5 شایعه مهم در خصوص آیفون 15 که باید بدانید

به گزارش وبلاگ ایرانزمین، با وجود اینکه هنوز گوشی های سری آیفون 14 راهی بازار نشده اند، اما طی ماه های اخیر شایعاتی در خصوص آیفون 15 هم مطرح شده است. بعضی کاربران بر این باور هستند که قابلیت های تازه سری آیفون 14 چندان مهم نیستند و بنابراین احتمالا قصد دارند سال آینده از بین مدل های آیفون 15 دست به انتخاب بزنند.

5 شایعه مهم در خصوص آیفون 15 که باید بدانید

با توجه به اینکه یک سال تا معرفی این گوشی ها فاصله داریم، طبیعتا نمی توانیم با قاطعیت زیادی این شایعه ها را جدی بگیریم اما در هر صورت این شایعات از طرف منابع مختلفی مطرح شده اند. در ادامه به 5 مورد مهم از این شایعات می پردازیم.

USB-C به جای لایتنینگ

مینگ-چی کو، تحلیلگر مشهور محصولات، بر این باور است که حداقل چند مدل از سری آیفون 15 با پورت USB-C راهی بازار خواهند شد. تحلیلگر خبرگزاری بلومبرگ هم آماده سازی آیفون های مبتنی بر USB-C را تایید نموده است.

در ابتدا گفته می شد که اپل میخواهد تا زمانی که آیفون های کاملا بدون پورت را راهی بازار کند، استفاده از پورت لایتنینگ را ادامه دهد. از جمله دلایل تغییر برنامه های اپل می توانیم به افزایش فشار از طرف اتحادیه اروپا، هند و برزیل اشاره کنیم. به طور معین اتحادیه اروپا اعلام نموده که تا پاییز 2024، تمام گوشی ها، تبلت ها و دیگر گجت ها باید با پورت USB-C راهی بازار شوند.

اپل برای اولین بار در سال 2012 برای آیفون 5 به بهره گیری از پورت لایتنینگ روی آورد و طی سال های گذشته برای تعداد زیادی از گجت های خود از این پورت بهره برده است. البته طی چند سال اخیر، بیشتر آیپدها به پورت USB-C مجهز شده اند. با توجه به اینکه پورت USB-C از نظر سرعت انتقال داده ها حرف بیشتری برای گفتن دارد، کاربران زیادی خواهان دریافت این معینه هستند.

همانطور که گفتیم، در حال حاضر معین نیست که کدام مدل های آیفون 15 این قابلیت را دریافت می نمایند ولی احتمالا در ابتدا این قابلیت صرفا راهی مدل های پرو می گردد. به عنوان مثال در بین آیپدها هم ابتدا آیپدهای پرو این قابلیت را دریافت کردند.

بهره گیری تمام مدل ها از نمایشگر حفره دار

راس یانگ یکی از مشهورترین افشاگران حوزه تکنولوژی محسوب می گردد که برای اولین بار شایعه بهره گیری مدل های پرو آیفون 14 از دو حفره نمایشگر به دو شکل متفاوت را مطرح نمود. اما در نهایت معین شد که اپل این دو حفره را با بهره گیری از نرم افزار به شکل یک حفره بزرگ به نام جزیره پویا ارائه می دهد.

این بخش از نمایشگر با توجه به شرایط مختلف به شکل های گوناگونی درمی آید. همین افشاگر اعلام نموده که سال آینده مدل های استاندارد هم با این ویژگی تازه راهی بازار خواهند شد.

حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر

سال گذشته اعلام شد که اپل قصد داشته برای چند مدل از سری آیفون 13 از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر استفاده کند ولی در نهایت این معینه کنار گذاشته شده است. ماه ها قبل مینگ -چی کو اعلام نمود که این قابلیت برای گوشی های سری آیفون 15 ارائه خواهد شد ولی طی این مدت دیگر در این زمینه اظهارنظر ننموده است.

تراشه 3 نانومتری

شرکت تایوانی TSMC در حال آماده سازی خطوط فراوری تراشه های 3 نانومتری است و اپل هم می خواهد از این فناوری برای فراوری تراشه ها استفاده کند. طبق اطلاعات ارائه شده، تراشه های 3 نانومتری نسبت به مدل های 5 نانومتری 30 درصد انرژی کمتری مصرف می نمایند و 15 درصد عملکرد بهتری ارائه می دهند.

احتمالا با توجه روندی که سال جاری برای سری آیفون 14 عملی نموده، سال آینده هم تراشه A17 صرفا برای مدل های پرو مورد استفاده قرار می گیرد. بعلاوه اپل در کوشش است مودم 5G اختصاصی را برای گجت های خود آماده کند و برای رسیدن به این هدف چند میلیارد دلار سرمایه گذاری نموده است. اما به نظر اپل در این زمینه با چالش های زیادی روبرو شده و بنابراین برخلاف انتظار اولیه، کوالکام تنها تامین نماینده مودم های 5G آیفون 15 خواهد بود.

بنابراین معین نیست که مودم 5G اپل چه زمانی آماده می گردد و باید ببینیم که آیا این شرکت برای سری آیفون 16 می تواند از این مودم ها بهره ببرد یا نه.

دوربین پریسکوپی در آیفون 15 پرو مکس

بعد از چند سال انتظار، قرار است آیفون 15 پرو مکس با دوربین پریسکوپی به دست کاربران برسد. به نظر می رسد اپل در ابتدا قصد داشته یک دوربین پریسکوپی اختصاصی توسعه دهد ولی با توجه به اینکه تعداد زیادی از پتنت های مربوط به این فناوری در دست دیگر شرکت ها واقع شده است، در این زمینه به مشکل برخورده است.

اما در نهایت مدیران این شرکت تصمیم گرفته اند دوربین پریسکوپی را از یک شرکت دیگر خریداری نمایند و صرفا هم مدل آیفون 14 پرو مکس به این ویژگی مجهز خواهد شد. در حال حاضر تعداد زیادی از پرچم داران اندرویدی از دوربین پریسکوپی بهره می برند و مثلا دوربین پریسکوپی گلکسی S22 اولترا زوم 10 برابری اپتیکال را ارائه می نماید. ظاهر دوربین پریسکوپی موجود در 15 پرو مکس مبتنی بر زوم 6 برابری خواهد بود.

سخن آخر

با توجه به اینکه تا معرفی گوشی های آیفون 15 با هزاران شایعه روبرو خواهیم شد، هنوز در رابطه با معینات این گوشی ها ابهامات زیادی وجود دارد. اما در هر صورت با توجه به معروفیت افشاگرانی که این شایعات را مطرح نموده اند، احتمالا تعدادی از آن ها به واقعیت تبدیل خواهد شد.

مینگ-چی کو بر این باور است که در سری آیفون 15، تفاوت بین تمام مدل ها بیشتر از گذشته خواهد شد و بنابراین انتخاب از بین آن ها کار سخت تری می گردد. اما فعلا باید به سری آیفون 14 تمرکز کنیم که باید ببینیم از نظر عمر باتری، کیفیت دوربین و دیگر معینه ها نسبت به نسل قبلی چه حرفی برای گفتن دارند.

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ

به "5 شایعه مهم در خصوص آیفون 15 که باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 شایعه مهم در خصوص آیفون 15 که باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید