قیمت مسکن در محله سهروردی

به گزارش وبلاگ ایرانزمین، قیمت مسکن در محله سهروردی تهران افزایشی تندتر از میانگین مرکز داشته است.

قیمت مسکن در محله سهروردی

به گزارش فردای اقتصاد، سهروردی جنوبی یکی از محلات محبوب مرکز تهران است که در غرب منطقه 7 شهرداری و در مرز با منطقه 6 قرار گرفته است.

برآورد های فردای اقتصاد نشان می دهد که میانه قیمت یک متر مربع ملک مسکونی در این محله به حدود 65.3 میلیون تومان رسیده است. یعنی نسبت به میانگین شهر تهران تقریبا 25 درصد گران تر است.

آنالیز ها نشان می دهد که میانه قیمت ملک در این محله از ابتدای 98 یعنی طی حدود 4 سال اخیر 366 درصد افزایش یافته است. این در حالی است که میانگین افزایش قیمت مسکن در کل شهر تهران طی همین مدت 310 درصد بوده است. چنین چیزی نشان می دهد که طی حدود 4 سال اخیر نرخ رشد سالانه قیمت در این محله 49 درصد بوده که 5 واحد درصد بیشتر از میانگین تورم ملکی در مرکز است.

آنالیز های فردای اقتصاد بر اساس بعضی معاملات قطعی ملکی در این محله نشان می دهد که با توجه به سال ساخت، امکاناتی مانند آسانسور و پارکینگ و بعلاوه تعداد طبقات و واحدها، قیمت خرید یک متر مسکونی در این محله در بازه 40 تا 80 میلیون تومانی قرار گرفته است. این یعنی حداقل بودجه مورد احتیاج برای خرید خانه ای 60 متری در این محله 2.5 میلیارد تومان است.

منبع: فرارو

به "قیمت مسکن در محله سهروردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت مسکن در محله سهروردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید