راهنمای سفر به آنگکور وات ؛ کامبوج

به گزارش وبلاگ ایرانزمین، آنگکور وات شهری باستانی در کامبوج بود که مرکز امپراتوری خمر در جنوبشرقی آسیا محسوب می شد. هر چند تمدن آن موقع نابود شد، اما معبدها و ساختمان های شگفت انگیز آن بر جا مانده است. با وجود ازدحام گردشگران در این منطقه، باز هم شور و هیجان در این فضا برقرار است. محبوب ترین معابد این شهر آنگکور وات، بایون، تاپروم و آنگکور تام هستند. سیم ریپ، نزدیک ترین شهری است که دروازه ورود به آنگکور وات محسوب می گردد. در این راهنمای سفر اطلاعاتی راجع به معابد و دیگر بناها خواهیم پرداخت.

راهنمای سفر به آنگکور وات ؛ کامبوج

هزینه های معمول

مسافرخانه

کرایه اتاق در سیم ریپ با حمام آب سرد بین 3600 تا 29000 تومان متغیر است. چنانچه بخواهید اتاق شما حمام اختصاصی آب گرم داشته باشد، این هزینه نزدیک به 36500 تومان است.

هتل

هزینه اقامت در هتل با امکاناتی چون تهویه هوا، تلویزیون و حمام آب گرم 36500 تومان بوده و برای اتاق دو نفره این قیمت معادل 44000 تومان است. برای هتل های مجهز به استخر، هزینه اقامت شبی 58000 تومان خواهد بود.

غذا

تنوع خوراک در اینجا فوق العاده است. با صرف کمتر از 30000 تومان می توانید یک غذای خیلی خوب در رستوران سفاش دهید. هر چند به راحتی می توانید رستوران هایی را پیدا کنید که قیمت غذای آن ها بین 14600 تا 21000 تومان باشد. در اطراف معابد دکه هایی را خواهید دید که غذاهای ارزانی با قیمت 4000 تا 9000 تومان عرضه می نمایند.

حمل و نقل

توک توک ها و ماشین های کرایه ای شما را در همه جای شهر جا به جا می نمایند. چنانچه خودرویی را با راننده کرایه کنید و راننده نقش راهنمای سفر را هم برای شما ایفا نماید، هزینه ا ش روزی 75000 تومان خواهد شد.

توصیه های سفر

مجوز آنگکور وات

تمام افراد غیر کامبوجی برای ورود به آنگکور وات احتیاج به مجوز دارند. هزینه مجوز یک روزه 20 دلار، مجوز 3 روزه، 40 دلار و مجوز 7 روزه، 60 دلار است.

کرایه توک توک

با کرایه یک توک توک می توانید معابد و اطراف شهر را در یک روز کامل ببینید. ضمن اینکه در این حالت هزینه های شما ارزان تر خواهد بود. قیمت کرایه توک توک به ازای هر نفر 45000 تومان است. چنانچه توک توک را از سیم ریپ کرایه کنید، هزینه آن ارزان تر خواهد بود.

دیدنی غروب آفتاب قبل از آمدن شب

مجوز ورود شما به آنگکور وات اجازه ورود شما به این مجموعه را از ساعت 5 بعد از ظهر فراهم می نماید. از این زمان بهره ببرید و غروب دیدنیی پنوم باکنگ (Phnom Bakheng) را از دست ندهید.

جاذبه های تفریحی و گردشگری آنگکور وات

معبد آنگکور وات

این معبد به دستور پادشاهی به نام سوریاوارمان ساخته شد و بزرگ ترین هرم آسیا محسوب می شد. ارتفاع این هرم بیش از 61 متر و در چند لایه تقسیم شده است. بخش مرکزی دارای 4 برج به شکل گل نیلوفر آبی است. آنگکور وات بزرگ ترین معبد این مجموعه بوده و نام خود را از کل این مجموعه باستانی گرفته است. معبد مرکزی آنگکور وات شامل نقش های برجسته ای از جنگ های معروف و صحنه های بودایی مانند نبرد کوروک شیترا، ارتش سوریاوارمان دوم، بهشت و جهنم، افسانه گردونه اقیانوس شیر، دروازه فیل، نبرد خدایان و شیاطین، جنگ لانکا و نبرد کریشنا و شاه دمون است. طول این نقش های برجسته به 8 کیلومتر می رسد.

معبد بایون (Bayon)

این معبد به وسیله جایاوارمان هفتم در مرکز آنگکور تام (Angkor Thom) ساخته شد. بایون دارای 54 برج است که 216 صورت در معماری آن ساخته شده است. این چهره ها پس از طلوع آفتاب یا در سرانجام بعد از ظهر که خورشید در حال درخشیدن است، بهتر دیده می شوند. این معبد از دو سطح مستطیلی ساخته شده و سطح سوم آن دایره ای شکل است.

معبد تاپروم (Ta Prohm)

معبد تاپروم در بین یک فضای جنگلی قرار گرفته است. اگر صبح زود برای بازدید معبد اقدام کنید، از برخورد با جمعیتی که وسط روز به اینجا می آیند آسوده خواهید بود.

الفنت تراس (Elephant Terrace)

ایوانی به طول 305 متر است که از آن به عنوان بلندایی برای دیدنی مراسم های عمومی مثل مراسم سلطنتی و امثال آن استفاده می گردد. شیرهای تزیینی بسیاری در راستا ایوان به کار رفته است. در حال حاضر گردشگران زیادی دوربین به دست در اطراف این ایوان هستند و یکی از شلوغ ترین بخش های این منطقه است.

معبد بانتی سری (Banteay Srei)

این معبد در 12 کیلومتری شمال آنگکور واقع شده است. بانتی سری به معنای ارگ زنان است و این نام اشاره به مقدار و ظرافت دکوراسیون داخل مجموعه دارد. بر خلاف دیگر بناهای بزرگ، این معبد جزو بناهای سلطنتی محسوب نمی گردد. حجاری های تزیینی نفیس در رنگ صورتی و تصاویر مینیاتوری برجسته از دیگر ویژگی های معبد بانتی سری هستند.

معبد ایست مبون (East Mebon)

دریاچه مصنوعی که پیرامون این معبد وجود دارد آن را به شکل یک جزیره نشان می دهد. ایست مبون دارای 5 برج است. با بالا رفتن از سکوی مرکزی این بنا، سنگ کاری پیچیده آن را می توانید دیدن کنید.

معبد پریه خان (Preah Khan)

پریه خان یکی از بزرگ ترین معابد آنگکور وات است و زمانی دانشگاه بوداییان بوده است که هزار استاد در آن تدریس می کردند. پیرامون این معبد را درختان زیادی فرا گرفته اند.

معبد پری روپ (Pre Rup)

این معبد در 610 متری دریاچه مصنوعی ایست بارای (East Baray) قرار گرفته است و به دستور راجندروارمان ساخته شده است. پری روپ در مرکز شهری قرار داشت که برای مدت های طولانی از بین رفته بود. می توانید با استفاده از پله های شیب دار این معبد از سه ردیف هرم آن بالا بروید.

معبد پره کو (Preah Ko)

پره کو (به معنای بوفالوی مقدس) اولین معبدی است که در شهر باستانی هاری هارا لایا ساخته شد و در 16 کیلومتری جنوب شرقی معابد اصلی آنگکور قرار گرفته است. امروزه این معبد متشکل از سه برج آجری کوچک است که بر تکیه گاهی از جنس ماسه سنگ بنا شده است.

سرا سرنگ (Srah Srang)

سرا سرنگ بیشتر به عنوان حمام سلطنتی شناخته شده است و زمانی هر جاندار زنده ای از جمله فیل ها در این مکان حمام می کردند. امروزه سرا سرنگ محلی محبوب برای شنا کردن بچه ها محلی این منطقه است.

معبد تا سام (Ta Som)

تاسام همان سبک و ساختار تاپروم را دارد و به نوعی برادر کوچک آن محسوب می گردد. از ویژگی های اصلی این مجموعه این است که درخت بزرگ و تنومندی در مجاورت آن قرار گرفته است. این درخت به آرامی در حال تخریب ساختمان این معبد است با این حال فرصت فوق العاده ای را برای عکس برداری فراهم نموده است.

باکسی چام کرونگ (Baksei Chamkrong)

در جاده بین آنگکور وات و آنگکور تام تک برجی دیده می گردد که بین سال های 910 و 922 میلادی به دستور هارشاوارمان اول ساخته شد. او این بنا را به افتخار پدرش ساخت که مسئول ساخت و ساز شهر پنوم باکنگ بود.

ایوان پادشاه جذامی (Terrace of the Leper King)

این ایوان هفت لایه در قرن سیزدهم ساخته شد و نام آن بر گرفته از مجسمه خدای مرگ است.

منبع: کجارو / nomadicmatt.com

به "راهنمای سفر به آنگکور وات ؛ کامبوج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به آنگکور وات ؛ کامبوج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید