سه روز مرخصی خود را اینجا بگذرانید

به گزارش وبلاگ ایرانزمین، روستای بلیران آمل یکی از دیدنی ترین منطقه ها این شهر است. در این روستا می توانید سری به جنگل بلیران، چشمه های آبگرم و رودخانه زیبای گرمرود بزنید.

سه روز مرخصی خود را اینجا بگذرانید

شهر آمل در کنار بزرگ ترین آثار طبیعت ایران یعنی قله دماوند و دریای خزر قرار گرفته است. ازاین رو شهرستان آمل، به علت این تاریخچه پربار و طبیعت غنی خود همواره پذیرای گردشگر های بسیاری است. یکی دیگر از دلایل گردشگرپذیری بالای این شهر، وجود روستاهای بسیار شناخته شده و زیبای اطراف این شهر است. روستای بلیران نیز یکی از این روستاها است. با وبلاگ ایرانزمین همراه باشید.

جنگل بلیران

جنگل بلیران مهم ترین دیدنی روستای بلیران است. جاده ای که از این روستا خارج می شود، به دو قسمت تقسیم می شود که جهت سمت راست آن به طرف جنگل بلیران می رود. این جنگل دورتادور این روستا را دربرگرفته است. بهترین تجربیاتی که می توانید در این جنگل داشته باشید، جنگل نوردی، کمپینگ و عکاسی خواهد بود.

چشمه آبگرم بلیران

چشمه آب گرم روستای بلیران، دارای مواد و املاح معدنی بسیاری بوده و ازاین رو برای درمان بیماری هایی چون امراض پوستی و روماتیسمی بسیار مفید است. برای توسعه این چشمه، اقداماتی اجرا شده که طبق پیش بینی ها در هر سال یک میلیون و دویست هزار نفر گردشگر داشته باشد و پیرامون آن نیز، امکانات تفریحی مانند پیست سوارکاری و همچنین اقامتگاه هایی همچون ویلا و سوئیت در اطرافش ایجاد شود.

جهت دسترسی

جهت رسیدن به چشمه آبگرم روستای بلیران از جاده آسفالته جنگل بلیران می گذرد. باید در انتهای این جهت، ماشین را پارک نموده و با حدود یک ساعت و نیم الی دو ساعت پیاده روی، جهتی 8 کیلومتری را در خلاف حرکت آب رودخانه بپیمایید. در طول راه درختان میوه های وحشی چون ازگیل، زالزالک و آلو جنگلی منظره ای چشم نواز پیش ما می گسترند.

رودخانه گرمارود

رودخانه گرمارود یا گرمرو، از دیگر دیدنی های روستای بلیران است. این رودخانه 50 کیلومتر طول دارد و از بلندی های بخش شمالی کوه های البرز سرچشمه می گیرد. این رودخانه بستری تشکیل شده از قلوه سنگ، شن و تخته سنگ داشته و در طول جهت آن حوضچه هایی بر اثر فرسایش ایجاد شده که برای شنا کردن بسیار مناسب هستند.

آبگرم لاله زار

آبگرم لاله زار روستای بلیران، از سمت چپ با آب رودخانه گرمارود در هم آمیخته شده و باعث می شود در نقطه پیوستگی این دو آب گرم و سرد، فضایی از آب ولرم ایجاد شود که برای شنا کردن و آب تنی بسیار مناسب است. این آبگرم رنگی فیروزه ای داشته که ترکیب رنگ فوق العاده ای را در کنار سرسبزی محیط پیرامونی ایجاد می نماید. در تضاد با رنگ این چشمه، چشمه آبگرم گرو که در مقابل آن قرار گرفته، رنگی سفید دارد.

سوغات روستای بلیران

این روستا صنایع دستی ویژه ای دارد که از چوب ساخته شده و شامل ظرف های چوبی بسیار زیبا می شوند. این صنایع دستی چوبی به عنوان سوغات خاص این روستا از طریق گردشگران خریداری می شود. علاوه بر این ها خوراک های خانگی محلی همچون انواع شیرینی های محلی و ترشی ها نیز دیگر سوغات روستای بلیران به شمار می آیند.

اگر به جاذبه های دیدنی استان مازندران علاقه دارید، گشتی هیجان انگیز در جاده دو هزار و سه هزار را بخوانید.

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب گردشگری، تعطیلات کجا برویم؟ را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "سه روز مرخصی خود را اینجا بگذرانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سه روز مرخصی خود را اینجا بگذرانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید