فضانوردان ناسا با خودروی تسلا به سکوی پرتاب می فرایند

به گزارش وبلاگ ایرانزمین، ناسا به تازگی فاش کرده که قرار است دو فضانوردش در روز 27 می با خودروی مدل ایکس تسلا به سکوی پرتاب فضاپیمای اسپیس ایکس بروند.

فضانوردان ناسا با خودروی تسلا به سکوی پرتاب می فرایند

به گزارش خبرنگار فناوری وبلاگ ایرانزمین، داف هارلی و باب بنکن، دو فضانورد ناسا برای نخستین بار در یک ماموریت انسانی از آمریکا و با فضاپیمای تجاری به نام دراگون به فضا پرتاب خواهند شد.

یکی از مسائلی که همیشه در پرتاب فضانوردان به فضا خیلی توجه رسانه ها را به خود جلب می کند، از محل پوشیدن لباس های فضایی توسط آن ها تا رسیدن به سکوی پرتاب است. مثلا فضانوردان عطارد روی یک خودروی یدک کش که با تراکتور کشیده می شد، به سکوی پرتاب رسیدند.

حال ناسا شرکت تسلا را انتخاب کرده، زیرا قرار است فضانوردان را با فضاپیمایی به فضا بفرستند که در واقع خواهر شرکت اسپیس ایکس به شمار می آید. هر دوی این شرکت ها متعلق به ایلان ماسک است. اسپیس ایکس قرار است هم موشک و هم کپسول خدمه خود با نام دراگون را در اختیار ناسا قرار دهد تا با کمک آن خود را به ایستگاه فضایی بین المللی برسانند.

این نخستین باری است که فضانوردان بعد از به انتها رساندن برنامه فضایی شاتل در سال 2011 از ایالات متحده اعزام سفر به فضا می شوند و جالب است بدانید که فضانوردان به مدت 25 سال با آسترووان که توسط شرکت آیستروم مونتاژ شده بود، به سکوی پرتاب می رفتند.

البته گفته می شود که خودروی تسلا خیلی کوچک تر از کامیون است، اما گویا فضانوردان گفته اند که در آن جا می شوند.

گفتنی است، دو شرکت بوئینگ و اسپیس ایکس هم اکنون روی ساخت فضاپیما کار می کنند، زیرا ناسا اخیرا به دنبال شرکت های خصوصی است تا فضانوردان را از طریق آن ها به ایستگاه فضایی بین المللی و فراتر از آن بفرستد. بوئینگ به غیر از فضاپیما در حال ساخت یک کامیون حامل فضانوردان تا سکوی پرتاب نیز هست که بیشتر به استرووان شباهت دارد، اما به احتمال زیاد تا یک سال دیگر تکمیل نخواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "فضانوردان ناسا با خودروی تسلا به سکوی پرتاب می فرایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فضانوردان ناسا با خودروی تسلا به سکوی پرتاب می فرایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید