چاپ و نشر کتب متون نمایشی در خراسان رضوی بسیار ضعیف است

به گزارش وبلاگ ایرانزمین، خبرنگاران: مترجم برجسته متون نمایشی خراسان رضوی گفت: متاسفانه چاپ و نشر متون نمایشی در خراسان رضوی بسیار ضعیف است و تنها در تهران انتشارات کتب نمایشی به صورت انحصاری وجود دارد.

چاپ و نشر کتب متون نمایشی در خراسان رضوی بسیار ضعیف است

مشخص محب علیان در گفت وگو با خبرنگار وبلاگ ایرانزمین در مشهد اظهار کرد: همواره سعی می کردم با ترجمه نمایشنامه ها و مقالات تئوریک در فضای پیرامون نمایشنامه نویسی از نویسندگان به نام، یک کارگاه با فضای جدید برای فراوری آثار بومی داشته باشیم

وی اضافه کرد: سال های نخست علاقه ام به نویسنده های کلاسیک بود که در این زمینه نمایشنامه مدرسه همسران نوشته مولیر را ترجمه کردم که توسط نشر زلال اندیشه به چاپ رسید.

مشخص توضیح داد: متاسفانه چاپ و نشر متون نمایشی در خراسان رضوی بسیار ضعیف است و تنها در تهران انتشاراتی آن هم به صورت انحصاری به انتتشار کتب نمایشی می پردازند.

مترجم برجسته متون نمایشی خراسان رضوی اعلام نمود: متاسفانه با سه برابر شدن قیمت کاغذ دیگر ناشران اقدام به ریسک برای چاپ متون نمایشی انجام نمی دهند و متاسفانه در این فضا مترجمان جوان با مشکل روبه رو هستند.

وی اضافه کرد: یکی از مسائل اصلی در زمینه پخش کتاب است، که در خراسان رضوی ما به شدت از تهران عقب هستیم، یک پخش خوب می تواند سرنوشت کتاب را عوض کند.

محب علیان با بیان اینکه چهار ترجمه در دهمین جشنواره خوانی مشهد گفت: چهار اثر از جدیدترین ترجمه های محب علیان با نام های لگد زدن به اسب مرده که این اثر با کارگردانی به خود محب علیان به بخش مسابقه جشنواره خوانش مشهد راه یافته است.

وی اضافه کرد: نمایشنامه مرد سینمایی، خواب خوش شبانه و فرزند خواندگی در دهمین جشنواره نمایشنامه خوانی مشهد نیز حضور دارد.

مترجم برجسته متون نمایشی خراسان رضوی اعلام کرد: برای هیچکدام از متونی که در اختیار کارگردانان جوان مشهد قرار داده هیچ وجهی دریافت نکرده است.

از این مترجم مشهدی تا به حال مقالات و ترجمه های زیادی نیز در نشریات و روزنامه ها به چاپ رسیده است.

ق

منبع: تسنیم

به "چاپ و نشر کتب متون نمایشی در خراسان رضوی بسیار ضعیف است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاپ و نشر کتب متون نمایشی در خراسان رضوی بسیار ضعیف است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید