قیمت جهانی نفت امروز 1398، 03، 23، حادثه نفتکش ها نفت را گران کرد

به گزارش وبلاگ ایرانزمین، به دنبال انتشار گزارش هایی مبنی بر حمله به دو نفتکش در دریای عمان، قیمت نفت در بازارهای جهانی افزایش یافت.

قیمت جهانی نفت امروز 1398، 03، 23، حادثه نفتکش ها نفت را گران کرد

به گزارش وبلاگ ایرانزمین به نقل از رویترز، به دنبال انتشار گزارش هایی مبنی بر حمله به دو نفتکش در دریای عمان، قیمت نفت در بازارهای جهانی به شدت افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، پس از آنکه ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا گفت که دو نفتکش در دریای عمان مورد حمله احتمالی قرار گرفته اند، قیمت نفت در بازار نیویورک امروز تا 3.9 درصد افزایش داشت.

مدیر تانکر کوکوکا کوریجس که با محموله متانول از عربستان راهی سنگاپور بوده گفت این تانکر به دلیل حمله ای مشکوک آسیب دیده است. روز چهارشنبه پس از آنکه آمارهای دولت آمریکا نشان داد که میزان ذخایر نفت این کشور در هفته گذشته 2.2 میلیون بشکه افزایش داشته است، قیمت نفت شاهد افت 4 درصدی بود.

این حادثه که در دریای عمان رخ داد، پس از آن اتفاق می افتد که ماه گذشته میلادی چند نفتکش در بندر فجیره امارات در آبهای خلیج فارس هدف حمله خرابکارانه قرار گرفته و آسیب دیدند. پس از انکه قیمت نفت در هفته های اخیر به دلیل افزایش ذخایر نفت آمریکا و ادامه تنش های تجاری میان آمریکا و چین شاهد افت محسوسی بوده است، شاید این حادثه بتواند تا حدی قیمت نفت را ترمیم کند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه جولای امروز با یک دلار و 28 سنت معادل 2.5 درصد افزایش به 52 دلار و 42 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت روز چهارشنبه 2 دلار و 13 سنت کاهش یافته بود.

قیمت نفت برنت برای تحویل در ماه اوت هم که اوایل امروز تا 4.5 درصد جهش نموده بود، با اندکی تعدیل و 2.8 درصد افزایش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به 61 دلار و 65 سنت رسید. قیمت نفت برنت روز چهارشنبه 3.7 درصد افت نموده بود.

منبع: تسنیم

به "قیمت جهانی نفت امروز 1398، 03، 23، حادثه نفتکش ها نفت را گران کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت جهانی نفت امروز 1398، 03، 23، حادثه نفتکش ها نفت را گران کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید