ادبیات

هدف از نوشتن کتاب کودک تنها توسعه دایره لغات و تقویت سوادآموزی نیست

به گزارش خبرنگار خبرنگاران (ایبنا)، لعیا ده پهلوانی درباره ایده نوشتن کتاب گنجشک سر به هوا گفت: از نظر من زندگی مملو از ایده های رنگارنگ است. همه ما در شبانه روز، چه در خواب و چه در بیداری در معرض انواع و اقسام ایده های بی شمار هستیم؛ به حدی که ناخداگاه...

19 اسفند 1401

سفر جاده ای با بچه ها؟ خدا صبرتان بدهد!

آیا برنامه دارید به سفری جاده ای با ماشین خودتان به همراه بچه ها تان انجام دهید؟ این کارها را انجام دهید تا نه خودتان و نه بچه ها کلافه نشوید.

21 مرداد 1401

حمایت از هنرمندان تعزیه در دستور کار وزارت ارشاد، مجموعه علمی پژوهشی تعزیه در تفرش ایجاد گردد

خبرنگاران/مرکزی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پیشنهاد مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ساخت مجموعه علمی و پژوهشی در شهرستان تفرش جهت تعمیق و توسعه این هنر و فرهنگ است.

15 اسفند 1400

مرا در چیزهایی پیدا کنید که دوست داشتم

خبرنگاران - گروه استان ها، مریم بهزاد نژاد: برای مصاحبه به خانه پروفسور کیاست پور رفته ام. چرا این جمله از یک شعر مرتب در سرم می پیچد؟: اگر نبودم، مرا در چیزهایی پیدا کنید که دوست می داشتم..

28 دی 1400

آنالیز آثار ترجمه شده نقاش ماشین قراضه ها

تهران (پانا) - نمایشگاه مروری بر آثار مهدی سحابی به کیوریتوری مژده طباطبایی در موزه هنرهای معاصر تهران در حال برگزاری است .

11 دی 1400

هیات انتخاب بخش کوتاه مسابقه ملی جشنواره سینماحقیقت معرفی شدند

تهران (پانا) - اعضای هیات انتخاب آثار بخش کوتاه مسابقه ملی پانزدهمین جشنواره سینماحقیقت معرفی شدند.

8 دی 1400

5 راهکار کم هزینه برای اوقات فراغتتان در نوروز

زندگی امروز / در این هوای بهاری، عده ای هم به هر دلیلی مسافرت نمی فرایند. برخی از آنهایی که مسافرت نمی فرایند دوست دارند استراحت کنند و خستگی یک سال کار ار از تن به در کنند.

8 شهریور 1400

دیدنی های نخجوان؛شهر نوح نبی در جمهوری آذربایجان ، عکس

نخجوان از شهرهای جمهوری آذربایجان و از توابع جمهوری خودمختار نخجوان است. اسناد و مدارک موجود نشان می دهد که این شهر 1500 سال قبل از میلاد مسیح تاسیس شده است. اما افسانه ای وجود دارد که می گوید این شهر از دوران نوح نبی وجود داشته و خود حضرت نوح بعد از جاری...

24 مرداد 1400

شل سیلوراستاین؛ نویسنده ای که قصد نداشت برای بچه ها بنویسد

حقیقت این است که شل سیلوراستاین هیچ گاه قصد نداشت نویسنده بچه ها بشود، اما بیشتر او را به خاطر شعرها و آثارش برای بچه ها می شناسند. درخت بخشنده، جایی که پیاده رو به انتها می رسد و نوری در اتاق زیر شیروانی از برجسته ترین آثار وی محسوب می شوند.

26 تیر 1400

اختتامیه جایزه ادبی مشهد خاتمه فردا برگزار می گردد

به گزارش خبرنگاران در خراسان رضوی، آئین اختتامیه جایزه ادبی مشهد که پیش از این دو بار به دلیل محدودیت های کرونایی و قرمز و نارنجی شدن شرایط مشهد لغو شده بود، فردا شنبه 1 خردادماه برگزار می گردد؛ البته به صورت برخط.

5 تیر 1400

آیین معرفی نخستین دوره شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر برگزار می گردد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از ستاد اطلاع رسانی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر، آیین معرفی نخستین دوره شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر به صورت مجازی و با حضور سیدعباس صالحی و معاونین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران نهادها و سازمان های همکار، یک شنبه(پنجم...

24 اردیبهشت 1400

اهدای 8000 جلد کتاب به کتابخانه های عمومی کردستان

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در کردستان، محمد مخدومی در جمع اصحاب رسانه استان در فضای مجازی با اعلام این خبر اظهار کرد: کتاب های اهدایی تبلیغات اسلامی، غالبا در موضوعات متنوع علمی، آموزشی، ادبی، ادبیات مقاومت، فرهنگی، دینی و اجتماعی است.

16 بهمن 1399

سهامداران شکیبا، پاداش صبرشان را می گیرند

قالیباف اصل گفت: بازار سرمایه همراه با ریسک است اما تاریخ نشان داده که سرمایه گذاران شکیبا، پاداش این صبر را دریافت می نمایند.

23 آذر 1399

گام دوم اجرایی برای نمایشگاه کتاب مجازی، تفاهم نامه ارشاد با پست

معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران تفاهمنامه همکاری ویژه نمایشگاه کتاب مجازی امضاء می کنند.

24 آبان 1399

آیینه هایی برای همه ایرانیان

حذف دختران از روی جلد کتاب های درسی، واکنش مردم به این حذف و توجیهات سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و واکنش های مردمی به آن، اگرچه در ظاهر درباره تصویر روی جلد کتاب ریاضی است، اما در واقع نشانه بخشی از شکاف های اجتماعی است که در جامعه در جریان است. اما...

7 آبان 1399

نظر اوس موسی درباره اولین نقش منفی خود

راهنمایی هاشمی در برنامه رادیویی منصور ضابطیان از جزئیات نقش تازه ای که ایفا می نماید سخن گفت.

27 مهر 1399

بیرون آمدن نام زنان از پشت نام های مستعار مردانه

مجموعه ای از 25 عنوان کتاب از نویسندگان زن که تا به امروز با نام های مستعار مردانه منتشر می شده برای نخستین بار با نام اصلی نویسنده رونمایی می شود.

11 مهر 1399

مینی شعر؛ بی کلاهی عار نیست...

خبرنگاران: شعر، نشانه یک زندگی عالی و بشری است. انسان با خیال زندگی می کند و بهترین چیزی که خیال را تحت تاثیر قرار می دهد شعر است، شعر، حقیقتی است که اگر نمی شود سراینده آن بود، دست کم می توان خواننده آن شد و از روزمرگی رهید.

2 شهریور 1399

تاثیر نژادپرستی در انتخابات 2020 امریکا

کوروش احمدی تحلیلگر مسائل آمریکا در یاداشتی در خبرنگاران به تحلیل ناآرامی های اخیر در آمریکا پرداخته است

15 مرداد 1399

پل استر و داستان هایی برای غافلگیرکردن سرنوشت

ده پانزده سال پیش روی میز تازه های کتابفروشی های ایرانی اغلب یکی از کتاب های پل استر خودنمایی می کرد. مخاطبان ایرانی هیجان زیادی داشتند که با یکی از بزرگترین نویسندگان زنده جهان آشنا شده اند. اغراق باشد یا نه، این تعریف درباره پل استر در برخی نقدهای آثار...

7 تیر 1399
تعداد: (21)