قانون تسهیل ازدواج جوانان 15 سال مسکوت ماند

به گزارش وبلاگ ایرانزمین، اعظم کریمی معتقد است قانون تسهیل ازدواج جوانان 15 سال مسکوت مانده و باید بازنگری نسبت به آن صورت بگیرد.

قانون تسهیل ازدواج جوانان 15 سال مسکوت ماند

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ ایرانزمین، برنامه مصاحبهی اجتماعی با موضوع تأثیر ازدواج جوانان از حرف تا عمل با حضور اعظم کریمی (مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان) از رادیو مصاحبه پخش شد.

اعظم کریمی درباره قانون تسهیل ازدواج گفت: تا حدود زیادی پیش بینی های زیادی برای قانون تسهیل ازدواج با برطرف موانع و تقسیم کار صورت گرفت، اما 15 سال مسکوت ماند و کار ما تشکیل کارگروه های مختلف بود و با یاری قوه قضاییه به دنبال ایجاد زمینه بازنگری در این قانون هستیم، چون در این 15 سال تغییرات فرهنگی و اجتماعی بسیاری رخ داده است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به اینکه آیا دخالت در احوال شخصی مردم در ازدواج با قانون کار درستی است یا خیر، گفت: در قانون تسهیل ازدواج هیچکس مجبور به ازدواج نیست، اما اگر فردی تصمیم به ازدواج گرفت، شما کوشش می کنید با ایجاد تسهیلات موانع را از پیش روی او بردارید.

وی با اشاره به اینکه امروز تحقیقات مختلفی با توجه به نگرش جوانان نسبت به ازدواج اجرا شده، مطرح نمود: یکی از مهمترین عوامل ازدواج نکردن جوانان در این تحقیقات مسائل مالی است. ما در وزارت ورزش و جوانان در حوزه جوانان سعی کردیم توسعه مراکز مشاوره ازدواج را به سختی دنبال کنیم.

کریمی گفت: من با این نگاه تک بعدی که، چون خانم ها تحصیل کردند و صاحب شغل شدند، دلیلی برای ازدواج نمی بینند، مخالفم. خوب است که به نسل فعلی نزدیکتر شویم تا دلایل ازدواج نکردن را از زبان خودشان بشنویم و ما از نمایندگان مجلس انتظار تصویب قانون در این زمینه داریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "قانون تسهیل ازدواج جوانان 15 سال مسکوت ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قانون تسهیل ازدواج جوانان 15 سال مسکوت ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید