کنسول بازی مقرون به صرفه مقدار یک قوطی کبریت ، عکس

به گزارش وبلاگ ایرانزمین، دیجیاتو نوشت: این کنسول بازی که تحت پروژه کیک استارتر واقع شده است، از یک نمایشگر OLED تک رنگ بهره می برد و 300 بازی دارد.

کنسول بازی مقرون به صرفه مقدار یک قوطی کبریت ، عکس

کنسول های بازی دستی روزبه روز محبوب تر و انواع مختلفی از آن ها ساخته می گردد. حالا نوترین محصول در این خانواده، یک کنسول به نام Arduboy Mini است که اگرچه میزان ای مشابه یک قوطی کبریت دارد، اما نمایشگر OLED و صدها بازی متن باز در اختیار کاربر قرار می دهد.

خالق این کنسول فردی به نام کوین بیتس است که کنسول Arduino را هم توسعه داده است. محصول نو این فرد از طراحی باز استفاده می نماید و کاربران می توانند سخت افزار و کدهای آن را دستکاری نمایند.

این کنسول همانطور که می توان از میزان اش حدس زد، اسپیکر یا باتری درونی ندارد و به جای آن به ورودی آن ها مجهز شده است. با استفاده از پورت USB-C می توانید آن را به یک باتری یا پاوربانک متصل و از آن بهره ببرید.

مشخصات کنسول Arduboy Mini

این کنسول بازی دستی به یک نمایشگر تک رنگ OLED با رزولوشن 128 در 64 پیکسل، پردازنده 16 مگاهرتزی ATmega32u4 و 7 دکمه مجهز شده است که 4 دکمه آن در سمت چپ و 2 دکمه آن در سمت راست بخش جلویی قرار دارند. از 4 دکمه می توان برای حرکت در بازار استفاده کرد و 2 دکمه دیگر هم دکمه های اکشن یا عملکردی محسوب می شوند. در بخش پشتی هم یک دکمه دیگر قرار گرفته است که برای ریست کنسول باید از آن بهره ببرید.

روی این کنسول کوچک 300 بازی قدیمی 8 بیتی نصب شده است که تمام آن ها متن باز هستند و به وسیله یک جامعه توسعه دهنده جداگانه ایجاد شده اند.

کنسول Arduboy Mini هم اکنون با قیمت 29 دلار به عنوان یک پروژه در کیک استارتر حضور دارد و تنها در 13 ساعت (در روز 7 دسامبر) توانست به هدف اولیه اش یعنی جذب 10 هزار دلار سرمایه، دست پیدا کند. انتظار می رود این کنسول از ژوئن 2023 در اختیار خریداران قرار بگیرد.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "کنسول بازی مقرون به صرفه مقدار یک قوطی کبریت ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنسول بازی مقرون به صرفه مقدار یک قوطی کبریت ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید