بهداشت دهان و دندان

دندان این بچه ارتودنسی می خواهد، دکتر؟

مجموعه ای از علایم باید در نظر گرفته شود تا بتوان به سوال بالا پاسخ داد. سن، شرایط رشد و بلوغ کودک، نوع عارضه از لحاظ دندانی یا اسکلتی بودن آن، محل بروز و شدت آن از مواردی هستند که در کنار آگاهی ارتودنتیست از سلامت عمومی و شرایط دندان ها و لثه وی و همچنین...

22 تیر 1401

مسواک معمولی بهتر است یا مسواک برقی؟

مسواک زدن جزو آداب بهداشتی روزانه هر فردی است. در مطلب زیر به مقایسه مزایا و معایب مسواک برقی و معمولی پرداخته ایم تا شما بتوانید برترین انتخاب را برای مسواک زدن داشته باشید. با ما همراه باشید.

25 آبان 1400

11 خاصیت رزماری برای سلامتی و پوست

گیاهی خوشبو که بین آشپزان ماهر هم حسابی طرفدار دارد. شاید باورتان نشود اما رزماری سرشار از فایده برای بدنتان است؛ مثلا تقویت حافظه، بهبود حال روحی، کاهش التهابات، تسکین دردها، تقویت دستگاه ایمنی، کمک به گردش خون، سم زدایی بدن، محافظت از بدن در برابر...

12 آبان 1400

توضیح مفصل در باره فرایند پیری در انسان

فرایند پیری در انسان یک فرایند پیچیده و طبیعی است که سبب وقوع تغییرات فیزیکی و بعلاوه روانی در انسان می شود. این مقاله اطلاعاتی را در این مورد فراهم آورده است.

10 آبان 1400

کمبود ویتامین D عامل اصلی بروز نرمی استخوان است

یک فوق تخصص غدد بچه ها به تشریح بیماری راشیتیسم و نقش ویتامین D در نرمی استخوان ها پرداخت.

5 آبان 1400

کارکرد های ویتامین D

ویتامین D ویتامینی محلول در چربی است که با قرار گرفتن در معرض نور خورشید بدن ویتامین D فراوری می نماید. ویتامین D به دو شکل ویتامین D2 و ویتامین D3 وجود دارد. ویتامین D2 به طور عمده در گیاهان وجود دارد. از طرف

1 آبان 1400

انواع دست پیچ های خوشمزه با مرغ، گوشت، بادمجان و سیب زمینی

انواع دست پیچ های خوشمزه را می توان با مرغ، گوشت، بادمجان و سیب زمینی طبخ کرد و به عنوان نهار، شام و یا میان وعده استفاده نمود. دست پیچ را با مواد مختلفی پر می نمایند و معمولا با نان، سیب زمینی یا پاستا سرو می گردد.

29 بهمن 1399

از پایکوبی تا گریه ؛ کارهای جالب جنین در رحم مادر

جنین در رحم مادر دنیای خودش را دارد و کارهای بسیار جالبی مانند حرکت دست و پاها، باز و بسته کردن چشم ها، خمیازه کشیدن و گریه کردن را انجام می دهد تا خود را برای زندگی در بیرون از شکم مادر آماده کند.

19 آبان 1399

فعالیت سینماهای لس آنجلس همچنان در حالت تعلیق

مقامات منطقه لس آنجلس آمریکا همچنان بر ممنوعیت فعالیت سالن های سینما با وجود صدور مجوزهای بازگشایی تاکید دارند.

28 مرداد 1399

خبرنگاران شیوه نامه فعالیت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام شد

تهران- خبرنگاران- معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران نحوه فعالیت این دانشگاه در نیمسال جاری با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مراکز آموزش عالی را ابلاغ کرد.

20 خرداد 1399