مجتمع ویژه قضایی فعالان اقتصادی، تشکیل شود

به گزارش وبلاگ ایرانزمین، عضو هیات نمایندگان اتاق ایران، در تشریح مهم ترین خواسته فعالان اقتصادی از قوه قضاییه گفت: اجرای قانون بهبود مستمر محیط کسب وکار مهم ترین مطالبه بخش خصوصی از دستگاه قضایی است.

مجتمع ویژه قضایی فعالان اقتصادی، تشکیل شود

ناصر ریاحی همچنین تشکیل دادگاه های تجاری و به طور خاص مجتمع ویژه قضایی فعالان اقتصادی را از مهم ترین مطالبات بخش خصوصی از قوه قضاییه باهدف حمایت از فعالان اقتصادی عنوان و ابراز امیدواری کرد با تعامل موجود بین اتاق و قوه قضاییه جهش تولید محقق شود.

ریاحی افزود: از زمان ریاست آقای شاهرودی در قوه قضاییه تا به امروز، حمایت از فعالان اقتصادی همیشه در دستور کار این دستگاه بوده و خوشبختانه دراین ارتباط هم رویکرد و عمل قوه قضاییه موفقیت آمیز بوده است اما همان طور که فعالان بخش خصوصی بارها تأکید کرده اند، تشکیل دادگاه های تجاری نقش مؤثری در بهبود محیط کسب وکار و حل مسائل فعالان اقتصادی خواهد داشت.

عضو هیات رئیسه اتاق تهران شرح داد: یکی از مسائلی که فعالان اقتصادی در حین مراجعه به مراجع قضایی با آن روبرو هستند، عدم اطلاع کافی قضات از مسائل اقتصادی و عدم اشراف به اصطلاحات و مسائل مربوط به این علم است. با گذراندن دوره های تخصصی مرتبط و یا انتصاب قضاتی که تحصیلات تخصصی آن ها اقتصاد است برای رسیدگی به پرونده های ویژه اقتصادی، می توان این مشکل را حل کرد تا احکامی هم که برای پرونده ها صادر می شود با حفظ شان فعالان اقتصادی صورت گیرد.

عضو کمیته داوری اتاق ایران در همین ارتباط از آمادگی اتاق برای برگزاری دوره تخصصی اقتصادی ویژه قضات خبر داد.

به باور او، اگر دادگاه های اختصاصى تجارى تشکیل شود و قضات متخصص به دعاوى له یا علیه تاجران و صنعتگران رسیدگى کنند و درنهایت هم اجراى اصل 44 قانون اساسى شتاب گیرد و خصوصی سازی محقق شود، عمده مسائل فعالان بخش خصوصى حل خواهد شد و این فعالان می توانند نقش خود را در اقتصاد به شایستگى ایفا کنند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "مجتمع ویژه قضایی فعالان اقتصادی، تشکیل شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجتمع ویژه قضایی فعالان اقتصادی، تشکیل شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید