نرخ رشد مالی پارسال مثبت 1.1 درصد است ، رشد منفی 38 درصدی بخش نفت

به گزارش وبلاگ ایرانزمین، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی اینستاگرامی گفت: همانگونه که قبلاً، بانک مرکزی پیش بینی نموده بود، گزارش تحولات مالی بخش واقعی اقتصاد ایران در سال 1398، بیانگر مثبت شدن رشد اقتصاد بدون نفت کشور، در سال گذشته، است.

نرخ رشد مالی پارسال مثبت 1.1 درصد است ، رشد منفی 38 درصدی بخش نفت

براساس گزارش حوزه معاونت مالی بانک، رشد مالی بدون نفت در سال 98، معادل مثبت 1.1 درصد است که برمبنای بخش های فعالیت، کشاورزی مثبت 8.8 درصد، گروه صنعت و معدن 2/3+ درصد و خدمات عمدتاًبه خاطر تأثیر شیوع کرونا در فصل آخرسال 0.2 - درصد بوده است. به علت کاهش درآمد نفت، رشد این بخش 38.7- درصد بود که در نتیجه آن، رشد مالی با نفت، به منفی 6.5 درصد رسید.

این گزارش، با در نظر دریافت آمار عملکرد مناسب بخش کشاورزی و فرایند مثبت رشد بخش صنعت در نیمه دوم سال(6.7+ درصد در فصل سوم و 10.7+ درصد در فصل چهارم) مؤید رونق فراوری در سال 98 و نویدبخش جهش فراوری در سال 99 می باشد. جزئیات تحولات مالی سال 1398، در روزهای آینده منتشر خواهد شد.

رئیس کل بانک مرکزی در حالی نرخ رشد مالی بدون نفت را مثبت 1.1 درصد اعلام نموده که پیش از این مرکز آمار ایران این نرخ را منفی 0.6 درصد اعلام نموده بود.

منبع: تجارت نیوز

به "نرخ رشد مالی پارسال مثبت 1.1 درصد است ، رشد منفی 38 درصدی بخش نفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرخ رشد مالی پارسال مثبت 1.1 درصد است ، رشد منفی 38 درصدی بخش نفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید