نورولینک؛ موسیقی را در مغز شما پخش می نماید

به گزارش وبلاگ ایرانزمین، این شرکت مشغول کار بر روی دستگاهی شبیه یک چرخ خیاطی است که ارتباطی مستقیم را میان یک کامپیوتر و تراشه ای که در مغز فرد نصب شده است برقرار می نماید.

نورولینک؛ موسیقی را در مغز شما پخش می نماید

نورولینک می تواند به وسیله بازآموزی بخش هایی از مغز که مسؤول ایجاد افسردگی و اعتیاد در فرد می شوند، به درمان افراد یاری کند

نورولینک (Neuralink)، شرکت نوپا و مرموز ایلان ماسک، در حال کار بر روی ابزاری کامپیوتری در مغز است که به ادعای این کارآفرین دنیای فناوری به صاحب آن اجازه می دهد موسیقی را مستقیم در مغز پخش کند.

ماسک که رئیس شرکت های اسپیس اکس (SpaceX) و تسلا (Tesla) است، قرار است اطلاعاتی جدید را درباره این شرکت مرموز نوپا تا ماه آینده اظهار کند، ولی طی روز های اخیر به تدریج در حال انتشار اطلاعاتی در این باره در توییتر است.

ماسک در پاسخ به آستین هاوارد، دانشمند علوم کامپیوتر، تایید کرد فناوری نورولینک به افراد اجازه می دهد مستقیم از تراشه ما موسیقی گوش دهند. او گفت: نورولینک می تواند به ما در کنترل سطوح هورمون ها در بدن یاری کند تا از آن ها به نفع خود استفاده کنیم (برای اموری نظیر توانایی های ارتقایافته، منطق بهتر، رهایی از اضطراب و غیره).

شرکت نورولینک از زمان تاسیس در سال 2016 تا به امروز تنها یک نشست عمومی عمده درباره نحوه کارکرد فناوری خود داشته است. ماسک هنگام صحبت در نشست سال 2019 گفت: این شرکت مشغول کار بر روی دستگاهی شبیه یک چرخ خیاطی است که ارتباطی مستقیم را میان یک کامپیوتر و تراشه ای که در مغز فرد نصب شده است برقرار می نماید.

این فناوری می تواند اول برای یاری به افرادی که با مسائل مغزی، مانند پارکینسون، دست و پنجه نرم می نمایند مورد استفاده قرار گیرد، اما به گفته او هدف نهایی نورولینک این است که به انسان اجازه دهد با هوش مصنوعی پیش رفته رقابت کند.

به گفته ماسک فرآیند نصب این تراشه در مغز فرد چیزی شبیه جراحی چشم با لیزر است. بخشی از آن شامل یک روبات جراحی نانو است که رشته هایی منعطف را در مغز ایجاد می نماید که به یک تراشه کامپیوتری قابل نصب متصل اند.

تحقیقی درباره این دستگاه ادعا می نماید یک سیم USB-C به تنهایی می تواند تمام پهنای باند مورد احتیاج را برای انتقال اطلاعات به مغز فراهم آورد. نورولینک در حال حاضر در سایت خود 11 موقعیت شغلی برای علاقه مندان دارد و به مشاغلی نظیر مهندس مکانیک، مهندس نرم افزاری رباتیک و یک متخصص بافت شناسی احتیاج دارد.

آخر هفته گذشته ماسک اعلام درخواست همکاری با افرادی کرد که تخصص هایی ویژه در فناوری های پوشیدنی دارند. او توییت کرد: اگر در حل مسائل سخت گوشی های هوشمند و فناوری های پوشیدنی (نظیر مخفی کردن اطلاعات، خوانش نشانه ها، شارژ القائی، مدیریت انرژی و غیره) تبحر دارید لطفا کار برای شرکت نورولینک را در نظر بگیرید.

پیش تر و در ماه جاری ماسک اشاره نمود تراشه نورولینک می تواند به وسیله بازآموزی بخش هایی معین از مغز که مسؤول ایجاد افسردگی و اعتیاد در فرد می شوند، به درمان این پریشانی ها یاری کند. آزمایش این تراشه تا به امروز روی حیوانات صورت گرفته و آزمایش بر روی انسان قرار است از امسال میلادی شروع گردد گرچه جزئیات این آزمایش هنوز علنی نشده است.

اطلاعات بیشتر درباره این شرکت قرار است در تاریخ 28 اوت اعلام گردد.

منبع: ایندیپندنت

منبع: فرادید

به "نورولینک؛ موسیقی را در مغز شما پخش می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نورولینک؛ موسیقی را در مغز شما پخش می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید