کشف ابزار باستانی به عنوان دربازکن

به گزارش وبلاگ ایرانزمین، باستان شناسان این آثار باستانی منحصربه فرد را در بعضی از قدیمی ترین محوطه های باستان شناسی دنیا واقع در آفریقا، اروپا و آسیا کشف نموده اند.

کشف ابزار باستانی به عنوان دربازکن

به گزارش وبلاگ ایرانزمین، ایسنا به نقل از لایو ساینس نوشت: به عبارتی دیگر اگر استخوان شکار را به عنوان یک ظرف کنسرو در نظر بگیریم این ابزار باستانی به عنوان دربازکن مورد استفاده قرار می گرفته اند. انسان ها حدود دو میلیون سال پیش گوی های کوچکی از جنس سنگ می ساختند. حالا باستان شناسان دریافته اند این گوی ها به عنوان ابزاری برای دستیابی به مغز استخوان حیوانات مورد استفاده قرار می گرفته اند.

باستان شناسان این آثار باستانی منحصربه فرد را در بعضی از قدیمی ترین محوطه های باستان شناسی دنیا واقع در آفریقا، اروپا و آسیا کشف نموده اند.

با توجه به این که باستان شناسان برای دهه های متوالی از کاربرد این گوی های دومیلیون ساله اطمینان نداشتند، این اکتشاف را دستاوردی قابل توجه می توان ارزیابی کرد.

برای پی بردن به راز این گوی های سنگی باستانی، امانئولا کریستیانی باستان شناس دانشگاه ساپینزای رم و سرپرست این پروژه تحقیقاتی این گوی ها را توسط میکروسکوپ مورد آنالیز قرار دادند و به این ترتیب به نشانه هایی از فرسایش و بقایای مواد خوراکی برخوردند که نشان می داد ساکنان غارها از این سنگ ها برای شکستن استخوان حیوانات و خارج کردن مغر استخوان آن ها استفاده می کردند.

منبع: همشهری آنلاین

به "کشف ابزار باستانی به عنوان دربازکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف ابزار باستانی به عنوان دربازکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید