خبرنگاران هند: 20 نیروی نظامی هند در درگیری با نیروهای چینی کشته شده اند

به گزارش وبلاگ ایرانزمین، دهلی نو-خبرنگاران- مقامات نظامی هند روز سه شنبه اعلام کردند که بر اثر درگیری عصر روز گذشته میان نیروهای هندی و چینی در دره گالوان واقع در شرق لاداخ، 20 نیروی نظامی هند کشته شده اند.

خبرنگاران هند: 20 نیروی نظامی هند در درگیری با نیروهای چینی کشته شده اند

به گزارش رسانه های هند، این درحالی است که ارتش هند امروز تلفات نیروهای هندی در درگیری با نیروهای چینی را 3 نفر اعلام کرده بود.

مقامات هندی اعلام کردند تلفات نیروهای هندی ممکن است افزایش یابد زیرا چندین سرباز هندی در این درگیری ها مجروح شده اند و حال آن ها وخیم گزارش شده است.

ارتش هند در بیانیه ای گفت: 17 سرباز هند به دلیل شدت جراحات وارده ناشی از درگیری با نیروهای چینی، جان خود را از دست داده اند. به این ترتیب تلفات نیروهای هند در این درگیری به 20 نفر افزایش یافته است.

از سوی دیگر رسانه های هند همچنین گزارش دادند که در این درگیری 43 نیروی نظامی چین نیز کشته یا مجروح شده اند.

یک مقام آگاه هندی گفت: بررسی های ارتش هند نشان می دهد که تلفات در میان ارتش چین حدود 43 نفر است. این تعداد شامل افراد کشته شده و همچنین مجروح می باشد.

هو جی شین سردبیر روزنامه گلوبال تایمز چاپ چین در حساب تویتری خود نوشت: بر اساس آنچه من می دانم، طرف چینی نیز در درگیری های دره گالوان متحمل تلفات شده است.

در همین حال وزارت امور خارجه هند امروز در بیانیه ای اعلام کرد که چین از توافق مشترک دو کشور در ارتباط با احترام به خط واقعی کنترل فاصله گرفته است.

آنوراگ سریواستوا سخنگوی وزارت امور خارجه هند گفت: هند و چین برای کاهش تنش ها در مناطق مرزی در شرق لاداخ، مشغول مذاکره بوده اند. فرمانده های ارشد دو کشور در تاریخ 6 ماه جاری (ژوئن) یک مذاکره مثبت داشته و برای کاهش تنش ها به توافق رسیدند. درحالی که ما انتظار داشتیم تنش ها به صورت صلح آمیز کاهش یابند، طرف چینی از توافق مشترک دو کشور در ارتباط با احترام به خط واقعی کنترل در دره گالوان فاصله گرفته است.

وی در ارتباط با درگیری خشونت آمیز نیروهای هندی و چینی گفت: این درگیری نتیجه اقدام یک جانبه چین برای تغییر شرایط دره گالوان است. در این درگیری هر دو طرف متحمل تلفات شدند که در صورت رعایت توافقات پیشین از سوی چین، از این درگیری ها جلوگیری می شد.

از سوی دیگر چین هند را متهم به عبور از مرز و آغاز درگیری با نیروهای چینی کرده است.

جائو لی جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: نیروهای هند دو بار از مرز عبور کردند و با تحریک نیروهای چینی به سوی آن ها حمله ور شدند. این اقدام به یک درگیری جدی میان نیروهای مرزی دو کشور تبدیل شده است.

وزیر امور خارجه چین این اقدام را یک حمله تحریک آمیز از سوی نیروهای هندی توصیف کرده است.

وی گفت: چین به هند اعلام کرده است که نیروهای مرزی خود را کنترل کرده و از هرگونه اقدام یک طرفه که شرایط مرزها را پیچیده تر می کند خودداری کند. چین و طرف هندی توافق کردند تا مسائل دو جانبه را از طریق مصاحبه رفع کرده تا تنش در مرزها را تسهیل ساخته و صلح و آرامش را حفظ کنند.

این اولین درگیری جدی و شدید نیروهای هندی و چینی در مناطق مرزی مورد اختلاف از زمان بروز جنگ مختصر دو کشور در سال 1962 می باشد.

این حادثه همچنین زمانی اتفاق می افتد که دو کشور بیش از یک ماه است در منطقه لاداخ در مقابل یکدیگر صف آرایی کرده اند.

مناقشه مرزی میان هند و چین یکی از جدی ترین مناقشه های مرزی میان دو کشور از سال 2017 تا به امروز است. هند و چین در سال 2017 در منطقه دو کلم واقع در شرق هیمالیا شاهد تنش مرزی بودند که پس از 73 روز و با دخالت رهبران دو کشور حل شد.

همچنین هند و چین در سال 1962 یک جنگ مختصر بر سر اختلاف های مرزی داشتند.

ناظران نظامی معتقدند یکی از دلایل افزایش تنش های مرزی میان هند و چین، ساخت یک باند فرودگاه و همچنین جاده در نزدیکی مرزها با چین است. هند سعی کرده است تجهیزات و زیرساخت های خود در امتداد مرزهای مشترک با چین را گسترش دهد.

مقامات آگاه هندی اعلام کردند که با وجود مذاکرات میان مقامات نظامی دو کشور، هنوز ارتش های دو کشور حاضر به عقب نشینی از مواضع خود نیستند. دهلی نو معتقد است که نیروهای چینی به خاک هند تجاوز کرده اند و برای سرانجام تنش، باید به درون خاک چین عقب نشینی کنند. از سوی دیگر چین می خواهد هند ساخت و ساز را در تمام مناطق مورد اختلاف متوقف کند.

هند و چین در مرزهای مشترک به طول بیش از 3 هزار کیلومتر دارای اختلاف هستند و با وجود برگزاری مذاکرات مختلف مرزی، دو کشور هنوز نتوانسته اند این اختلافات را رفع کنند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران هند: 20 نیروی نظامی هند در درگیری با نیروهای چینی کشته شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هند: 20 نیروی نظامی هند در درگیری با نیروهای چینی کشته شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید