خبرنگاران کنسرسیوم های صادراتی در استان اردبیل تشکیل می گردد

به گزارش وبلاگ ایرانزمین، اردبیل - خبرنگاران - مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل از تشکیل کنسرسیوم های صادراتی و حمایت از آنها توسط دولت برای توسعه صادرات استان اطلاع داد.

خبرنگاران کنسرسیوم های صادراتی در استان اردبیل تشکیل می گردد

محمد اهلی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه شورای راهبری کنسرسیوم های صادراتی استان به وبلاگ ایرانزمین گفت: کاهش ریسک اعضای کنسرسیوم، صرفه جویی در زمان، کاهش هزینه های اداری، حمل و نقل و انبار و در نهایت بهبود سودآوری از جمله مزیت های تشکیل کنسرسیوم های صادراتی است.

وی اعلام کرد: کنسرسیوم صادراتی، یک ائتلاف داوطلبانه از شرکت ها بوده که هدف از تشکیل آن، تبلیغ و ترویج کالاها و ارائه خدمات اعضای خود در خارج از کشور و تسهیل صادرات محصولات به وسیله فعالیت های مشترک است که با همکاری هرچه بیشتر میان کنسرسیوم های مختلف ، این فعالیت ها از افزایش و جهش فوق العاده ای برخوردار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل، حمایت از تشکیل کنسرسیوم های صادراتی را یکی از برنامه های این شرکت ذکر کرد و اضافه نمود: سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران برنامه های متنوعی برای حمایت از صنایع کوچک و متوسط در دستور کار خود دارد که حمایت از کنسرسیوم های صادراتی از جمله این آنهاست.

وی با بیان اینکه تا به امروز سه کنسرسیوم صادراتی فرش، پلاستیک و لبنیات در استان تشکیل شده، اعلام کرد: شرکت شهرک های صنعتی بر اجرای این کنسرسیوم ها نقش راهبری داشته و با تشکیل آنها صادرات محصولات مرتبط با آن از انسجام و قدرت بیشتری برخوردار شده که منجر به افزایش صادرات استان شده است.

اهلی از جمله حمایت های شرکت شهرک های صنعتی از کنسرسیوم های صادراتی را حمایت اقتصادی از آنها برشمرد و اضافه نمود: حمایت از شناسایی عامل توسعه، یاری به تحقیقات بازاریابی، یاری به اخذ مجوزها و گواهینامه های لازم برای صادرات، ثبت شرکت و اخذ پروانه در کشور هدف، ایجاد سایت، تهیه کاتالوگ، حمایت از حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی ، دعوت از هیات های خارجی و اعزامی، تامین زیرساخت های مورد احتیاج در بازار هدف، از جمله یاری هزینه اجاره دفتر و انبار، سردخانه و استخدام نیروهای بازاریاب و راه اندازی showroom، تبلیغات و اطلاع رسانی در بازار هدف، از جمله موارد حمایت ها در این بخش بوده است.

وی ادامه داد: به هر یک از این بخش ها 20 میلیون ریال تا 2 میلیارد ریال در سال یاری اقتصادی می گردد.

اهلی ادامه این یاری های اقتصادی در سال دوم و سوم را منوط به افزایش میزان صادرات به ترتیب 500 هزار دلاردر سال اول و یک میلیون دلار در سال دوم دانست و ابرازامیدواری کرد این مشوق ها منجر به افزایش صادرات محصولات استان به خارج از کشور گردد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران کنسرسیوم های صادراتی در استان اردبیل تشکیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کنسرسیوم های صادراتی در استان اردبیل تشکیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید