پرداخت 5 میلیون دلار ارز مجازی به هکرها برای راه اندازی دوباره خطوط انتقال سوخت ایالات متحده

به گزارش وبلاگ ایرانزمین، شرکت انتقال سوخت کولونیال پایپلاین ایالات متحده گزارش داد برای راه اندازی مجدد عظیم ترین خطوط لوله انتقال سوخت خود ناچار به دادن باجی 5 میلیون دلاری به هکرهای مستقر در اروپای شرقی و روسیه شده است.

پرداخت 5 میلیون دلار ارز مجازی به هکرها برای راه اندازی دوباره خطوط انتقال سوخت ایالات متحده

نشریه بلومبرگ و به نقل از دو نفر آگاه و نزدیک به شرکت کولونیال پایپلاین، تایید نموده است این باج پرداخت شده است. 5 میلیون دلار از طری رمزارزها و طی چند ساعت از قطعی خطوط انتقال سوخت پرداخت شده است. این پرداخت اصلا قابل ردگیری نیست.

پیش تر، شرکت کولونیال پایپلاین اعلام نموده هرگز زیر بار این اخاذی سایبری نمی رود ولی به نظر می رسد افزایش فشارها برای برقراری سریع تر خطوط انتقال سوخت به سواحل شرقی امریکا برای هواپیماها، این شرکت را ناچار نموده به خواسته هکرها تن دهد.

هکرها پس از دریافت مبلغ درخواستی، دستورالعمل های فعال سازی مجدد شبکه کامپیوتری کولونیال پایپلاین را برای مسئولان این شرکت ارسال کردند. از حمله هکری از نوع باج افزاری (Ransomware) بوده است که هکرها یک فایل، سیستم یا شبکه را قفل و رمزنگاری نموده و برای رمزگشایی آن درخواست پول می نمایند.

عصر حملات سایبری

اف بی آی اعلام نموده یک گروه هکری سایبری به نام دارک ساید در اروپای شرقی یا روسیه اقدام به هک شبکه کامپیوتری خطوط لوله انتقال سوخت کولونیال پایپلاین نموده اند.

قطعی خطوط انتقال سوخت بنزین کولونیال پایپلاین به جنوب شرق امریکا در روزهای گذشته، موجی از نگرانی ها در میان رانندگان پدید آورده و موجب شد صف های طولانی در برابر پمپ بنزین های ایالات های این منطقه تشکلیل گردد. کولونیال پایپلاین یکی از اصلی ترین تامین نمایندگان سوخت بنزین و هواپیماها در امریکا است و قطعی خطوط لوله آن می تواند ضربه بزرگی به اقتصاد کشور باشد.

خود شرکت کولونیال پایپلاین هنوز به این گزارش بلومبرگ واکنش نشان نداده است. این حمله سایبری، قدرت تهدیدات هکری را در ابعاد جدید و وسیع نشان داد و همان طور که وزیر حمل و نقل امریکا گفته؛ یک زنگ خطر برای کشورهای مختلف است.

این وزیر دولت ایالات متحده گفته این اتفاق نشان داد قوانین و مقررات کنونی این کشور برای عصر حملات سایبری مناسب نیستند. جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده هم روز چهارشنبه یک فرمان اجرایی جدید برای بهبود امنیت سایبری این کشور امضا کرد.

منبع: یک پزشک

به "پرداخت 5 میلیون دلار ارز مجازی به هکرها برای راه اندازی دوباره خطوط انتقال سوخت ایالات متحده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت 5 میلیون دلار ارز مجازی به هکرها برای راه اندازی دوباره خطوط انتقال سوخت ایالات متحده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید