هشدار؛ بعد از ماه رمضان وعده های سبک مصرف کنید!

به گزارش وبلاگ ایرانزمین، در روز های بعد از ماه مبارک رمضان برگشت به یک رژیم تغذیه صحیح و ورزشی مناسب به همراه 30 تا 40 دقیقه پیاده روی روزانه می تواند شرایط را با قبل از ماه مبارک رمضان هماهنگ کند.

هشدار؛ بعد از ماه رمضان وعده های سبک مصرف کنید!

یک فوق تخصص تغذیه و رژیم درمانی با بیان اینکه برترین صبحانه برای فرد روزه دار در عید فطر مصرف دو عدد خرما و صبحانه سبک است، گفت: در روز های بعد از ماه مبارک رمضان برگشت به یک رژیم تغذیه صحیح به همراه 30 تا 40 دقیقه پیاده روی روزانه می تواند برای سلامت افراد مناسب باشد.

روزه داری تغییر سبک زندگی را به مدت یک ماه برای افراد به همراه داشته است. حال کم و کیف بازیابی بدن نیازمند آگاهی است و بسیاری از افراد بعد از اتمام ماه مبارک رمضان به مصرف بعضی غذا های پرکالری و کم خاصیت همانند فست فودها، غذا های چرب و تنقلات می پردازند.

در حالی که می توان از امساک در این ماه بهره جست و سبک تغذیه ای سالم، سبک و مغذی را جایگزین کرد. این نوع سبک تغذیه ای در ارتقای سلامت جامعه موثر است.

منصوره سادات موجانی قمی، فوق تخصص تغذیه و رژیم درمانی در تبادل نظر با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره تغذیه افراد روزه دار بعد از ماه مبارک رمضان گفت: افراد روزه دار در ماه مبارک رمضان با تغییرات در وعده های غذایی روبرو بوده و به طور معمول بین ساعت های طولانی روزه دار بودند. این افراد باید مایعات بدن را تامین نموده و مصرف سبزیجات و میوجات را در 5 وعده روزانه بگنجانند.

این فوق تخصص تغذیه و رژیم درمانی اضافه نمود: برای روزه داران در ماه مبارک رمضان امکان روبرو شدن یا دهیدراتاسیون (کم آبی) وجود دارد. در این شرایط توصیه می گردد تا افراد روزه دار به شرایط پس از روزه داری توجه نموده و به مصرف بین 6 تا 8 لیوان آب، شربت های رقیق و چای کم رنگ در طول شبانه روز و استفاده 5 واحد میوه و سبزیجات برای تامین مایعات از دست رفته بپردازند.

وی تاکید نمود: بعضی از افراد در طول روزه داری به یبوست مبتلا می شوند برای رفع این مساله چند نکته حائز اهمیت همانند استفاده به اندازه از مایعات، مصرف سوپ ها و آش های تهیه شده با سبزیجات و حبوبات پیشنهاد می گردد. البته برای رفع یبوست نباید آش و سوپ چربی اضافه داشته باشد و بتواند بیشترین اندازه فیبر و مایعات بدن را تامین کرد. مصرف انواع آلو ها و انواع توت ها برای جبران این مقوله مناسب است.

فوق تخصص تغذیه و رژیم درمانی ادامه داد: مصرف سبزیجات همانند کاهو، هویج، کرفس برای رفع کردن یبوست می تواند یاری نماینده باشد. افراد روزه دار گرسنگی های طولانی مدت را تجربه نموده و برای رفع کردن مسائل روده ای و معده ای وعده های کم حجم را انتخاب نمایند. افراد در این سبک غذایی سه وعده اصلی را مصرف نموده و مابقی مواد غذایی در قالب میان وعده از میوه، آجیل و چای و ... مورد استفاده قرار بگیرد.

موجانی قمی با بیان اینکه برترین صبحانه برای فرد روزه دار در عید فطر مصرف دو عدد خرما و صبحانه سبک است، گفت: در روز های بعد از ماه مبارک رمضان برگشت به یک رژیم تغذیه صحیح و ورزشی مناسب به همراه 30 تا 40 دقیقه پیاده روی روزانه می تواند شرایط را با قبل از ماه مبارک رمضان هماهنگ کند.

منبع: ایسکا نیوز

منبع: فرادید

به "هشدار؛ بعد از ماه رمضان وعده های سبک مصرف کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار؛ بعد از ماه رمضان وعده های سبک مصرف کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید