یک آنالیز تازه نوشیدنی های حاوی قند را به مرگ زودرس در دیابتی ها مربوط می نماید

به گزارش وبلاگ ایرانزمین، یک آنالیز پژوهشگران دانشگاه هاروارد نشان می دهد که مصرف زیاد نوشابه های شیرین شده با قند با افزایش خطر مرگ زودرس در میان مبتلایان به دیابت نوع 2 همراهی دارد.

یک آنالیز تازه نوشیدنی های حاوی قند را به مرگ زودرس در دیابتی ها مربوط می نماید

آنالیز منتشر شده بوسیله دانشکده بهداشت عمومی تی اچ چن دانشگاه هاروارد نشان می دهد که مصرف زیاد نوشابه های شیرین شده مانند نوشابه های گازدار، پانج میوه ای و لیموناد با افزایش خطر مرگ زودرس و بیماری قلبی-عروقی در میان افراد مبتلا دیابت نوع 2 همراهی دارد.

به نقل از یواس ای تودی، این پژوهشگران می گویند که این گزارش که شامل داده هایی از 1908 تا 2018 می گردد در میان نخستین آنالیز های با مقیاس بزرگ برای آنالیز رابطه میان مرگ یا بیماری و نوشابه ها در میان افراد دچار دیابت نوع 2 است.

به گفته این پژوهشگران نوشابه ها بخش مهمی از رژیم غذایی هستند و کیفیت آنها بسیار فرق دارد. این پژوهشگران می گویند افراد دیابتی از نوشیدن نوشابه های سالم می توانند بسیار سود ببرند- اما داده ها در این باره بسیار اندک بوده اند واین یافته ها به رفع کردن کمبود دانش در این مورد یاری می نماید.

این آنالیز نشان داد که جایگزین کردن یک نوشابه شیرین شده با قند در روز با یک نوشیدنی شیرین شده با شیرین کننده های مصنوعی نیز با کاهش 8 درصدی خطر مرگ و میر به همه دلیل ها و 15 درصد کاهش خطر مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی- عروقی همراهی دارد؛ جایگزین کردن یک نوشیدنی شیرین شده با یک نوشیدنی شیرین نشده مانند قهوه، چای، آب یا شیر کم چربی با سودمندی های بهداشتی حتی بیشتری همراهی داشت.

منبع: همشهری

منبع: فرادید

به "یک آنالیز تازه نوشیدنی های حاوی قند را به مرگ زودرس در دیابتی ها مربوط می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک آنالیز تازه نوشیدنی های حاوی قند را به مرگ زودرس در دیابتی ها مربوط می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید