معده فراوری شده در آزمایشگاه اسید ترشح می نماید

به گزارش وبلاگ ایرانزمین به نقل از نیواطلس، فراوری ارگان های مصنوعی بدن در سال های اخیر متداول تر از گذشته شده و این امر زمینه را برای پیشرفت علم پزشکی، درمان انواع بیماری ها و یافتن روش های درمانی تازه هموار نموده است.

معده فراوری شده در آزمایشگاه اسید ترشح می نماید

یک پژوهش تازه منجر به ابداع پیشرفته ترین معده آزمایشگاهی دنیا شده که حاوی سه نوع سلول فرق دارد و با استفاده از این سلول ها می توان حتی اسید معده نیز فراوری کرد.

کشت سلول برای فراوری ارگان های مختلف بدن روز به روز در حال افزایش است ولی به تازگی برای این کار از ارگانوئیدهای رشد یافته در آزمایشگاه استفاده می گردد که اندام های کوچک و سه بعدی هستند که از سلول های بنیادی به دست می آیند و از آنها می توان برای فراوری مغز، ریه، قلب، کلیه ها، کبد، پانکراس، رگ های خونی و معده استفاده کرد.

هدف محققان این است که در نهایت به این روش یک انسان کامل بسازند.

دانشمندان مرکز پزشکی بیمارستان بچه ها سین سیناتی برای نخستین بار پیشرفته ترین ارگانوئیدها را برای فراوری معده آزمایشگاهی با استفاده از انواع سلولی پرورش داده اند و محصول نهایی توانایی های تازهی دارد که باعث شده بسیار مشابه معده طبیعی باشد.

بافت این معده مصنوعی که با استفاده از سه نوع سلول نوروگلیال روده ای، مزانشیمی و اپیتلیال فراوری شده قادر به ترشح اسید طبیعی معده است و به وسیله لایه هایی از ماهیچه های صاف حاوی نورون های مختلف احاطه شده که انقباضات بافت مهندسی شده معده را کنترل می نمایند.

معده یادشده در درون بدن یک موش واقع شده است و امید می رود موفقیت آن زمینه را برای استفاده از این روش برای فراوری ارگان های دیگر بدن به طور مصنوعی فراهم کند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "معده فراوری شده در آزمایشگاه اسید ترشح می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معده فراوری شده در آزمایشگاه اسید ترشح می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید