مواد غذایی مصرفی به هنگام ابتلاء به ناراحتی معده

به گزارش وبلاگ ایرانزمین، زمانی که دچار ناراحتی معده می شوید ضروری است که توجه ویژه ای به آنچه می خورید داشته باشید. در این مقاله به چند ماده غذایی که می توانید در صورت ابتلاء به ناراحتی معده مصرف نمایید، اشاره شده است و در مقاله ای تحت اسم

مواد غذایی مصرفی به هنگام ابتلاء به ناراحتی معده

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

زمانی که دچار ناراحتی معده می شوید ضروری است که توجه ویژه ای به آنچه می خورید داشته باشید. در این مقاله به چند ماده غذایی که می توانید در صورت ابتلاء به ناراحتی معده مصرف نمایید، اشاره شده است و در مقاله ای تحت اسم مواد غذایی جهت برطرف ناراحتی معده به علل و علائم و بعلاوه موارد بیشتری از جمله، موز، برنج، آب لیمو، پروبیوتیکها، زنجبیل، آب، چای گیاهی به طور مفصل پرداخته ایم. مصرف آب میوه تازه مایعات از دست رفته بدن را جبران می سازد. بسیار خوب است که آب میوه های تازه مصرف نمایید به این علت که سبک و هضم آنها آسان می باشد. آنها بعلاوه انرژی زا بوده و از اینرو به فعال نگاه داشتن شما یاری می نمایند. ناراحتی معده اصطلاح عمومی است که به مجموعه ای از علائم بکار برده می گردد که به مسائل مرتبط با معده و روده در ارتباط می باشند. این شرایط بیماری نیست و یکی از متداول ترین ناراحتی های مرتبط با سلامت بوده که معمولاً یک فوریت پزشکی به حساب نمی آید. از آنجا که این مشکل مرتبط با سلامت دستگاه گوارش را بسیار حساس می سازد، فرد ضروری است که در مورد مواد غذایی مصرفی خود در شرایط ناراحتی شکم مراقب باشد.

مواد غذایی تسکین دهنده ناراحتی معده یا شکم

--

نعناع فلفلی یا بیابانی

یکی از مواد غذایی مفید برای ناراحتی شکم نعناع است. نعناع دستگاه گوارش را آرام ساخته و علائم ناراحتی معده را در کمترین زمان ممکن از بین می برد. هنگامی که آن را به شکل چای و یا در فرم روغن استفاده نمایید، نتایج تأثیر گذاری را مشاهده خواهید نمود. نعناع هم مانند زنجبیل به فرونشاندن حالت تهوع، گاز معده و دل درد بدون باقی گذاشتن هیچ گونه اثر جانبی یاری می کند.

حریره جو دوسر

ضروری است در زمان ابتلاء به ناراحتی معده از غذاهای بدون نمک و ادویه مصرف نمایید. این احتیاج با مصرف حریره جو دو سر برآورده می گردد. جو دو سر منبعی غنی از فیبرهای خوراکی است و از اینرو به کاهش علائم این شرایط و بهبود آن یاری می کند. از آنجا که نسبت خوبی از کربوهیدراتها را در خود دارد، شما را بعلاوه پر انرژی نگاه می دارد. به این علت که مقدار کلسترول حریره جو دو سر پایین است، برای معده غذای بسیار سالمی به شمار میرود.

بیشتر بخوانید:ناراحتی معده بعد از غذا خوردن

براث و یا آبگوشت مرغ

از آنجا که ناراحتی معده موجب ضعیف شدن کامل دستگاه گوارش می گردد، ضروری است که غذایی سبک و آسان هضم را مصرف نمایید. هضم براث یا سوپ و یا آبگوشت مرغ، راحت بوده و گزینه مناسبی برای ناراحتی معده به شمار میرود. این غذا نه تنها سبک است، بلکه مغذی هم بوده که به برطرف حالت تهوع و اسهال یاری می کند. بعلاوه می توانید آن را با براث سبزیجات جایگزین سازید. هر دو این غذاها به یک مقدار مغذی می باشند.

پاپایا

پاپائین و چیموپاپائین دو آنزیم موجود در پاپایا می باشند که پروتئین ها را تجزیه نموده و محیط اسیدی سالمی را در معده ما می سازند. پاپایا به عمل هضم یاری نموده و هرگونه آزردگی را کاهش داده در نتیجه تسکین دهنده خوبی برای معده به شمار می رود. برترین روش مصرف آن، در صبح زود با شکم خالی است.

بیسکویت کراکر

بیسکویت های کراکر (بیسکویت بدون شکر) را می توان به اسم میان وعده سبک در زمان ناراحتی معده مصرف نمود. انواع ساده و نمکی آنها در زمان ابتلا به این شرایط برترین انواع می باشند. آنها به راحتی هضم شده و صدای قار و قور شکم را از بین می برند. آنها به سرعت اسیدها را در معده جذب می نمایند.

شکلات تیره

حتی زمانی که حالت تهوع داریم، بیشتر ما از خوردن شکلات امتناع نمی کنیم. تحقیقات اجرا شده اسم می نمایند که شکلات تیره به تسکین دردهای معده ناشی از مسمومیت غذایی و یا باکتریایی یاری می کند. مخلوط پودر شکلات تیره با شیر داغ می تواند درمان خانگی بسیار عالی برای ناراحتی معده باشد.

آب میوه تازه

مصرف آب میوه تازه مایعات از دست رفته بدن را جبران می سازد. بسیار خوب است که آب میوه های تازه مصرف نمایید به این علت که سبک و هضم آنها آسان می باشد. آنها بعلاوه انرژی زا بوده و از اینرو به فعال نگاه داشتن شما یاری می نمایند. با این حال، آب میوه های حاوی اسید سیتریک را نبایستی مصرف نمایید. آب آناناس به عمل هضم یاری می کند، به ویژه اگر پس از هر وعده غذایی مصرف گردد.

مراقب دستگاه گوارش خود باشید و به آنچه می خورید دقت کنید. در صورتی که درمانهای فوق اثری در شما ایجاد ننمودند، لطفاً با پزشک خود مشورت نمایید.

منبع: راسخون

به "مواد غذایی مصرفی به هنگام ابتلاء به ناراحتی معده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مواد غذایی مصرفی به هنگام ابتلاء به ناراحتی معده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید