20 مورد از پر رفت و آمدترین مسیرهای هوایی بین المللی

به گزارش وبلاگ ایرانزمین، پر رفت و آمدترین مسیرهای هوایی

با افزایش سفرهای هوایی و پرواز با هواپیما کم کم شاهد ترافیک های هوایی نیز هستیم! بعضی مسیرهای پروازی محبوبیت و هواداران بیشتری دارند و به همین علت جزء پر رفت و آمدترین مسیرهای هوایی جهان به شمار می فرایند. در این مطلب می خواهیم شلوغ ترین مسیرهای هوایی در جهان را به شما معرفی کنیم. این مسیرها بر طبق آمار، بیشترین حجم مسافر را در طول یک سال داشته اند و پر رفت و آمدترین مسیرهای هوایی بین المللی به شمار می فرایند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

20 مورد از پر رفت و آمدترین مسیرهای هوایی بین المللی

شلوغ ترین راستاهای پروازی دنیا

شاید وقتی به راستاهای هوایی شلوغ فکر می کنیم قبل از هرچیز شهرهای بزرگ دنیا مثل لندن، پاریس و نیویورک به ذهنمان برسد. اما جالب است بدانید که این شهرها حداقل در صدر این فهرست قرار ندارند! اولین مورد از پر رفت و آمدترین راستاهای هوایی دنیا پرواز از کوالالامپور به سنگاپور است. سالانه قریب به 4 میلیون مسافر در این راستا پروازی نسبتا کوتاه رفت و آمد می نمایند و به این ترتیب، آن را به شلوغ ترین راستا هوایی در دنیا تبدیل نموده اند. این حجم بالای مسافر به وسیله 3000 پرواز در سال جابجا می شوند؛ به عبارتی بیش از 80 پرواز در روز!

کوالالامپور به عنوان مرکز مالزی یکی از مراکز مالی بسیار مهم به شمار می رود و جابجایی بین این شهر با سنگاپور از قدیم اهمیت تجاری، بازرگانی و گردشگری زیادی داشته است. دومین مورد از پر رفت و آمدترین راستاهای هوایی دنیا باز همین در همین منطقه آسیایی واقع شده است: راستا هوایی بین هنگ کنگ و تایپه. پس از این راستا باز هم شاهد راستاهای پروازی آسیایی و به ویژه جنوب شرق آسیا هستیم. راستا سنگاپور-جاکارتا؛ هنگ کنگ-شانگهای و کوالالامپور-جاکارتا از جمله پر رفت و آمدترین راستاهای هوایی در دنیا به شمار می فرایند.

پر رفت و آمدترین راستا هوایی در آمریکای شمالی متعلق به راستا لاگاردیا نیویورک به پیرسون تورنتو است و در رتبه هشتم قرار می گیرد. در انتهای این مطلب فهرست پر رفت و آمدترین راستاهای هوایی را آورده ایم که می توانید به صورت تیتروار آن ها را مشاهده کنید. اما این فهرست نکات جالبی دارد که در خصوص آن صحبت می کنیم. اولا اینکه برای رده بندی پررفت و آمدترین راستاهای هوایی تعداد پرواز بین شهرها مبنا قرار گرفته است و تعداد مسافرانی که در هر پرواز و راستا جابجا می شوند لحاظ نشده است. به طور مثال، داده های ترافیک هوایی نشان می دهد که تعداد مسافران در دومین راستا شلوغ یعنی هنگ کنگ به تایپه 2.5 میلیون بیشتر از اولین راستا پر رفت و آمد (سنگاپور-کوالالامپور) است.

نکته بعدی در خصوص این آمار این است که تنها پروازهای بین المللی مبنای محاسبه قرار گرفته اند. به همین علت کشورهای بزرگ و پرجمعیت مثل چین، ایالات متحده و … مطمئنا راستاهای پروازی داخلی پررفت و آمدی دارند که در این رده بندی لحاظ نشده اند. جالب است بدانید که هیچ راستا هوایی استرالیایی در 20 راستا پروازی شلوغ دنیا قرار ندارند! اما اگر قرار باشد پروازهای داخلی را هم در نظر بگیریم استرالیا در صدر فهرست پر رفت و آمدترین راستاهای هوایی قرار می گیرد و راستا ملبورن-سیدنی دومین و بریزبن-سیدنی عنوان هشتمین راستا پروازی شلوغ در دنیا را کسب خواهد نمود. در خصوص سنگاپور هم هیچ پرواز داخلی بین شهرها صورت نمی گیرد. به این ترتیب، هرپروازی که در این منطقه انجام می گردد بین المللی در نظر گرفته می گردد. همان طور که در فهرست پایین هم می توانید مشاهده کنید سنگاپور در چهار راستا هوایی پررفت و آمد دنیا حضور دارد و شهرهای کوچکی مثل دبی، آمستردام، تایپه، کویت، دوبلین و لندن هم جزء پررفت و آمدترین راستاهای هوایی دنیا قرار می گیرد. سنگاپور بار دیگر در رده چهارمین پر رفت و آمدترین راستاهای هوایی قرار می گیرد و خط هوایی 885 کیلومتری سنگاپور به جاکارتا با 27300 پرواز در سال به جابجایی 4.7 میلیون مسافر می پردازد.

نکته جالب این که مقصدی مثل دبی از نظر تعداد مسافر بین المللی مطمئنا رکوردار خواهد بود و فرودگاه دبی به عنوان پر رفت و آمدترین فرودگاه دنیا انتخاب شده است. با این حال، چون مبنای رده بندی تعداد پروازهاست و نه تعداد مسافران، دبی در رده نهم این فهرست جای می گیرد. حتی در پر رفت و آمدترین راستای که نام دبی وجود دارد هم شهر مقصد ما را غافلگیر می نماید: این راستا آنطور که انتظار داریم بین دبی و شهرهایی مثل استانبول، دهلی یا لندن نیست؛ بلکه راستا دبی به کویت است!

همان طور که می بینید راستاهای هوایی آسیایی و جنوب شرق آسیا از جمله شلوغ ترین راستاهای پروازی در دنیا به شمار می فرایند و در رده پنجم فهرست پر رفت و آمدترین راستاهای هوایی نیز باز هم این کشورها را می بینیم. راستا جاکارتا به کوالالامپور با 20000 پرواز در سال بیش از 2.7 میلیون مسافر را جابجا می نماید.

در خصوص اروپا چه؟ پس از تعداد زیادی راستا هوایی آسیایی به راستا فرودگاه هیترو به دوبلین می رسیم که جایگاهی بهتر از چهاردهم نتوانسته کسب کند. فرودگاه هیترو به عنوان تنها فرودگاه انگلیسی در این فهرست، با راستا هیترو به جان اف کندی نیویورک بار دیگر در رتبه شانزدهم پر رفت و آمدترین راستاهای هوایی قرار می گیرد.

این آمار نکات جالبی در خصوص راستاهای هوایی و مسافران به ما نشان می دهد. به طور مثال، در راستا لاگواردیا به تورنتو داده ها نشان می دهد که 71% از مسافرانی که به از تورنتو به نیویورک سفر می نمایند مقصد نهایی شان همین شهر بوده است. سایر 29% مسافران در بین چند پرواز قرار داشتند و قصد سفر به شهرهای دیگر مثل ریچموند را داشته اند. در ادامه فهرست پر رفت و آمدترین راستاهای هوایی بین المللی را با همدیگر مشاهده می کنیم. در این فهرست 20 مورد از شلوغ ترین راستاهای پروازی به ترتیب آمده اند:

پر رفت و آمدترین راستاهای هوایی دنیا

  1. کوالالامپور-سنگاپور
  2. هنگ کنگ-تایپه
  3. جاکارتا-سنگاپور
  4. هنگ کنگ-فرودگاه شانگهای پودنگ
  5. جاکارتا-کوالالامپور
  6. اینچئون سئول- فرودگاه کانسای اوزاکا
  7. هنگ کنگ-فرودگاه اینچئون سئول
  8. فرودگاه لاگواردیا نیویورک-فرودگاه پیرسون تورنتو
  9. دبی-گویت
  10. هنگ کنگ- سنگاپور
  11. بانکوک- سنگاپور
  12. بانکوک-هنگ کنگ
  13. هنگ کنگ- پکن
  14. دبی- فرودگاه هیترو لندن
  15. فرودگاه کانسای اوزاکا- تایپه
  16. فرودگاه جان اف کندی نیویورک- فرودگاه هیترو لندن
  17. فرودگاه کانسای اوزاکا- فرودگاه پودنگ شانگهای
  18. فرودگاه اینچئون سئول-فرودگاه ناریتا توکیو
  19. آمستردام- فرودگاه هیترو لندن
  20. فرودگاه اوهر شیکاگو- فرودگاه پیرسون تورنتو

منبع: traveller.com.au

منبع: الی گشت

به "20 مورد از پر رفت و آمدترین مسیرهای هوایی بین المللی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20 مورد از پر رفت و آمدترین مسیرهای هوایی بین المللی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید