پیش بینی ایرباس: خطوط هوایی تا 20 سال آینده حدود 40 هزار هواپیما می خرند

به گزارش وبلاگ ایرانزمین، شرکت ایرباس پیش بینی نموده است که خطوط هوایی سراسر جهان طی 20 سال آینده (تا سال 2038) حدود 40 هزار هواپیمای نو خریداری خواهند کرد.

پیش بینی ایرباس: خطوط هوایی تا 20 سال آینده حدود 40 هزار هواپیما می خرند

شرکت اروپایی ایرباس با انتشار منظره بازار جهانی سالانه خود گفت که صنعت حمل ونقل هوایی تا 20 سال آینده شاهد رشد ظرفیت سالانه حدود 4.3 درصدی خواهد بود.

این آمار و ارقام در پیش بینی های ایرباس شامل هواپیماهای باری و مسافربری در همه مقدار ها می گردد؛ با این حال این شرکت معتقد است که بیشترین درخواست ها احتمالاً مربوط به هواپیماهای باریک پیکر نظیر خانواده های ایرباس A220 و A320 خواهد بود. بوئینگ 737 نیز هواپیمایی باریک پیکر است که با هواپیماهای خانواده A320 رقابت می نماید. طبق پیش بینی ایرباس، به طور کلی حدود 30 هزار از 39 هزار هواپیمایی که تا سال 2038 خریداری می شوند، از خانواده های هواپیماهای باریک پیکر خواهند بود. کریستین شیرر، مدیر ارشد تجاری ایرباس، در بیانیه ای گفته است:

رشد سالانه چهار درصدی نشان دهنده ماهیت انعطاف پذیر صنعت هوایی، مقابله پیروز با شوک های مالی کوتاه مدت و آشفتگی های ژئوپلیتیکی است. حمل ونقل هوایی نه تنها باعث رونق مالی می گردد، بلکه برای جوامع نیز مفید است. در واقع، هوانوردی تجاری در سطح جهانی، رشد ناخالص داخلی کشورها را تحت تأثیر قرار می دهد و به امرارمعاش 65 میلیون نفر یاری می نماید؛ این امر از مزایای گسترده کسب وکار ما برای جوامع و تجارت جهانی حکایت دارد.

ایرباس تخمین می زند که افزایش تقاضا برای خرید هواپیما منجر به ایجاد 550 هزار شغل نو خلبانی و 640 هزار شغل نو تکنسین گردد. این شرکت بعلاوه در بیانیه مطبوعاتی خود گفته است که با توجه به افزایش کارایی سوخت، هواپیماهای نوتر باعث رشد کلی این صنعت در زمینه کربن خنثی می شوند.

منبع: کجارو / thepointsguy.com

به "پیش بینی ایرباس: خطوط هوایی تا 20 سال آینده حدود 40 هزار هواپیما می خرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی ایرباس: خطوط هوایی تا 20 سال آینده حدود 40 هزار هواپیما می خرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید