خبرنگاران یک هزار و 900 اردبیلی در طرح توسعه مشاغل خانگی ثبت&zwnjنام کردند

به گزارش وبلاگ ایرانزمین، اردبیل - خبرنگاران - معاون آموزشی جهاد دانشگاهی استان اردبیل از ثبت نام یک هزار و 900 متقاضی در طرح توسعه مشاغل خانگی در این استان خبر داد و گفت: این طرح فرصت خوبی را برای مدیریت کسب و کارهای خانگی از طریق پیوند با بنگاه های بالادستی، تشکیل شبکه، خوشه سازی و برندسازی فراهم می کند.

خبرنگاران یک هزار و 900 اردبیلی در طرح توسعه مشاغل خانگی ثبت&zwnjنام کردند

به گزارش وبلاگ ایرانزمین ، بهرنگ کوهی روز شنبه در جلسه بررسی فرایند اجرای طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی اظهارداشت: با اجرای این طرح بستر اشتغال مشمولان با آموزش، توانمندسازی و مشاوره پیشران ها ایجاد خواهد شد.

وی اضافه کرد: همکاری پیشران ها در این طرح می تواند زیرساخت های لازم را برای ارتقای جایگاه کسب و کارهای خانگی و مزیت های شغلی شناسایی شده در استان فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح نقش مهمی در توسعه کشور دارد و باید مورد توجه مسوولان قرار بگیرد، گفت: با همراهی پیشران ها و دستگاه های متولی اشتغال با جهاد دانشگاهی در اجرای این طرح، جایگاه کسب و کارهای خانگی در استان ارتقا خواهد یافت.

او تشریح کرد: اولویت های شغلی این طرح با توجه به مزیت و نیاز استان و همفکری دستگاه های اجرایی شناسایی شده که پس از خاتمه ثبت پایش و ارزیابی متقاضیان جهت برگزاری دوره های توانمندسازی و ارائه مشاوره و هدایت متقاضی انجام می گیرد.

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: در این طرح ملی دغدغه ای که در گذشته در حوزه وابستگی به تسهیلات، کسب مجوز، تهیه مواد اولیه و عرضه به بازار کسب و کارهای خانگی بود، برطرف می شود.

هوشنگ دشتی با اشاره به اینکه با هدایت و مدیریت نیروی کار توسط پیشران ها می توان تسهیلات و حمایت های مادی و معنوی را به خوبی مدیریت کرد، اضافه کرد: اهداف این طرح در مرحله اتصال به بازار محقق خواهد شد که برای اثربخشی لازم است پیشران های ملی و استانی شناسایی و از ظرفیت آن ها به خوبی استفاده شود.

نرخ بیکاری رسمی اعلام شده در استان اردبیل حدود 16 درصد و 65 هزار نفر است ولی برخی مراجع که آمارهای کشوری بیکاری را اعلام می کنند، نرخ بیکاری در این استان را حدود 10 درصد اعلام کرده اند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران یک هزار و 900 اردبیلی در طرح توسعه مشاغل خانگی ثبت&zwnjنام کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران یک هزار و 900 اردبیلی در طرح توسعه مشاغل خانگی ثبت&zwnjنام کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید