آیا سالمندان هم احتیاج به جلسات مشاوره دارند؟

به گزارش وبلاگ ایرانزمین، مشاوره سالمندان می تواند برای کسانی که در زندگی روزمره خود با مشکلاتی روبرو هستند، آسایش و حمایت ایجاد کند.

آیا سالمندان هم احتیاج به جلسات مشاوره دارند؟

جمعیت سالمندان در بیشتر کشور های دنیا در حال افزایش است و بنابراین برای مشاوران سالمندی مهم است که به برطرف احتیاج های این افراد یاری نمایند.

انواع مختلفی از مشاوره سالمندان وجود دارد که عبارتند از:

- آموزش روانشناسی مشاوره سالمندان

- روان درمانی حمایتی

- روان درمانی شناختی-رفتاری

فواید مشاوره سالمندان

مشاوره سالمندی مزایای حائز اهمیت و زیادی دارد که عبارتند از:

* به افراد مسن و سالخورده برای مدیریت استرس، اضطراب و افسردگی بدون استفاده از دارو یاری می نماید.

* با افزایش سطح فعالیت افراد، آن ها را سالم نگه می دارد و به کاهش احساس انزوا به وسیله آموزش مهارت های اجتماعی و مقابله با احساسات منفی یاری می نماید.

* مشاوره سالمندی نوعی مشاوره است که به افراد مسن یاری می نماید تا خود را با تغییراتی که در طول زندگی تجربه می نمایند، سازگار نمایند.

* مشاوره سالمندی بر کاهش افکار و رفتار های غیرمفیدی تمرکز می نماید که به احساسات سخت مانند استرس، اضطراب یا افسردگی منجر می شوند.

* درمانگران به سالمندان یاری می نمایند تا راهبرد های مقابله ای را ایجاد نمایند که می تواند به آن ها یاری کند تا به طور مؤثرتری سازگار شوند.

مشاوره سالمندی یک تخصص روانشناسی است که بر چالش هایی که سالمندان با آن روبرو هستند، تمرکز دارد. مشاور سالمندان با افرادی که در دهه های 50، 60 و 70 زندگی خود هستند، کار می نماید تا به آن ها یاری کند با تغییرات زندگی که با افزایش سن تجربه می نمایند، سازگار شوند.

برای سالمندانی که با افسردگی یا سایر مسائل سلامت روان دست و پنجه نرم می نمایند، مهم است که قبل از بدتر شدن و تبدیل آن به چیزی جدی تر مانند زوال عقل یا اشکال دیگری از اختلال شناختی، تحت درمان قرار گیرند.

منبع: فرارو

به "آیا سالمندان هم احتیاج به جلسات مشاوره دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا سالمندان هم احتیاج به جلسات مشاوره دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید