مدارس و ادارات کدام استان ها فردا یکشنبه تعطیل شدند؟

به گزارش وبلاگ ایرانزمین، خبرنگاران: سرما و یخبندان، مدارس و ادارات بسیاری از استان های کشور را تعطیل و فعالیت آنان را دورکار کرد.

مدارس و ادارات کدام استان ها فردا یکشنبه تعطیل شدند؟

به گزارش تسنیم، با توجه به ماندگاری برودت هوا و افزایش مصرف گاز، ستاد مدیریت بحران استان های مختلف به ویژه استان های مرکزی و شمالی کشور تصمیم گرفتند اداره ها و مدارس را در روز یکشنبه 25 دی ماه 1401 تعطیل و فعالیت آنان را به صورت دورکار و غیرحضوری اعلام کنند.

آنچه در زیر از نظر شما مخاطبان ارجمند می گذرد آخرین شرایط تعطیلی مدارس و اداره ها در استان های مختلف کشور است:

ادارات و مدارس استان تهران یکشنبه دورکار شدند

جانشین رییس ستاد مدیریت بحران تهران: تمامی ادارات، ارگان ها و سازمان های دولتی این استان فردا (یکشنبه) به صورت دورکار فعالیت می کنند. با توجه به اطلاع رسانی قبلی، فعالیت مدارس در روز یکشنبه به صورت غیر حضوری و امتحانات نهایی پایه دوازدهم نیز به قوت خود باقی است.

ادارات مشهد فردا یکشنبه تعطیل شد/ تعطیلی مدارس و دانشگاه ها تا سرانجام هفته

فرماندار مشهد گفت: بنابر تصمیم استانداری و فرمانداری مشهد تعطیلی مدارس تا سرانجام هفته ادامه پیدا می نماید.

محسن داوری در گفت وگو با خبرنگار تسنیم مشهدمقدس، گفت: بنابر تصمیم استانداری و فرمانداری مشهد تعطیلی مدارس و دانشگاه ها تا سرانجام هفته ادامه پیدا می نماید.

وی اضافه کرد: ادارات، مهدهای کودک و مدارس و دانشگاه ها در تمام مقاطع یکشنبه 25 دی ماه تعطیل است و فعالیت های آموزشی غیرحضوری برگزار خواهد شد.

فرماندار مشهد توضیح داد: کارکنان دستگاه های اجرایی، ادارات بانک ها، مراکز آموزش عالی و نهادهای عمومی به جز مراکز امدادی، خدماتی، درمانی و شعب منتخب بانک ها، نیز روز یکشنبه دورکار خواهند شد.

سرما مدارس ابتدایی استان قزوین را تعطیل کرد

با تصمیم ستاد پیشگیری و هماهنگی عملیات پاسخ به بحران استان قزوین، مدارس ابتدایی و مراکز پیش دبستانی در کل استان یکشنبه تعطیل اعلام شد.

ستاد پیشگیری و هماهنگی عملیات پاسخ به بحران استانداری قزوین تشکیل جلسه داد و در نهایت با تصمیم این ستاد مدارس ابتدایی و مراکز پیش دبستانی در کل استان در روزهای شنبه 24 دی (فردا) و یکشنبه 25 دی تعطیل اعلام شد.

بعلاوه بنا بر تصمیم این ستاد، مدارس میانهه و هنرستان هایی که امتحانات آنها به سرانجام رسیده، تعطیل هستند. بر اساس اطلاعیه اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین، امتحانات مدارس میانهه اول و دوم به قوت خود باقی هستند و امتحانات این مقاطع لغو نشده است.

ضمناً، بر اساس این اطلاعیه حضور عوامل اجرایی در مدارس الزامی نیست. بعلاوه مدارس برای کاهش مصرف گاز باید شیوه نامه سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس را رعایت کنند.

بر اساس آخرین تصمیم ستاد مدیریت بحران استان قزوین، تمام ادارات و دانشگاه های استان قزوین روزهای شنبه و یکشنبه 24 و 25 دی ماه تعطیل شدند و تنها امتحانات دانشگاه ها و مدارس میانهه به صورت حضوری برگزار می گردد.

تعطیلی مدارس در سمنان

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان نیز گفت: با توجه به برودت هوا، فعالیت مدارس استان سمنان در روز آینده به صورت غیرحضوری خواهد بود.

عادل خالقی ثمرین در گفت وگو با تسنیم در سمنان، گفت: فعالیت مدارس دولتی و غیردولتی استان در روزهای شنبه و یکشنبه (بیست و چهارم و بیست و پنجم دی) به صورت غیرحضوری خواهد بود.

وی با بیان اینکه همه مقاطع تحصیلی در استان سمنان، فردا و پس فردا را به صورت غیرحضوری دنبال می کنند اضافه کرد: مراکز کودکستان1 (مهدکودک ها) و کودکستان2 (پیش دبستانی ها) در تاریخ های یادشده تعطیل هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه در این روزها، امتحانات داخلی مدارس نیز برگزار نخواهد شد بیان کرد: البته امتحانات نهایی مدارس در این دو روز در زمان خود انجام می گردد.

ادارات و مدارس استان گلستان 25 دی ماه تعطیل شد

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار گلستان گفت: در راستای مدیریت مصرف گاز در استان و در پی تداوم سرمای شدید هوا، ادارات و دستگاه های اجرایی استان گلستان در روزهای شنبه و یکشنبه 24 و 25 دی به صورت دورکاری و مدارس به صورت غیرحضوری است.

به گزارش تسنیم از گرگان، به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، حاجی گلدی کر گفت: در راستای مدیریت مصرف گاز در استان و در پی تداوم سرمای شدید هوا، ادارات و دستگاه های اجرایی استان گلستان در روزهای شنبه و یکشنبه 24 و 25 دی به صورت دورکاری به ادامه فعالیت خود می پردازند.

وی اضافه کرد: به دلیل برودت هوا و با هدف تأمین مستمر و پایدار و ضرورت کنترل پیامدهای ناشی از افزایش مصرف انرژی، دستگاه های اجرایی استان به استثنای مراکز درمانی، امدادی و انتظامی به صورت دورکار خواهند بود و در عین حال بانک ها صرفاً دو شعبه در مرکز استان و یک شعبه در شهرستان ها با هماهنگی دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان دایر هستند.

به گفته حاجی گلدی کر همه دانشگاه ها به صورت غیرحضوری و مدارس به صورت مجازی و در بستر شاد فعال هستند؛ تنها امتحانات نهایی پایه های نهم و دوازدهم حضوری خواهد بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار گلستان اظهار کرد: رعایت صرفه جویی در مصرف گاز و برق مورد تأکید است و شرکت گاز استان موظف است نسبت به بازرسی از کیفیت اجرای طرح به صورت مستمر اقدام و گزارش جامعی از نتایج آن و تجزیه تحلیل بار مصرفی و اثربخشی اجرای طرح را به معاونت هماهنگی امور عمرانی و اداره کل بازرسی استانداری اعلام کند.

مدارس و دانشگاه های قم غیرحضوری شد

ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم با صدور اطلاعیه ای از غیرحضوری شدن فعالیت مدارس و دانشگاه های قم در روزهای شنبه و یکشنبه 24 و 25 دی ماه در راستای کاهش مصرف گاز اطلاع داد.

به گزارش تسنیم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، در متن اطلاعیه شماره 5 ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم چنین آمده است:

با احترام به اطلاع شهروندان می رساند، به منظور کاهش مصرف انرژی و پایداری شبکه گاز و بهره مندی همه هموطنان عزیز از این گاز و برق، تمام مراکز آموزشی (ستادی و آموزشی) شامل دانشگاه ها، مراکز حوزوی و تمام مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش در بخش های دولتی و خصوصی در روزهای شنبه و یکشنبه مورخ 24 و 25 دی ماه 1401 در سطح استان به صورت غیرحضوری بوده و امتحانات آنها نیز لغو می گردد.

ضمناً، امتحانات هماهنگ سراسری پایه دوازدهم آموزش و پرورش در زمان خود برقرار خواهد بود.

بعلاوه تمام ساختمان های مراکز یاد شده ملزم به خاموش نگهداشتن سیستم های گرمایشی تا صبح روز دوشنبه مورخ 26 دی ماه جاری هستند. در سرانجام، ضمن تقدیر و تشکر از مردم عزیز استان خواهشمندیم در مصرف گاز صرفه جویی کنند.

ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم بعلاوه در اطلاعیه ای دیگر اظهار داشت: فعالیت تمام دستگاه های اجرایی، سازمان ها، نهادها، شرکت ها، مؤسسات و بانک ها به استثناء مراکز امدادی، خدماتی، بهداشتی، درمانی و شعب کشیک اعلام شده بانک ها در روز شنبه مورخ 24 دی ماه در سطح استان به صورت دور کار خواهند بود.

بعلاوه تمام دستگاه ها و مراکز یاد شده ملزم به خاموش نگهداشتن سیستم های گرمایشی در مدت یاد شده تا ساعت 9 صبح روز یکشنبه مورخ 25 دی ماه 1401 هستند.

در سرانجام ضمن قدردانی از مردم عزیز استان و صنعتگران و تولیدکنندگان و اصناف و کسبه و بازاریان استان خواهشمندیم برای همراهی با سایر هموطنان در مصرف گاز صرفه جویی کنند.

تعطیلی ادارات استان خراسان جنوبی

سخنگوی ستاد مدیریت مصرف انرژی در استان خراسان جنوبی از تعطیلی ادارات، دستگاه های اجرایی و مراکز آموزشی استان در روزهای 24 و 25 دی اطلاع داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علیرضا عباس زاده به اخطار نارنجی هواشناسی به جهت برودت هوا اشاره نمود و گفت: بنا به پیشنهاد شرکت گاز استان و تصویب کارگروه استانی مدیریت مصرف انرژی و موافقت استاندار خراسان جنوبی، به منظور رفاه حال عموم مردم و بعلاوه رعایت اصل صرفه جویی در مصرف انرژی، تعطیلی ادارات، سازمان ها، نهادها، مدارس و مراکز آموزشی استان تا روز یکشنبه 25 دی ماه تمدید شد.

وی توضیح داد: مراکز درمانی و بهداشتی، امدادی و عملیاتی و خدمات رسان از این قاعده مستثنی هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی اعلام کرد: تمام مدارس دوره ابتدایی استان اعم از نوبت صبح و عصر در روزهای مذکور به صورت مجازی و امتحانات میانهه اول و دوم و بعلاوه امتحانات نهایی براساس برنامه ریزی های قبلی به قوت خود باقی است و برگزار می شوند.

تمدید تعطیلی مدارس استان خراسان جنوبی

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز گفت: به دلیل برودت هوا، یخبندان معابر شهری و روستایی و سرمای شدید، کلاس های حضوری تمام مدارس استان، مراکز پیش دبستانی، کودکستان ها و مهدکودک ها در روزهای شنبه و یکشنبه 24 و 25 دی ماه امسال تعطیل است.

سید علیرضا موسوی نژاد با اعلام این خبر گفت: به دلیل سرمای شدید، یخبندان معابر شهری و روستایی و برودت هوا، کلاس های حضوری مراکز پیش دبستانی، کودکستان ها، مهدهای کودک، مدارس ابتدایی، میانهه اول و دوم استان در دو شیفت صبح و عصر, در روزهای شنبه و یکشنبه بیست و چهارم و بیست و پنجم دی ماه جاری تعطیل بوده و کلیه خدمات آموزشی و پرورشی به صورت غیر حضوری و به وسیله نرم افزار شاد ارائه خواهد شد.

وی اظهار کرد: امتحانات داخلی دبیرستان های دوره اول و دوم لغو شده ولی امتحانات نهایی و هماهنگ استانی بزرگسالان طبق برنامه اعلام شده قبلی برگزار می گردد.

تعطیلی ادارات 5 شهرستان منطقه سیستان در روزهای شنبه و یکشنبه

تداوم سرما و یخبندان ادارت پنج منطقه سیستان را در روزهای 24 و 25 دی 1401 به تعطیلی کشاند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، به نقل از روابط عمومی فرمانداری زابل، با توجه به کاهش محسوس دما، باد شدید و احتمال رگبار پراکنده و تصمیمات اتخاذ شده ستاد مدیریت بحران شهرستان زابل، روز شنبه مورخ 24 دی ماه تمام دستگاه های اجرایی، تمام مقاطع تحصیلی مدارس، دانشگاه ها و بانک های پنج شهرستان منطقه سیستان شامل زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز به استثنای دستگاه های خدمات رسان و امدادرسان تعطیل اعلام شده است.

بعلاوه با توجه به کاهش محسوس دما، باد شدید و احتمال رگبار پراکنده، مدارس پیش دبستانی و دبستان در روز یکشنبه 25 دی ماه تعطیل است.

ارتفاع برف در منطقه های از کشور به 5 متر رسید

لازم به ذکر است بر اساس به روزترین اطلاعات شرکت مدیریت منابع آب کشور، مقدار بارش برف در سطح ایران به 11.13 درصد از مساحت ایران معادل 183 هزار کیلومتر مربع رسیده است.

تحلیل ارتفاع برف در منطقه ها مختلف کشور بیانگر میانه 25.83 میلی متری در پهنای کشور است و نسبت به سال گذشته 89 درصد افزایش یافته است.

این درحالی است که ارتفاع برف در منطقه ها غربی و شمال غرب کشور ببین به 5 متر و 30 سانتی متر نیز می رسد.

منبع: توریسم آنلاین

به "مدارس و ادارات کدام استان ها فردا یکشنبه تعطیل شدند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدارس و ادارات کدام استان ها فردا یکشنبه تعطیل شدند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید