خبرنگاران 62 پروژه فرهنگی در کشور بالای 70 درصد پیشرفت دارند

به گزارش وبلاگ ایرانزمین، بیرجند - خبرنگاران - مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: 142 پروژه نیمه تمام در استان های کشور وجود دارد که 62 پروژه بالای 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

خبرنگاران 62 پروژه فرهنگی در کشور بالای 70 درصد پیشرفت دارند

علی غیاثی ندوشن روز دوشنبه در آیین افتتاح فاز نخست مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان بشرویه که در دومین روز هفته دولت انجام شد، اضافه نمود: امیدواریم با همکاری کمیسیون فرهنگی مجلس این کمبودها در بخش زیربنایی فرهنگی و هنری جبران گردد.

وی گفت: طبق آخرین آمار سرانه فضاهای فرهنگی در کشور حتی از فضاهای ورزشی کمتر است و به لحاظ زیرساختی در خیلی از مناطق بخصوص مناطق محروم و کویری کشور ضعف داریم که باید توجه بیشتری گردد.

وی بیان نمود: سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد بسترهای مناسب برای فعالیت گسترده مدیران استان ها و انجمن های فرهنگی و هنری است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: خوشبختانه در راستای این سیاست، فاز اول مجتمع فرهنگی هنری بشرویه آماده شده و تجهیزات آن نیز توسط وزارتخانه تهیه و به زودی ارسال خواهد شد.

وی گفت: امیدواریم افتتاح فاز یک این مجتمع منشا خیر و برکت برای مردم شهرستان باشد.

غیاثی از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسوولان شهرستان، فرماندار، امام آدینه و نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان قدردانی کرد و اضافه نمود: عنایت ویژه استاندار خراسان جنوبی برای تامین زیرساخت های فرهنگی و هنری در این استان ستودنی است.

وی با اشاره به اینکه مردم این منطقه به حوزه فرهنگ بسیار علاقه مند هستند توضیح داد: مشارکت مردم بشرویه در برنامه های فرهنگی و هنری، در کشور کم نظیر است.

غیاثی گفت: سال 83 در مراسم بزرگداشت مرحوم استاد فروزان فر که در این شهرستان برگزار گردید، حضور داشتم و یکی از نکات ویژه این مراسم مشارکت و حضور بسیار قوی مردم بشرویه بود؛ به گونه ای که خانه های خود را برای پذیرایی در اختیار مهمانان بزرگداشت قرار داده بودند.

فرماندار بشرویه نیز در این آیین گفت: اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان خواهان تکمیل هرچه سریعتر این مجتمع هستند.

علی شفیعی اضافه نمود: امیدواریم فاز دوم مجتمع نیز به زودی افتتاح گردد و در این راستا آماده عقد تفاهم نامه با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی هم گفت: ظرفیت های گسترده فرهنگی و هنری شهرستان بشرویه موجب شد تا راه اندازی مجتمع فرهنگی و هنری این شهرستان در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، ناصر نبی زاده اضافه نمود: تا به امروز از محل اعتبارات استانی 655 میلیون تومان و از محل اعتبارات ملی 170 میلیون تومان برای احداث این مجتمع هزینه شده است.

وی گفت: پیرو توجه ویژه استاندار خراسان جنوبی به توسعه زیرساخت های فرهنگی و هنری در استان، 300 میلیون تومان نیز از محل مصوبات سفرهای استانی برای تکمیل نما و ساختمان در نظر گرفته شد.

وی گفت: پروژه در زمینی با متراژ 400 متر مربع ساخته شده است و فاز دوم مجتمع نیز به زودی افتتاح خواهد شد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 62 پروژه فرهنگی در کشور بالای 70 درصد پیشرفت دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 62 پروژه فرهنگی در کشور بالای 70 درصد پیشرفت دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید