لزوم بهره برداری از ظرفیت سمن ها در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری

به گزارش وبلاگ ایرانزمین، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، مصطفی مرزبان امروز 25 اردیبهشت ماه 1400، با اشاره به نقش و اثربخشی سازمان های مردم نهاد در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری، اظهار کرد: متاسفانه شبکه سمن ها در حوزه گردشگری در استان مرکزی وجود ندارد، اما در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، حدود 14 سمن در استان فعالیت دارند.

لزوم بهره برداری از ظرفیت سمن ها در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: در شرایط کرونایی تعداد زیادی از این سمن ها غیر فعال شده اند و در حال حاضر تنها 2 سمن فعال هستند.

او شرح داد: ساخت اپلیکیشن معرفی مسیرهای گردشگری استان، معرفی جاذبه های گردشگری در فضاهای مجازی، تولید محتوا در مورد معرفی اماکن گردشگری و تاریخی و ... از جمله فعالیت های سمن های حوزه گردشگری استان مرکزی به شمار می رود که نشان از اثربخشی فعالیت این ظرفیت مردمی است و باید نهایت استفاده از این پتانسیل انجام شود.

مرزبان تاکید کرد: مسلما استفاده از ظرفیت فکری نیروهای جوان و مردمی می تواند در پیشبرد اهداف و توسعه گردشگری بسیار مثمر ثمر باشد و فرایند تسهیل مسائل نیز با هم اندیشی تسریع می شود چراکه با توجه به شرایط اقتصادی موجود، سمن ها می توانند قدری از بار امور که بر روی دوش دولت واقع شده است را سبک کنند به همین دلیل باید فعالیت سمن ها در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گسترده تر شود.

منبع: گردشبان

به "لزوم بهره برداری از ظرفیت سمن ها در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم بهره برداری از ظرفیت سمن ها در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید