تفریحات رایگان در تور استانبول

به گزارش وبلاگ ایرانزمین، این عنوان هر کسی را وسوسه می نماید. همه دوست دارند سفری با کیفیت اما کم هزینه داشته باشند. در سفر به استانبول هم می توان در هزینه ها صرفه جویی کرد. برای صرفه جویی در هزینه ها می توان از جاذبه هایی بازدید کرد که اتفاقا رایگان هستند؛ اما این جاذبه ها کدامند و کجا واقع شده اند؟

تفریحات رایگان در تور استانبول

محله بالات

همین که به این محله پا بگذارید، عاشقش می شوید. بالات محله ای رنگارنگ، دوست داشتنی، دنج و اصیل است. یونانی ها و یهودی های قدیم در این منطقه زندگی می کردند و ساختمان های متعددی به جا گذاشته اند. در این بین می توان به کلیسای سنت جرج و کلیسای بلغاری اشاره نمود. یک روز به یادماندنی و رایگان را در این محله تجربه کنید.

موزه هنر مدرن

اگر از هواداران هنر هستید، موزه هنر مدرن استانبول برای شماست. این موزه در سال 2004 تاسیس شد و آثار هنری مدرن بین المللی و محلی در آن گردآوری شد. روز پنجشنبه ای را برای بازدید از این موزه برنامه ریزی کنید و با هنر مردم ترکیه آشنا شوید. این موزه در روزهای پنجشنبه رایگان است.

موزه نقاشی و مجسمه سازی

برای آشنایی با هنر قرن نوزدهم و بیستم ترکیه، به خصوص هنرهای نقاشی و مجسمه سازی، به این موزه بروید. این موزه به وسیله آتاتورک در سال 1937 تاسیس شد. به جز روزهای یکشنبه و دوشنبه، از ساعت 10 الی 4.30 از امکانات رایگان آن بهره ببرید. برای بازدید از موزه نقاشی و مجسمه سازی استانبول باید به خیابان دلمه باغچه در محله بشیکتاش بروید.

مسجد زیریک

بعد از ایاصوفیه این مسجد، بزرگ ترین عمارت مذهبی در استانبول به شمار می رود. معماری بیزانسی و رنگ این ساختمان بسیار خیره کننده است. بعد از سقوط قسطنطنیه این بنا به مسجد تبدیل شد. بازدید رایگان از این شاهکار تاریخی را از دست ندهید.

سالت گالاتا

اینجا می توانید روزی را با گالری گردی، موزه گردی یا حتی کتاب خوانی بگذرانید و همه این ها را بدون هیچ هزینه ای تجربه کنید. سالت گالاتا معماری فوق العاده ای دارد و گالری هنر و کتابخانه آن نیز دیدنی است. رستوران، کافه، کتابفروشی و... از دیگر امکانات این مرکز است.

گالری گردی در استانبول

بدون شک ملاقات از گالری های استانبول تجربه ای بی نظیر خواهد بود. این گالری ها رایگان است و شما را با هنر مردم این مرز و بوم آشنا می نماید. برای بازدید از این گالری ها راهی خیابان استقلال استانبول شوید. ساختمان تاریخی میسیر از جمله جاهایی است که می توانید از گالری های زیلبرمن، گالریست یا گالری نو بازدید کنید. البته پایین تر از خیابان استقلال نیز گالری هنری معاصری است به نام آرتر؛ دیدنش را از دست ندهید.

گشت های رایگان استانبول

کار دیگری که می توانید در استانبول انجام دهید شرکت در گشت های رایگان وبلاگ ایرانزمین در استانبول است. این تورها نه تنها برای تان به صرفه خواهد بود بلکه از همراهی تورلیدرهای مجرب لذت خواهید برد. در تور رایگان بافت قدیم استانبول تور لیدرهای حرفه ای با داستان های شان شما را به دل تاریخ استانبول می برند. در این گشت 3 تا 4 ساعته از آثار تاریخی و باستانی استانبول بازدید خواهید کرد: بنای ایاصوفیه، بنای حمام خرم سلطان، مسجد آبی (سلطان احمد)، ستون یادبود مصری، چشمه آلمانی، محوطه هیپودرم و... البته اگر به سازه و فضاهای مدرن تر علاقه دارید، پیشنهاد می کنیم در تور رایگان تکسیم تا پل گالاتا شرکت کنید. در این تور از میدان تکسیم و خیابان استقلال، نماد استانبول مدرن به سمت برج و پل گالاتا پیاده روی خواهید کرد. مسیرهای این تورها به صورت پیاده است و هدف آشنایی شما با منطقه و جاذبه های آن است. امکان بازدید از داخل بناها نیست و شما محیط بیرونی را خواهید دید. در خاتمه اگر از گشت لذت بردید می توانید به تورلیدر انعام بدهید.

تهیه و تدوین: تحریریه وبلاگ ایرانزمین

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو

به "تفریحات رایگان در تور استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفریحات رایگان در تور استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید