مجلس برای حمایت از شرکت های خلاق و دانش بنیان در بودجه 1401 آمادگی دارد

به گزارش وبلاگ ایرانزمین، یک نماینده مجلس ضمن تاکید بر توسعه حمایت ها از صنایع نرم و خلاق گفت: مجلس آمادگی دارد با هماهنگی معاونت علمی سهم خوبی را برای شرکت های خلاق و دانش بنیان در بودجه 1401 بگنجاند.

مجلس برای حمایت از شرکت های خلاق و دانش بنیان در بودجه 1401 آمادگی دارد

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ ایرانزمین به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صدیف بدری، نماینده حوزه انتخابیه اردبیل در مجلس شورای اسلامی گفت: باید قبول کرد که کشور با شرایط اقتصادی خاصی روبه رور است، طبعاً شرکت های خلاق و دانش بنیانی که خود را با این شرایط وفق داده اند و محصولات خلاق و دانش بنیان فراوری می نمایند، بازیگران اقتصادی ارزشمدی برای کشور محسوب می شوند و باید احتیاجمندی های آنان را مد نظر قرار داد.

آمادگی برای توسعه حمایت قانونی

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه اضافه نمود: انتظار از این شرکت ها این است که بیشتر کوشش خود را بر روی محصولاتی متمرکز نمایند که تحت تحریم قرار گرفته است و کشور به آن ها احتیاج دارند. از دولت نیز انتظار داریم که در قالب پیشنهادات کارشناسی شده یا لایحه، هرگونه احتیاج این شرکت ها به قانون و حمایت مجلس را به کمیسیون های مربوطه ارجاع دهد. در حال حاضر نمایندگان و مجلس شورای اسلامی، ذهنیت بسیار مثبتی نسبت به فعالان خدوم اکوسیستم نوآوری در کشور دارند و از هیچ کوششی برای توسعه حمایت ها از آنان فروگذار نیستند.

عضو فراکسیون اصلاح نظام اداری کشور، گفت: شرکت های خلاق، می توانند فعالیت های بسیار اثربخشی برای اقتصاد کشور داشته باشند و بعلاوه از پتانسیل های اشتغال زای بسیار خوبی خصوصاً در حوزه های مانند گردشگری، میراث فرهنگی، فراوری نرم افزار و گیاهان دارویی برخوردار هستند. ما در مجلس، آماده هستیم تا در بودجه 1401 سهم بسیار خوبی به شرکت های خلاق و دانش بنیان اختصاص دهیم؛ بنابراین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می تواند برای تحقق این مهم، پیشنهادات خود را به کمیسیون های تلفیق و بودجه ارائه دهد تا بتوان تسهیلات کم بهره را جهت توسعه محصولات خلاق و دانش بنیان توسعه داد.

جذب سرمایه ریسک پذیر برای شرکت های خلاق

این عضو فراکسیون های غذا و دارو و فرش و صنایع دستی، با اشاره به نقش مهم شرکت های خلاق در کشور، اضافه نمود: حمایت اقتصادی از شرکت های خلاق باید در دو کانال دنبال گردد، اول آنکه تسهیلات کم بهره، هدفمند و مناسب با طرح را در اختیار طرح های خلاقانه قرار داد. دوماً باید ایجاد صندوق های جذب سرمایه گذاری ریسک پذیر، شتابدهنده های خلاق، خانه خلاق و نظایر آن را توسعه داد. این مراکز می توانند با جذب سرمایه گذاران بالقوه آن ها را برای مشارکت در طرح های مرتبط با صنایع نرم و خلاق اماده نمایند.

بدری بعلاوه گفت: تخصیص بودجه و امکانات به شرکت های خلاق و دانش بنیان باید در تمام نقاط کشور به صورت موزون و متوازن صورت گیرد. برای مثال در اردبیل یک پارک علمی و فناوری وجود دارد که کار های بسیار ارزشمندی نیز در آن اجرا شده است، اما ظرفیت های استان و بعلاوه علاقه مندی و اشتیاق جوانان این خطه بسیار بیشتر از خدمات ارائه شده است.

کارستان جوانان خلاق

وی اضافه نمود: گردشگری، خدمات شهری، صنایع، میراث فرهنگی، کشاورزی، گیاهان دارویی، صنایع دستی و چندین حوزه دیگر در استان اردبیل وجود دارد که می تواند پذیرای حضور شرکت های خلاق و دانش بنیان باشد. امیدوار هستیم در دولت نو، بتوانیم شاهد توسعه هر چه بیشتر اکوسیستم نوآوری و اکوسیستم صنایع نرم و خلاق در اقصی نقاط کشور باشیم. بی شک جوانان خلاق و فناور ایرانی اگر مورد حمایت قرار گیرند، می توانند کاری نمایند کارستان، تنها باید زمینه مناسب برای آن ها فراهم گردد، تا همه توطئه های دشمنان را در حوزه اقتصاد و فناوری خنثی نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "مجلس برای حمایت از شرکت های خلاق و دانش بنیان در بودجه 1401 آمادگی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس برای حمایت از شرکت های خلاق و دانش بنیان در بودجه 1401 آمادگی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید