5 مرکز جهان که هرگز نشنیده اید

به گزارش وبلاگ ایرانزمین، شما با تعدادی از مرکز های معروف جهان کامل آشنا هستید، بسیاری را هم در حد یک نام می شناسید. حال مرکز هایی وجود دارند که شما هرگز نشنیده اید، شاید نام کشورهای مورد نظر نیز برای اولین بار به گوشتان بخورد. اگر آنها را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می کنید، به یاد داشته باشید بلیط هواپیما برای مرکز هایی کوچک و گمنام کار آسانی نیست.

5 مرکز جهان که هرگز نشنیده اید

ناسائو

ناسائو مرکز کشور باهاما در آمریکای مرکزی است. 80درصد جمعیت کشور در ناسائو زندگی می نمایند و بزرگترین شهر و مرکز مالی به شمار می رود. مرکز باهاما یک قطب شهری شلوغ و مدرن است. این شهر تا سیصد سال پیش به وسیله دزدان دریایی اداره می شد. باهاما را باید کشور جزایر خواند، تمامی جزایر تخت و صاف هستند و نهایت ارتفاع 15 تا 20 متر است. یکی از جزایر گردشگری آن جزیره بهشت نامیده می گردد. این جزیره همان گونه که از نامش پیداست مکانی مجذوب کننده با کلیه امکانات تفریحی محسوب می گردد. قلعه شارلوت، جزیره الوترا از دیگر دیدنی های باهاما هستند.

بلموپان

بلموپان مرکز کشور بلیز در آمریکای مرکزی است، دارای آب و هوایی گرراستای و مرطوب است. این کشور که در مجاورت گواتمالا و مکزیک قرار گرفته است و با جنگل های استوایی احاطه شده است. بلیز را باید کوچک ترین و کم جمعیت ترین کشور آمریکای مرکزی دانست. هنگام طوفان سال 1961 به بلیزسیتی آسیب فراوانی وارد شد، به همین علت در سال1970 شهر بلموپان به مرکزی برگزیده شد. در طراحی این شهر کوهستانی از تمدن قدیمی مایا، الهام گرفته شده است.

ماجورو

ماجورو مرکز جزایر مارشال،کشوری در اقیانوس آرام است. این جزیره بزرگترین شهر کشور محسوب می گردد. آب و هوای آن بارانی و گرراستای است. هرگز نگران گم شدن در این شهر نباشید چرا که بقدری کوچک است که شما به سرعت راستا خود را پیدا می کنید.

لیوبلیانا

کشور اسلوونی در سال 1991 پس از فروپاشی شوروی مستقل شد و شهر لیوبلیانا به خاطر سابقه تاریخی و سیاسی خود به عنوان مرکز انتخاب شد. در این شهر قرون وسطایی آثار تاریخی فراوانی وجود دارد، کلیسای فرانسیسکن ها، دراگون بریج، پارک تیوولی و قلعه لیوبلیانا از جاذبه های توریستی این شهر هستند.

ستینیه

ستینیه مرکز قدیمی کشور اروپایی مونته نگرو محسوب می گردد. این شهر در نزدیکی دریای آدریاتیک با پیشینه ای تاریخی از دوران رنسانس است. بعد از جنگ جهانی دوم، مرکز این کشور از ستینیه به پودگوریتسا تغییر یافت. وجود صلیب مقدس و سن پابتیست، صومعه ستینیه را به یکی از مکانهای مذهبی معتبر در اروپا بدل نموده است. اگر دوست دارید چشم انداز ای فوق العاده از منطقه را بینید به پارک ملی لوچن سری بزنید.

منبع: تریپ

به "5 مرکز جهان که هرگز نشنیده اید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 مرکز جهان که هرگز نشنیده اید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید