شبکه های اجتماعی آمریکایی در ترکیه جدی تر کنترل می شوند

به گزارش وبلاگ ایرانزمین به نقل از آسین ایج، حزب حاکم ترکیه تحت مدیریت رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور این ماه اعلام کرد که شبکه های اجتماعی آمریکایی را به طور جدی تحت کنترل خود قرار خواهد داد. علت این مساله برخی توئیت های توهین آمیز خطاب به وی و دختر او بعد از تولد فرزند چهارم بوده است.

شبکه های اجتماعی آمریکایی در ترکیه جدی تر کنترل می شوند

بر اساس لایحه نه ماده ای پیشنهادی دولت ترکیه شبکه های اجتماعی آمریکایی باید حضور رسمی در ترکیه داشته باشند و کننده ای را در خاک این کشور معرفی کنند تا این فرد در برابر مقامات دولت ترکیه پاسخگو باشد. این پاسخگویی هم جنبه های قضائی و حقوقی را در بر می گیرد و هم به پرداخت مالیات مربوط می شود.

در صورت طرح شکایت علیه این شبکه های اجتماعی به علت نقض حریم شخصی و حقوق کاربران، کنندگان آنها در ترکیه باید ظرف 48 ساعت پاسخ خود را ارائه کنند. بعد از تصویب این قانون شبکه های اجتماعی آمریکایی باید ظرف 30 روز کنندگان خود را در ترکیه معرفی کنند و در غیر این صورت با جریمه و کاهش پهنای باند اختصاص یافته به خود در ترکیه روبرو خواهند شد.

شبکه های اجتماعی آمریکایی هنوز نسبت به این مساله واکنشی از خود نشان نداده اند.

دولت ترکیه قبلاً نیز در مواردی برخی سایت ها مانند ویکی پدیا و یوتیوب را به علت قانون شکنی و انتشار مطالب نامناسب فیلتر کرده بود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "شبکه های اجتماعی آمریکایی در ترکیه جدی تر کنترل می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شبکه های اجتماعی آمریکایی در ترکیه جدی تر کنترل می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید