هواپیمای خورشیدی ای که تا ابد پرواز می نماید

به گزارش وبلاگ ایرانزمین، هواپیمای خورشیدی

یکی از اصلی ترین هزینه هایی که ایرلاین ها متحمل می شوند، هزینه خرید سوخت هواپیماست که بسیار گران است. پرواز بدون احتیاج به سوخت شاید مثل یک رویا باشد اما ظاهرا قرار است به حقیقت بپیوندد. نوع جدیدی از هواپیما که فقط با خورشید کار می نماید و احتیاجی به سوخت ندارد. با جزییات این خبر همراه خبرنگاران باشید:

هواپیمای خورشیدی ای که تا ابد پرواز می نماید

ونسان فاره داستی آقایی است که در برج مراقبت پرواز کار می نموده و همواره رویای سفر بی نهایت در آسمان را در سر می پرورانده است. این رویا باعث می گردد تا او از کارش کناره گیری کند و با کوشش فراوان و استخدام یک تیم متخصص از خلبانان و افراد زبده، برای تحقق این رویا کوشش کند.

شاید ساخت این هواپیما جاه طلبانه و دور از فکر به نظر برسد اما در صورتیکه عملی گردد، قطعا سر و صدای زیادی به پا خواهد نمود. ونسان و گروهش توانسته اند هواپیمایی بسازند که برای فرود و صعود آن، فقط احتیاج به انرژی خورشید است ولی هنوز ایده کاملی نیست. در حال حاضر، برترین رکوردها را فردی به نام برتراند پیکارد (Bertrand Piccard) زده است که توانسته 19 روز و 21 ساعت و 47 دقیقه را بدون فرود پرواز کند. هدف گروه ونسان این است که این رکورد را 11 روز بهتر کند.

ونسان و تیمش امیدوار است که دفعه بعدی که هواپیمایشان را تست می نمایند، سوخت فسیلی ای در کار نباشد و پروازی کاملا سبز با 100% انرژی خورشیدی داشته باشند.

در حال حاضر این هواپیما در مرحله آزمایش است و اگر با موفقیت آزمایش گردد، تحول بزرگی در صنعت هوانوردی دنیا خواهد بود.

منبع: الی گشت

به "هواپیمای خورشیدی ای که تا ابد پرواز می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواپیمای خورشیدی ای که تا ابد پرواز می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید