رابط مغز و رایانه پای فرد معلول را به توییتر باز کرد

به گزارش وبلاگ ایرانزمین به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، یک مرد 62 ساله استرالیایی مبتلا به ALS نخستین فرد در دنیا است که با یاری رابط مغز با رایانه پیامی ارسال می نماید.

رابط مغز و رایانه پای فرد معلول را به توییتر باز کرد

رابط مغز و رایانه(BCI) هم اکنون از اهمیت زیادی برخوردار است. بعضی سرمایه گذاران تمایل دارند از آن برای ارتقای تجربیات انسانی استفاده نمایند. بعضی دیگر مانند شرکت سینکرون(Synchron) که رابط مغز و رایانه آن به فیلیپ اوکیف استرالیایی یاری کرد، توئیتی ارسال کند، خواستار توسعه فناوری مذکور به عنوان یک پروتز برای معلولان و درمان بیماری های اعصاب مانند پارکینسون در آینده است.

رابط مغز و رایانه شرکت سینکرون از طریق ایمپلنت کوچکی در سر انسان فعال می گردد که استنت رد(Stentrode) نام دارد و برای نصب آن به جراحی مغز احتیاج نیست. در عوض شرکت از تکنیک های معمول برای درمان سکته جهت ایمپلنت استنت رد در ورید ژوگولار(سیاهرگ گردن) استفاده می نماید.

اوکیف که به علت پیشروی بیماری قادر به حرکت به تنهایی نیست در آوریل 2020 میلادی ایمپلنت را دریافت و از آن برای برقراری ارتباط با افراد خانواده و بعلاوه همکارانش از طریق ایمیل استفاده می کرد.

بعلاوه او علاوه بر ارسال ایمیل، در این مدت از استنت رد برای انجام فعالیت های بانکی و خرید آنلاین استفاده می کرد. به اعتقاد اوکیف استفاده از این رابط شبیه یادگرفتن دوچرخه سواری است.

به گفته توماس اوکسلی مدیر ارشد ارج ایی سینکرون، جدیدترین دستاورد وی نیز به اشتراک گذاشتن افکاری در توییتر است.

به گفته اوکسلی انتشار توییت از طریق اوکیف لحظه مهمی در حوزه رابط مغز و رایانه به شمار میرود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "رابط مغز و رایانه پای فرد معلول را به توییتر باز کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رابط مغز و رایانه پای فرد معلول را به توییتر باز کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید