آیفون 14 پرو مکس شاید بسیار سنگین باشد

به گزارش وبلاگ ایرانزمین، اینطور که به نظر می رسد، آیفون 14 پرو مکس شاید سنگین ترین گوشی هوشمندی باشد که اپل تا به امروز فراوری نموده است.

آیفون 14 پرو مکس شاید بسیار سنگین باشد

از آن جایی که فقط دو روز تا رونمایی از گوشی های سری آیفون 14 زمان به جای مانده، تا به امروز توانسته ایم به بخش بزرگی از اطلاعات مربوط به مشخصات فنی این محصولات دسترسی داشته باشیم. طبق چیزی که می دانیم، این سری قرار است در چهار مدل استاندارد، مکس/پلاس، پرو و پرو مکس راهی بازار شوند که تنها تفاوت شان از این نظر در مقایسه با نسل گذشته، حذف مدل مینی و جایگزینی مدل مکس/پلاس است. البته به تازگی اطلاعات آن ها به وسیله یک افشاگر به نام Tommy Boi در ویبو منتشر شده که نشان می دهد مدل 6.7 اینچی نو، قطعا آیفون 14 پلاس نام خواهد داشت و نه مکس.

اما به تازگی یک خبر نو در رابطه با وزن گوشی های این سری منتشر شده است که مدعی شده آیفون 14 پرو مکس، سنگین ترین گوشی در مقایسه با نسل های قبل خواهد بود. در ابتدا گفته می شد اپل نمی خواهد ظرفیت باتری آیفون 14 پرو مکس را افزایش دهد. حتی در یک خبر خوانده بودیم که ظرفیت باتری فقط در این گوشی کاهش خواهد داشت. این موضوع باعث شد فکر کنیم وزن این گوشی شاید کمتر از نسل قبل باشد که به نظر نمی رسد اینطور باشد. روز گذشته مارک گورمن، تحلیلگر مشهور خبرگزاری بلومبرگ که افشاگر موثقی هم به شمار میرود مدعی شده اپل می خواهد ظرفیت باتری مدل های پرو را هم در مقایسه با قبل افزایش دهد.

با این تفاسیر، گفته می گردد وزن آیفون 14 پرو مکس به احتمال زیاد به 255 گرم خواهد رسید که بدین ترتیب، این گوشی 15 گرم از آیفون 13 پرو مکس 240 گرمی سنگین تر خواهد شد؛ محصولی که همین حالا هم یکی از سنگین ترین گوشی های موجود در بازار است. بعلاوه مدل پرو هم ظاهرا با یک افزایش وزن 11 گرمی همراه خواهد بود تا از 204 گرم در نسل قبل به 215 گرم برسد. مدل استاندارد همچنان در همان حوالی 173 گرم باقی خواهد ماند اما وزن آیفون 14 پلاس احتمالا به 245 گرم خواهد رسید.

از آن جایی که آیفون 14 پلاس و پرو مکس به یک میزان هستند و طبق نوترین اطلاعاتی هم که در اختیار داریم، از باتری نسبتا مشابهی بهره می برند، به احتمال بسیار زیاد آنچه که باعث شده وزن مدل پرو مکس با یک افزایش 15 گرمی در مقایسه با نسل قبل همراه گردد، ماژول بزرگ تر دوربین و سنسور 48 مگاپیکسلی نوی است که قرار است جایگزین نمونه 12 مگاپیکسلی گردد. همین موضوع علت افزایش وزن 11 گرمی آیفون 14 پرو هم به شمار میرود.

حال نکته جالب اینجاست که گلکسی S22 اولترا با نمایشگری 6.8 اینچی، 228 گرم و گلکسی زد فولد 4 هم که یک گوشی تاشوی 7.6 اینچی است، فقط 263 گرم وزن دارد تا بدین ترتیب آیفون 14 پرو مکس نه فقط سنگین ترین گوشی اپل بلکه یکی از سنگین ترین گوشی های سال لقب بگیرد.

اپل میخواهد در تاریخ 7 سپتامبر (دو روز دیگر) رسما از گوشی های سری آیفون 14 با 50 تا 100 دلار افزایش قیمت در مقایسه با قبل رونمایی کند.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "آیفون 14 پرو مکس شاید بسیار سنگین باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون 14 پرو مکس شاید بسیار سنگین باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید