شاسی بلند 600 اسب بخاری لوتوس

به گزارش وبلاگ ایرانزمین، شرکت خودروسازی لوکس لوتوس Lotus اخیراً از یک شاسی بلند 600 اسب بخاری به عنوان اولین خودروی تمام برقی خود رونمایی کرد که علاوه بر طراحی بسیار مجذوب کننده و تهاجمی، از یک سیستم پیشرفته و بسیار پر قدرت نیز بهره می برد.

شاسی بلند 600 اسب بخاری لوتوس

به گزارش وبلاگ ایرانزمین، در روز های اخیر خبرگزاری های مربوط به صنعت خودرو توجه خود به رویدادی تازه در این صنعت معطوف کردند؛ خودروساز بریتانیایی لوتوس از اولین خودروی الکتریکی خود، یک خودروی شاسی بلند AWD رونمایی کرد که احتمالاً از سال آینده در چندین بازار مختلف جهانی عرضه خواهد شد. Lotus 600HP Eletre یک خودروی شاسی بلند فوق العاده است که قدرت، سرعت و نوآوری را در یک واحد جمع می نماید. لوتوس 600 اسب بخار Eletre با پنج در عرضه می گردد و فلسفه طراحی مشابه خودروی اسپرت Emira را منعکس می نماید. بعلاوه بعضی از ویژگی های هایپرکار تمام الکتریکی Evija را نیز در خود دارد.

خود شرکت لوتوس، خودروی Eletre 600HP را یک شاسی بلند فوق العاده می نامد. این اولین خودروی فراوریی پنج در، اولین خودروی برقی lifestyle، اولین خودروی لوتوس که خارج از بخش خودرو های اسپرت عرضه می گردد و متصل ترین مدل این شرکت تا به امروز است. اگرچه هنوز بعضی جزئیات کلیدی این مدل هنوز در دسترس نیست، اما این شرکت می گوید که Eletre می تواند بردی معادل 373 مایل (600 کیلومتر) داشته باشد. این بدان معناست که این شاسی بلند می تواند با بعضی از خودرو های سوپر لوکس این بازار مانند تسلا مدل X Long Range Plus رقابت کند. موتور 600 اسب بخاری این خودروی برقی لوتوس قادر به فراوری حداکثر سرعت 161 مایل در ساعت (259 کیلومتر در ساعت) است و می تواند در کمتر از سه ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر در ساعت شتاب بگیرد.

طراحی بیرونی Eletre دارای یک طراحی آیرودینامیک کارآمد است که به وسیله تیمی به رهبری بن پین، یکی از برجسته ترین طراحان صنعت خودرو پیشرفته است. به نظر می رسد که لوتوس 600 اسب بخاری Eletre می تواند به یک الگوی عملکردی برای سایر مدل هایی تبدیل گردد که در آینده ظهور خواهند کرد. این خودرو یک SUV زیبا، کارآمد و پرسرعت است که قطعات داخلی آن از مواد قابل بازیافت ورزشی و بسیار بادوام فراوری شده اند. فضای داخلی Eletre نیز شگفت انگیز است. سیستم اطلاعات تفریح و کل تجهیزات رفاهی داخلی، ابزار هایی کاملاً پیشرفته و خلاقانه هستند که از طراحی هیجان انگیزی پیروی می نمایند. بعلاوه این خودرو اولین وسیله نقلیه موجود در بازار است که با سیستم LIDAR قابل استقرار عرضه می گردد. این سامانه برای تکمیل و پشتیبانی از سیستم یاری راننده در خودرو های EV استفاده می گردد. گفته می گردد عملکرد LIDAR به پایه اصلی وسایل نقلیه خودران در آینده تبدیل خواهد شد و حضور آن در Eletre می تواند بسیار جالب توجه باشد. در واقع، این خودرو با در نظر گرفتن فاکتور های آینده نگر طراحی شده است و می تواند به روز رسانی های OTA را در آینده بپذیرد.

هیچ اطلاعاتی درباره قیمت لوتوس 600 اسب بخاری Eletre وجود ندارد، اما ما انتظار داریم که این جزئیات با پیشرفت در عرضه نهایی آن در سال 2023 معین گردد. گفته می گردد فراوری این خودرو در کارخانه تازه شرکت لوتوس در ووهان چین انجام خواهد شد. بعلاوه شایعات تازه نشان می دهد که شاسی بلند 600 اسب بخاری Eletre لوتوس احتمالاً به بازار های بین المللی همانند چین، اروپا و بریتانیا راه خواهد یافت و این عرضه نیز از سال 2023 شروع خواهد شد.

منبع: gizmochina

ترجمه: مصطفی جرفی-وبلاگ ایرانزمین

منبع: فرارو

به "شاسی بلند 600 اسب بخاری لوتوس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاسی بلند 600 اسب بخاری لوتوس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید