فراوریات فناورانه کرونایی مصداق عینی جهش فراوری

به گزارش وبلاگ ایرانزمین، مدیر کل دفتر برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم فراوریات کرونایی پارک های علم و فناوری و شرکت های فناور را مصداق عینی جهش فراوری در سال 99 دانست.

فراوریات فناورانه کرونایی مصداق عینی جهش فراوری

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران، درباره جهت حرکت پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان در راستای تحقق شعار سال؛ جهش فراوری گفت: در وهله اول، ضروری است شرکت هایی که در عرصه فراوری محصول فعالیت می نمایند، با جهت گیری و هدف گذاری های مناسب وارد این عرصه شوند.

مدیر کل دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم ادامه داد: شرکت های مستقر در پارک های فناوری در همه حوزه های صنعتی؛ از جمله صنایع معدنی و صنایع فولاد گرفته تا صنایع غذایی و صنایع کشاورزی، فعالیت و امکان ایفای نقش در همه این حوزه ها را دارند و باید از توانمندی این شرکت ها نهایت بهره را برد.

کشمیری اضافه کرد: به طور مثال آن دسته از شرکت ها که با صنایع با فراوریات عظیم؛ از جمله صنایع نفت یا فولاد در ارتباط هستند، در راستای افزایش میزان فراوری، باید از طرفی توان و دانش خود را معطوف به مسائل دانش بنیان نمایند و از سوی دیگر، بعنوان زنجیره تامین، در جهت بالا بردن میزان فراوری و کیفیت محصولات آنها گام بردارند.

این مقام مسول وزارت علوم با بیان اینکه در این بین همراهی و مساعدت بعضی دستگاه های دیگر نیز برای رسیدن شرکت ها به حداکثر راندمان ضروری است، گفت: در همین مشکل کرونا دیدیم که دستگاه های اجرایی، در مورد ضوابط و مقررات و صدور مجوزها و استانداردها، به میدان آمدند و این رویه سرعت چشمگیری پیدا کرد و نهایتاً موفقیت را در بخش فراوری تجهیزات و مواد و داروهای مورد احتیاج را شاهد بودیم که اکنون در مرحله صدور این فراوریات قرار گرفته ایم؛ بنابراین در جهت تحقق شعار جهش فراوری هم ضروری است که این فرایند تسهیلات ادامه داشته باشد.

وی اضافه کرد: در مقابل یک سری اقدامات حمایتی و پشتیبانی نیز از سمت و سوی صندوق نوآوری و خود پارک ها از این شرکت ها، می تواند در شتاب بخشی به تحقق جهش فراوری یاری رسان باشد.

کشمیری با بیان اینکه بعضی از حمایت ها قاعدتاً به مسائل اقتصادی باز می شود، گفت: به طور مثال ما شرکتی در استان خراسان رضوی داریم که در حوزه فراوری ونتیلاتور فعالیت و تا پیش از کرونا روزانه 5 دستگاه فراوری می کرد، در حالی که در بحران کرونا میزان فراوریش به 30 دستگاه در روز رسیده و اکنون در حال ارتقا خط فراوری به 60 دستگاه در روز است. این در واقع خود یک مصداق عینی از جهش فراوری است و شکی نیست که تسهیلات لحاظ شده از سوی اداره کل تجهیزات پزشکی و پشتیبانی های اقتصادی صندوق نوآوری و پارک خراسان رضوی، موجب چنین اتفاق مهمی شده است.

منبع: اقتصاد ایران

به "فراوریات فناورانه کرونایی مصداق عینی جهش فراوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوریات فناورانه کرونایی مصداق عینی جهش فراوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید