یادمان اهداگران کتابخانه ملی رونمایی می گردد

به گزارش وبلاگ ایرانزمین ، مراسم رونمایی از یادمان اهداگران سازمان اسناد و کتابخانه­ ملی روز سه شنبه 11 خرداد 1400 در محوطه روباز ورودی تالارهای تخصصی کتابخانه ملی با حضور تعداد محدودی از سخنرانان و مدعوین و مسئولین کتابخانه برگزار خواهدشد. سخنرانان این مراسم پرویز تناولی با پیغام تصویری، ناصر فکوهی، انسان شناس، ابراهیم حقیقی، هنرمند و منتقد هنری و رضا فرجی دانا، عضو هیات امنا و هیات مدیره بنیاد حامیان اسناد و کتابخانه ملی ایران هستند.

یادمان اهداگران کتابخانه ملی رونمایی می گردد

یادمان اهداگران سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، توسط پرویز تناولی طراحی و یکی از شاگردانش و تحت نظارت مستقیم او ساخته شد و به کتابخانه ملی اهدا می گردد.

پرویز تناولی که به عنوان خالق مجسمه های هیچ اشتهار دارد، مجسمه ساز، نقاش، پژوهشگر و مجموعه دار معاصر ایرانی با چهره ای بین المللی است که آثار وی در موزه های اتریش، ایتالیا، آلمان، آمریکا و انگلستان به نمایش درآمده است.

سنت حک نام اهداگران و حامیان بر کتیبه­ ها یا یادمان­ ها در کتابخانه­ ها و نهادهای فرهنگی عظیم، سنتی دیرپا و فراگیر است. سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از شروع شکل ­گیری و در طول تاریخ خود، هیچ گاه فضا یا بستری برای درج یا حک نام اهداگران میراث مستند، نداشته است. پرویز تناولی، یکی از برجسته­ ترین هنرمندان تجسمی معاصر ایران، درخواست کتابخانه ملی برای طراحی یادمانی به این منظور برای کتابخانه ملی را اجابت کرد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "یادمان اهداگران کتابخانه ملی رونمایی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یادمان اهداگران کتابخانه ملی رونمایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید