پیگیری برای مشخص تکلیف پرستاران داوطلب در ایام کرونا

به گزارش وبلاگ ایرانزمین، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از پیگیری برای معین تکلیف پرستاران داوطلب ایام کرونا در وزرات بهداشت اطلاع داد.

پیگیری برای مشخص تکلیف پرستاران داوطلب در ایام کرونا

به گزارش خبرنگار از ، هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان به منظور پیگیری مطالبات حوزه سلامت استان در وزرات بهداشت و درمان حضور یافتند که مهمترین آنها ادامه پیگیری ها برای معین تکلیف پرستاران داوطلب در ایام کرونا و استقرار تجهیزات و امکانات حوزه سلامت در استان است.

ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به همراه جمعی از معاونان و مدیران ستادی دانشگاه برای بهبود زیرساخت های حوزه سلامت و جبران بخشی از عقب ماندگی های این حوزه با معاونان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ملاقات و رایزنی کردند.

او با اشاره به عقب ماندگی های بی شمار حوزه سلامت گیلان در مقایسه با سایر استان های کشور گفت: برطرف مسائل و نواقص حوزه بهداشت و درمان گیلان، احتیاجمند عزمی جدی و اراده ای قوی است که باید با کوشش های منسجم و مستمر مسئولان دلسوز این حوزه به انجام برسد و در این خصوص نباید از هیچ کوششی دریغ کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به بدهی های بالغ بر 300 میلیارد تومانی این دانشگاه گفت: گیلان به لحاظ توسعه و بهبود زیرساخت های حوزه بهداشت و درمان علاوه بر پیگیری مجدانه مسئولان دانشگاه، همچنان احتیاجمند بذل توجه مسئولان کشوری از جمله مقامات عالی وزارت بهداشت و درمان و سازمان برنامه و بودجه است، هر چند که مساعدت های یک سال اخیر قابل تقدیر است.

سالاری ادامه داد: زیرساخت های حوزه فرهنگی و دانشجویی گیلان از جمله در بخش خوابگاه ها دانشجویی مطلوب نیست، به گونه ای که بسیاری از دانشجویان این دانشگاه در خوابگاه های بعضا مستهلک و استیجاری مقیم هستند در حالی که این شرایط برازنده گیلان و دانشجویان فرهیخته این استان نیست.

او با اشاره به سایر کمبود های حوزه فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: سرانه ورزشی و فضا های فرهنگی متناسب با تعداد و احتیاج دانشجویان و کارکنان در دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان منقضی شده و مربوط به حداقل 20 سال گذشته است و ضروری است مسئولان امر برای بهسازی و ایجاد فضا های فرهنگی و ورزشی متناسب با جمعیت دانشگاه علوم پزشکی گیلان اهتمام ویژه ای داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه استان گیلان تنها استانی است که طرح تحول نظام شهری در آن به اجرا در نیامده است، اضافه نمود: در حالی که بیشتر استان ها با استفاده از ظرفیت طرح تحول نظام سلامت بسیاری از زیرساخت های حوزه بهداشت و درمان استان خود را تقویت و نیروی انسانی مورد احتیاج حوزه های سلامت خود را جذب نموده اند.

سالاری بیان داشت: اگر از فرصت به جامانده اجرای طرح تحول نتوانیم به آنچه که حق گیلان است دست پیدا کنیم، قطعا با توجه به جمعیت استان و جمعیت شناوری که در طول سال در استان جریان دارد، با چالش های اساسی در حوزه سلامت روبرو خواهیم شد، همچنان که دربحران کرونا ویروس این چالش ها بسیار مشهود بود.

او با بیان اینکه طرح تحول سلامت علیرغم اینکه طرحی بسیار به جا و مثمرثمری بود تا به امروز در گیلان به صورت مطلوب اجرا نشده است، توضیح داد: طرح تحول سلامت و نظام ارجاع مستلزم فراهم شدن فضای فیزیکی و استقرار تجهیزاتی است که گیلان نتوانسته از این نعمت حوزه سلامت، در حد مطلوب برخوردار گردد، از این رو احتیاجمند توجه ویژه مسئولان ذیربط کشوری هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین پیگیری مطالبات به حق پزشکان خانواده را از دیگر مباحث مطروحه برشمرد و ابراز امیدواری کرد: با یاری های حوزه بهداشت وزارت متبوع گامی مثبت برای پرداخت این مطالبات برداشته گردد.

سالاری مهمترین موضوع مطروحه در این سفر را پیگیری مجوز به کارگیری پرستاران جهادگر در ایام شیوع کرونا اظهار داشت و با تقدیر از زحمات بی شائبه پرستاران داوطلب و جهادی در مقابله با بحران کرونا گفت: این پرستاران با هماهنگی وزارت بهداشت و تکلیف این مهم بر دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ایام شیوع و بحران کرونا در بیمارستان های سانتر عفونی به کارگیری شده اند و اکنون در انتظار موافقت مسئولان امر برای معین تکلیف و نحوه جذب هستند.

او با اشاره به اینکه گیلان در طرح تحول سلامت باید 10 کلینیک تخصصی را ایجاد و آماده بهره برداری می کرد، اضافه نمود: تا به امروز از 8 کلینیک تخصصی در گیلان خبری نشده و تنها 2 کلینیک تخصصی در استان احداث شده است که آن ها هم هنوز تکمیل و تجهیز نشده اند در حالی که این کلینیک ها باید در سال های گذشته احداث و تجهیز می شدند که متاسفانه اقدام عملی در این خصوص صورت نگرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از رایزنی برای اختصاص سهیمه بیشتر پزشکان طرحی اعم از متخصص و عمومی اطلاع داد و یادآور شد: بسیاری از مراکز درمانی استان از کمترین امکانات تشخیصی برخوردار نیستند و چه بسا یک بیمار برای تشخیص بیماری، باید به چند مرکز ارجاع داده گردد که این برازنده استان گیلان نیست.

سالاری توضیح داد: در این خصوص نیز رایزنی های انجام شد تا حداقل بتوانیم تعدادی از احتیاجمندی های تجهیزاتی بیمارستان های استان اعم از سی تی اسکن، ام آر آی و غیره را مرتفع کنیم.

او همچنین اظهار امیدواری کرد: در آینده نزدیک با حضور وزیر بهداشت و معاونانش 2 بیمارستان جدیدالاحداث شهرستان های تالش و لنگرود به صورت رسمی افتتاح شوند.

ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "پیگیری برای مشخص تکلیف پرستاران داوطلب در ایام کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیگیری برای مشخص تکلیف پرستاران داوطلب در ایام کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید