کشف یک مجموعه سنگ نگاره در شهر محلات

به گزارش وبلاگ ایرانزمین، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان محلات از کشف یک مجموعه سنگ نگاره در ارتفاعات شمال غربی محلات اطلاع داد.

کشف یک مجموعه سنگ نگاره در شهر محلات

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، مهدی لعل بار امروز چهارشنبه 31 شهریور 1400 با اعلام این خبر گفت: این مجموعه شامل یک قطعه سنگ عظیم است و حدود 30 نقش دارد که بیشتر آنها تصاویر بز کوهی هستند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان محلات با اشاره به اینکه این نگاره ها در ارتفاعات شمال غربی شهر محلات واقع شده است، اضافه کرد: بر اساس نظر کارشناسان امر این نقوش مربوط به دوره ساسانیان است و ابزارهای کنده کاری و حکاکی شامل سنگ چخماق، آهن و استخوان های ضخیم شکار بوده است

او خاطر نشان کرد: تا به امروز 280 سنگ نگاره در شهرستان محلات کشف شده که نشان از قدمت بالای این منطقه در استان مرکزی دارد.

لعل بار با تاکید بر اینکه هنرهای صخره ای قدیمی ترین آثار هنری به جای مانده هستند، گفت: این نقوش به معنی محل دفن اشیای تاریخی و ارزشمند نیست و مردم نبایستی با این حدس و گمان اقدام به تخریب آنها نمایند.

منبع: توریسم آنلاین

به "کشف یک مجموعه سنگ نگاره در شهر محلات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف یک مجموعه سنگ نگاره در شهر محلات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید