توقف فراوری پژو 405 از اواخر خرداد

به گزارش وبلاگ ایرانزمین، روز 31 فروردین فرشاد مقیمی مدیر عامل ایران خودرو از توقف ثبت نام برای فراوری خودرو 405 اطلاع داد و اظهار کرد: بر اساس مصوبه ابلاغ شده پیش فروش جدیدی از پژو 405 نخواهیم داشت و فقط تعهداتی که از قبل داریم را فراوری و تحویل خواهیم داد.

توقف فراوری پژو 405 از اواخر خرداد

این خبر برای همه به معنای انتها ماجرای 405 بود و همه این موضوع را یا همین عنوان پذیرفتند؛ بهزاد اشجعی دبیر کمیته فنی صدور مجوز های خودرویی سازمان حفاظت محیط زیست در بخش کامنت یکی از صفحات مجازی از ادامه دار شدن فرآیند فراوری این محصول با موتور tu5 اطلاع داد که در شرایط فعلی هم با نام 405 slx در بازار عرضه می گردد.

یک منبع مطلع در شرکت خودروسازی ایران خودرو خبر فوق را تایید کرد و گفت: در حال حاضر دو مدل 405 در خودروسازی ایران خودرو فراوری می گردد که یکی از آن ها 405 slx است. این خودرو از موتور tu5 بهره گرفته است و به احتمال زیاد فراوری آن متوقف نخواهد شد.

برآورد ها حاکی از آن است که 405 معمولی (مجهز به موتور xu7) هم در قالب تاکسی فراوری خواهد شد و فعلا خبری از خداحافظی با این خودرو تاریخی نیست.

توقف فراوری پژو 405 در خطوط فراوری ایران خودرو [به روز رسانی] - فروردین 99

پژو 405 در واقع نسل پنجم از سری چهار (سری سدان های سایز متوسط) شرکت پژو محسوب می گردد که در سال 1987 فراوری آن شروع و در سال 1996 در اروپا فراوری آن انتها یافت.

اما حالا در سال 2020، مدیر عامل ایران خودرو انتها اعلام نموده است که پژو 405 از شبکه فراوری ایران خودرو خارج شده و براساس مصوبه ای که داریم این خودرو را پیش فروش نمی کنیم.

فرشاد مقیمی در حاشیه مراسم اهداء 10 هزار بسته اقلام بهداشتی به ستاد مقابله با کرونا استان تهران گفت: اگر هم فراوریی از پژو 405 انجام گردد برای عمل به تعهدات قبلی است تا بتوانیم تعهدات مانده را تحویل دهیم.

وی اضافه نمود: البته به جای پژو 405 محصولات دیگری را پیش بینی نموده ایم که به مرور به شبکه فراوری اضافه و به مشتریان تحویل خواهد شد.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو درباره عمل به تعهدات این خودروساز در قبال خودرو های ثبت نامی گفت: با اقدامات خوبی که در این گروه اجرا شده و با تأمین خوبی که با شبکه قطعه سازی کشور شروع نموده و همچنین تغییری که اسفند سال گذشته در خطوط فراوری داشتیم در خرداد ماه سال جاری معوقات را به صفر خواهیم رساند و برای خودرو های بعدی بنا داریم که تعهدات به روز انجام دهیم.

مقیمی درباره ثبت نام برای پیش فروش محصولات ایران خودرو در سال جدید اضافه نمود: ما برای ثبت نام جدید آمادگی لازم را داریم و اگر مجوز های لازم صادر گردد ثبت نام ها را انجام خواهیم داد.

این تصمیم در شرایطی اعلام می گردد که در اثر شیوع کرونا، زمان کاری و فعالیت شرکت های خودروسازی در سال 1399 کاهش یافته است و شاهد افت تیراژ فراوری این شرکت ها هستیم.

از سوی دیگر با اجرایی شدن استانداردهای 85 گانه قرار بر توقف فراوری خودروهای فاقد استانداردهای مذکور بود اما در نهایت تنها تصمیم بر آن شد تا سه مدل پراید و یک مدل 405 از خط فراوری خارج شوند و همچنان بسیاری از خودروهای قدیمی به حیات خود در بازار خودرو کشور ادامه خواهند داد.

توقف فراوری 405 از اواخر خرداد [به روز رسانی] - اردیبهشت 99

سردار سید کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور تهران، در نشست خبری اخیر خود که در شهرک آزمایش برگزار گردید با تشریح اولویت های پلیس در سال 99 گفت:

با توجه به تعهدات خودروساز، فراوری پژو 405 نیز از اواخر خرداد ماه متوقف خواهد شد.

منبع : دیجیاتو

منبع: آی تابناک

به "توقف فراوری پژو 405 از اواخر خرداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توقف فراوری پژو 405 از اواخر خرداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید