10 تجربه باور نکردنی اما رایگان در گوشه و کنار جهان

به گزارش وبلاگ ایرانزمین، جهانگردی معمولا تجربه گران قیمتی است. مخارجی از قبیل بلیط هواپیما، هتل و هزینه خورد و خوراک در سفر گاهی خیلی گران تمام می گردد. اینترنت در این میان نقش مهمی دارد و به شما یاری می نماید تا حد زیادی در هزینه های خود صرفه جویی کنید. اما گاهی این به قیمت تجربه کردن تجربیاتی است که ممکن است کمی ناخوشایند باشد مثل اقامت در هتل هایی به سبک خوابگاه، که ممکن است در آن مجبور باشید با هر کسی از هر ملیتی هم اتاق شوید. در این مقاله به 10 تجربه تقریبا رایگان و باور نکردنی از گوشه و کنار جهان می پردازیم. با خبرنگاران همراه باشید.

10 تجربه باور نکردنی اما رایگان در گوشه و کنار جهان

از کلیسای سنت پیتر دیدن کنید

اگر گذرتان به کشور ایتالیا افتاد حتما یکی از گزینه ها برای گردشگری کلیساهاست، اما شاید برای رسیدن به کلیسای معروف سیستین متحمل هزینه زیادی شوید، اما کلیسای سنت پیتر قطعا برای تان ارزان تر تمام می گردد! سنت پیتر یکی از زیباترین کلیساهای دنیا است. از نظر مساحت شاید بزرگترین کلیسا باشد که مشهورترین هنرمندان دنیا در آن هنرنمایی نموده اند، مثلا یکی از معروف ترین آثار میکل آنژ درست در ورودی کلیسا قرار گرفته است.

به پارتی های Full Moon Rave در تایلند بروید

شاید نمی دانستید که ورودی Full Moon Rave معروف در کو فانگان تایلند، رایگان است. این مهمانی ویژه توریست های خارجی است و ماهی یک بار در شبی که ماه کامل است، برگزار می گردد. بدون شک ساعات خوشی را در این مهمانی ها تجربه خواهید کرد.

نمایش نورها در شب های هنگ کنگ را ببینید

هر شب راس ساعت 8 در هر دو سوی ویکتوریا هاربر در هنگ کنگ 47 ساختمان در یک نمایش 14 دقیقه ای نور و صدا به نام سمفونی نورها شرکت می نمایند. واقعا منظره خارق العاده ای است و یکی از خیره نماینده ترین نمایش های بازی با نور در دنیا به شمار می رود. جالب تر اینکه از هر جایی که بایستید می توانید این منظره را تماشا کنید.

موج سواری در سواحل سیدنی را نباید فراموش کنید

سواحل سیدنی یکی از بهترین سواحل برای موج سواری است و خوب است بدانید که موج سواری در این سواحل کاملا رایگان است. مطمئنا همه شما تخته موج سواری ندارید، ولی پیشنهاد می کنیم از دوستانتان قرض بگیرید یا حتی روی شکم موج سواری کنید، به هر حال بدون خرج کردن حتی یک سنت می توانید از موج سواری در سواحل سیدنی لذت ببرید.

جالب است بدانید که موج سواری در کاپاکابانا ریو نیز رایگان است.

از پیاده روی کوهستانی لذت می برید

کیپ تاون در آفریقای جنوبی، بدون شک، یکی از زیباترین شهرها در دنیا است. منظره شهر از کوهستان های اطراف منحصر به فرد است. اگر نمی خواهید برای بالا رفتن از کوه با تله کابین پول خرج کنید، نگران نباشید، می توانید با پای خودتان از کوه بالا بروید. هم ورزش می کنید و هم لذت می برید! وقتی به بالای کوه رسیدید، می توانید شهر و اقیانوس را تماشا کنید، تمام شهر و اقیانوس درست زیر پای شماست.

از بازار بزرگ استانبول دیدن کنید

وقتی اسم بازار به میان می آید، حتما با خود می گویید بازار رفتن یعنی خرید کردن و برای خرید هم باید پول خرج کرد. اشتباه نکنید اگر می توانید در مقابل وسوسه خرید مقاومت کنید، بازار استانبول یکی از دیدنی ترین مکان ها برای بازدید است، دیدن و تماشا کردن هم رایگان است. با سالانه 92 میلیون توریست و بازدید نماینده این بازار شاید یکی از معروفترین بازار های دنیا باشد، تماشای آن می تواند تجربه ای هیجان انگیز باشد، بیش از 3000 مغازه در 61 بازار سرپوشیده و با بیش از 600 سال قدمت.

از کشتی Staten Island دیدن کنید

بعضی از بهترین مناظر نیویورک که برای دیدن آن باید هزینه زیادی صرف کنید را می توانید از کشتی Staten Island به راحتی ببینید، این کشتی در 5 مایلی کوتا بارو به منهتن سفر می نماید. کشتی در جهت عقربه های ساعت سفر می نماید و کاملا رایگان است، می توانید از این کشتی بهترین دید را از مجسمه آزادی داشته باشید.

از موزه بریتانیا غافل نشوید

موزه بریتانیا که در مرکز شهر لندن قرار گرفته است، یکی از چندین موزه لندن است که بازدید از آن کاملا رایگان است. ولی این موزه شاید یکی از بهترین ها باشد. می توانید از روزتا استون، الگین ماربلز، مجسمه ایستر آیلند، و هزاران بنای تاریخی دیگر به صورت رایگان دیدن کنید. حتی می توانید کل سفر خود به لندن را به بازدید از موزه بریتانیا محدود کنید.

سالن اپرای وین را ببینید

اگر بین ماه های آوریل تا ژوئن به وین سفر کنید، می توانید از سالن اپرای وین که دیدن آن بسیار گران تمام می گردد، به صورت کاملا رایگان دیدن کنید. در این فصل از سال، می توانید تمامی جزئیات سالن اپرا را روی یک صفحه نمایش 50 فوتی به شکل رایگان تماشا کنید.

شفق شمالی را از دست ندهید

در زمستان دست از برف بازی و آدم برفی درست کردن بردارید و به جایی دور از چراغانی و هیاهوی شهر سفر کنید، با چند فنجان قهوه طول شب را بیدار بمانید و از تماشای بزرگترین نور بازی طبیعت به صورت کاملا رایگان لذت ببرید.احتمالا بهترین مکان برای دیدن شفق قطبی کلبه شیشه ای اسکیموها است (که البته رایگان نیست). اما شما می توانید این نمایش زیبای طبیعت را از هرجای دنیا که نزدیک به دایره قطب شمال است ببینید مثل ایسلند، کانادا، آلاسکا، روسیه، و اسکاتلند. این تجربه را هرگز فراموش نخواهید کرد.

منبع: کجارو / businessinsider

به "10 تجربه باور نکردنی اما رایگان در گوشه و کنار جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 تجربه باور نکردنی اما رایگان در گوشه و کنار جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید