تغییرات مویی روی کاین کوچولو؛ معرفی و نقد طراحی پورشه ماکان 2023

به گزارش وبلاگ ایرانزمین، خودروهای سوپر اسپرت و اسپرت زیادی هستند که برای کسانی که توانایی خرید آن را دارند می تواند وسوسه کننده باشند، اما از بین تمامی این خودروها، فقط محصولات آلمانی شرکت پورشه هستند که می توانند علاوه بر لذت رانندگی نرم و مطمئن به همراه پرفورمنس بالا، توانایی استفاده روزمره به عنوان یک خودروی هفت روز هفته را داشته باشند.

تغییرات مویی روی کاین کوچولو؛ معرفی و نقد طراحی پورشه ماکان 2023

با بالا گرفتن تب اس یو وی ها، پورشه جزو اولین برندهایی بود که با مدل کاین خود، خیلی قدرتمند وارد این بخش مجذوب نماینده از صنعت خودروسازی شد، اما به عنوان یک اس یو وی پرچمدار همواره مقوله قیمت چیزی است که پای فراورینماینده را به یک مدل میان رده و مالی تر باز می نماید. بعد از چند سال عرضه پیروز مدل کاین، پورشه اقدام به ارائه یک اس یو وی کوچک تر با موتور 2 لیتری توربوشارژ به بازار کرد که نمونه های آن در کشور، با قیمت های نجومی 4.5 الی 7 و حتی 8 میلیارد تومان هنوز در دسترس است و دارای قیمت بالاتری نسبت به برادر بزرگتر و قوی تر خود هستند که همچنان نگاه علاقمندان متمول را به خود جلب می نمایند.

پورشه ماکان Macan بر روی پلتفرم مشترکی با آئودی Q5 طراحی و ساخته پرداخته شده است. از نظر استایل در یک نگاه یادآورنده پورشه کاین است، اما با کمی توجه و دقت، متوجه خواهید شد که ماکان در جزئیات دارای ظرافت های بیشتری است، هیکل و جثه کوچکتری دارد و مجذوب نمایندهیت های بصری عناصر آن هم بیشتر از برادر بزرگتر خود کاین است.

پورشه ماکان در مقابل پورشه کاین

پورشه ماکان 2023 شیشه عقب خمیده تر، چراغ های عقب باریک تر با گرافیک داخلی سه بعدی، جلو پنجره ظریف تری نسبت به کاین دارد، بعلاوه درب های جانبی دارای یک تریم پلاستیکی در نیمه پایینی آن هستند که خودرو را از نظر بصری کشیده تر از کاین نشان می دهد. بعلاوه وجود یک کات لاین اضافه بر روی گلگیر جلو هم وجه تمایز بین این دو مدل است که درب موتور با وسعت بیشتری نسبت به کاین باز می گردد. بعلاوه اسپویلر جلوی پورشه ماکان دارای تریم مشکی است که در ناحیه وسط با سمت بالا کشیده شده است.

نمای عقب پورشه ماکان 2023

در نمای عقب نیز چراغ هایی که در گوشه ها کِرو و گرد شده اند با یک پله فرورفتگی و برجستگی آن در مرکز که باعث شده اند که حس سه بعدی داشته باشند، الحق که جزو اولین چراغ عقب هایی بود که امروزه تبدیل به یک گرایش در خودروسازان شده است. بعلاوه فاصله خالی مزین به برند پورشه که با کلمات چیکلتی و جزیره ای دور از هم، به خوبی خودنمایی می نماید که بعدها منبع الهامی برای کراس اوورهای چینی شد. اما شباهت زیاد آن با مدل کاین باعث شد که پورشه در مدل 2022 ماکان، تغییراتی را اعمال کند که کمتر مورد اشتباه قرار بگیرد.

در مدل تازه، جلوپنجره کمی پیچیدگی های بیشتری نسبت به نسل قبل داشته و یک دوربین در میانه گریل به خوبی خودنمایی می نماید. بعلاوه در ردیف پایین خط افقی گریل، خیلی ظریف یک سری نقوش الماس مانند ایجاد شده است که از سعی داشته که از سادگی مدل پیشین دوری نموده باشد. اسپویلر جلو که در مدل پیشین بیشتر شبیه به خودروهای آفرودی بود، بیشتر شبیه خودروهای جاده ای و اسپورت شده است. اما بیشترین تغییر مربوط به گرافیک چراغ های جلو است که از حالت دوگانه نسل پیشین، به حالت چهارتایی، همچون پورشه تایکان تبدیل شده است.

چراغ پورشه ماکان 2023

قبلی 1 از 2 بعدی

در نمای جانب هم به تریم روی درب ها، یک قطعه کرومی اضافه شده، و بعلاوه فریم پیرامونی شیشه های جانبی هم کروم شده که سعی شده حس لاکچری بیشتری را، مخصوصاً در رنگ های تیره به این خودرو اضافه کند و در نهایت، این کار با کرومی کردن روف رک های برجسته بر روی دو طرف سقف خودرو هم ادامه داشته که در کل با رینگ های آلومینیومی و کرومی، ترکیب چشم نوازی را به خریداران تقدیم نموده است.

تازهترین آگهی های پورشه ماکان
نمای جانبی پورشه ماکان 2023

اما در نمای عقب Tail Light (چراغ های عقب) دیگر ازهم جدا نیستند و حالتی پیوسته ای دارند که در میانه، کمی از قطر آن کاسته شده و مزین به لوگوی پورشه شده است. گرافیک چراغ های عقب هم پیچیده تر، مدرن تر و به روزتر شده اند و در نهایت در زیر سپر، وجود یک دفیوزر به رنگ مشکی، با حسی از خروجی های مشبک در دو طرف پلاک خودرو، به علاوه چهار لوله اگزوزی که به صورت دوگانه در چپ و راست به صورت کروم کاری خودنمایی می نمایند، به خوبی حس و حال اسپورتی تر بودن را القا می نمایند.

نمای عقب پورشه ماکان 2023

اما فضای داخلی پورشه ماکان بیشترین جایی است که دچار تغییرات بنیادی شده است. در جایی که امروزه وجود مانیتورهای بزرگ در داخل خودرو تبدیل به یک امر حیاتی شده اند، قرار گرفتن یک نمایشگر بزرگتر در مرکز داشبورد لازم بوده، به نحوی که این کار باعث شده که دریچه های خروجی تهویه مطبوع از طرفین مانیتور به ناحیه زیر آن تغییر مکان بدهند. بعلاوه تریم دکمه های کنترل نماینده چپ و راست دسته دنده که در مدل های قدیمی چیزی شبیه دکمه های موبایل نوکیا بوده، دوباره مورد بازطراحی قرار گرفتند و با تریم مشکی پیانویی حس و حل بهتری به داخل آن داده اند.

نمای داخل پورشه ماکان 2023

نمای داخل پورشه ماکان 2023

قبلی 1 از 2 بعدی

در دوره و زمانی که SUVها و کراس اوورها شبیه کتونی های لژدار، پفکی، رنگارنگ و پر از حجم های مختلف اسپرت خودنمایی می نمایند و سعی دارند که یکی پس از دیگر، گوی رقابت را در جذب مخاطبین عام جذب نمایند، شرکتی مانند پورشه، خیلی ریز و مویرگی، چنان با مهارت تغییراتی در مدل های خود می دهد که مخاطب خاص خود را به راحتی جذب می نماید. مخاطبی که عاشق اصالت و سادگی طرح کلی پورشه و مدل ماکان آن می شوند و بابت کیفیت بالاتر حاضر به پرداخت پول بیشتری نسبت به نمونه های دیگر هستند.

نمای عقب پورشه ماکان 2023

اما هنگامی که بخواهیم پا را فراتر از استانداردهای پورشه بگذاریم، این شرکت محصول ماکان تی Macan T را روانه بازار خواهد نموده که اولین خودروی اسپرت چهار در است که دارای نام ویژه ای است که قبلاً ذخیره مدل های 911 و 718 بود. حرف T از دهه 1960 نشان دهنده شکل منحصر به فردی از رانندگی پویا در پورشه بوده که مخفف تورینگ است و مدل هایی را شناسایی می نماید که به لطف تنظیم دقیق، تجهیزات انحصاری و موتورهای کارآمد، تجربه رانندگی معتبری را ارائه می دهند.

نمای جلو پورشه ماکان 2023

به طور سنتی، مدل های تورینگ شکاف بین تریم های پایه و میان رده را در خط فراوری پورشه پر می نمایند و هیجان بیشتری را بدون افراط و تفریط ارائه می دهند. این دقیقاً در اینجا صادق است، زیرا Macan T دقیقاً بین مدل استاندارد و Macan S قرار گرفته است. به این ترتیب، پیشرانه اولیه ماکان را حفظ می نماید - یک توربوشارژ 2.0 لیتری چهار سیلندر با قدرت 261 اسب بخار (195 کیلووات). انتقال نیرو به هر چهار چرخ به وسیله گیربکس هفت سرعته PDK (دو کلاچه) انجام خواهد گرفت. پورشه می گوید Macan T می تواند در 5.8 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت برسد که 0.2 ثانیه سریعتر از مدل پایه است. حداکثر سرعت هنوز 232 کیلومتر در ساعت است. به طور طبیعی، Macan T با بعضی از پیشرفت های بصری هم در خارج و هم در داخل ارائه می گردد. تزئینات خاکستری آینه های جانبی و اسپویلر سقف، اطراف مشبک و راکرهای جانبی را تزئین می نماید. نشان های عقب نیز خاکستری هستند و برای تاریکی بیشتر، Macan T از تزئینات مشکی در اطراف پنجره ها استفاده می نماید. چرخ های 20 اینچی Macan S و جایگاه های اسپرت گرم شونده هشت جهته با تریم ویژه Macan T استاندارد هستند. راننده و سرنشینان بعلاوه یک فرمان اسپرت استاندارد، کرونومتر Sport Chrono در داشبورد و مارک Macan T در رکاب درها خواهند یافت که با حذف روف رک های روی سقف، به حس عملکرد اسپرت جاده ای آن بیشتر تاکید شده است.

نمای عقب پورشه ماکان 2023

نمای داخل پورشه ماکان 2023

نمای داخل پورشه ماکان 2023

قبلی 1 از 3 بعدی

در نمای عقب نیز گرافیک قسمت های روشن در مدل پیشین تیره شده اند. حتی خروجی های چهارگانه اگزوزهای عقب هم با کروم مشکی رنگی تزئین شده که هماهنگی میان این عناصر را به اوج خود برساند. پورشه Macan T دارای توان خروجی 195 کیلووات (265 اسب بخار) و گشتاور 400 نیوتن متر است، ویژگی هایی که با طراحی دقیق خودرو مطابقت دارند و رانندگی هیجان انگیزی را ارائه می دهند. همانطور که به طور کلی در خصوص SUV جمع و جور است، موتور با یک جعبه دنده هفت سرعته دوکلاچه (PDK) و سیستم مدیریت کشش پورشه (PTM) چهار چرخ متحرک همراه است که توانایی شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت را در 6.2 ثانیه و حداکثر سرعت 232 کیلومتر بر ساعت را دارد.

حال اگر این مشخصات فنی باز هم شما را قانع نکرد می توانید به سراغ ماکان اس Macan S بروید. پورشه Macan S اکنون به یک موتور 2.9 لیتری از نو 6 سیلندر خورجینی دو توربویی مجهز شده است که 20 کیلووات (26 اسب بخار) قدرت بیشتری نسبت به قبل فراوری می نماید، با 280 کیلووات (380 اسب بخار). این خودرو را در 4.6 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رساند و حداکثر سرعت آن را تا 259 کیلومتر در ساعت می دهد.

نمای جانبی پورشه ماکان 2023

این خودرو تفاوت ظاهری کمی با مدل تی دارد که شامل رنگ آمیزی آینه های جانبی و بازگشت قسمت رنگ شده جلو آن همچون مدل پایه است. بعلاوه تریم زهوار لاستیکی روی درب هم همچون تریم روی گریل، به نقوشی مزین شده که یادآوردنده پرچم خاتمه در مسابقات اتومبیلرانی است. در نمای عقب هم حرف S نشانگر این است که این خودرو حرف های زیادی برای گفتن دارد.

نمای عقب پورشه ماکان 2023

اما پرچمدار ماکان ها سری Macan GTS است که به مدد موتور 2.9 لیتری دو توربو V6 آن اکنون 440 اسب بخار، افزایش 44 کیلووات (60 اسب بخار) نسبت به نسل پیشین فراوری می نماید. با پاسخگویی و ارائه قدرتی که مشخصه خودروهای پورشه GTS است، شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت را با نصب بسته Sport Chrono در 4.3 ثانیه کامل می نماید و به حداکثر سرعت 272 کیلومتر در ساعت می رسد.

نمای جلو پورشه ماکان 2023

از نظر استایل، بار دیگر همچون مدل T جلوپنجره و گریل کاملاً با رنک مشکی ارائه شده است و به علت استفاده از موتوری قوی تر، ورودی های دو طرف آن دیگر دکوری نیستند و دو رادیاتور خنک نماینده اینترکولر توربوشارژ ها را در بر گرفته اند. زیر رکابی ها و لیپ اسپویلر سپر هم به رنگ خود خودرو در آمده اند. آینه های جانبی هم با ترکیب دو رنگ بدنه و مشکی ارائه شده اند.

نمای جانبی پورشه ماکان 2023

نصیحت خاتمهی این است که درهنگام رانندگی اگر در نمای عقب خودروی روبرویتان، به لوگوی GTS بعد از نوشته Macan برخورد کردید، بهتر است قبل از هرگونه کل کل، به عواقب کار خود بیاندیشید!

فهرست زیر قیمت این خودرو در بازار بین المللی است و پورشه ماکان تی قیمتی مابین نمونه اولیه و مدل S خواهد داشت که در سال 2023 به بازار عرضه خواهد شد.

نوع پورشه ماکاننوع گیربکسقیمت پایه
Macan entry-levelautomatically$54,900
Macan Sautomatically$65,400
Macan GTSautomatically$ 85,000

خرید و فروش و قیمت خودرو پورشه ماکان

تازهترین آگهی های پورشه ماکان
منبع: بلاگ دیوار

به "تغییرات مویی روی کاین کوچولو؛ معرفی و نقد طراحی پورشه ماکان 2023" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییرات مویی روی کاین کوچولو؛ معرفی و نقد طراحی پورشه ماکان 2023"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید