رییس سازمان حج، خواهان اعلام شفاف تاخیرهای پروازهای حج شد

به گزارش وبلاگ ایرانزمین، رییس سازمان حج و زیارت درخواست کرد درباره شرایط موجود در پروازهای حج و فرودگاه های عربستان، به زائران شفاف اطلاع رسانی گردد.

رییس سازمان حج، خواهان اعلام شفاف تاخیرهای پروازهای حج شد

رییس سازمان حج و زیارت با دادن احتمال افزایش تاخیر پروازهای ایرانی در روزهای پرترافیک آمد و شد زائران به عربستان، درخواست کرد درباره شرایط موجود در پروازهای حج و فرودگاه های عربستان، به زائران شفاف اطلاع رسانی گردد.

حج سال جاری به نسبت سال های گذشته به خاطر فضای مسمومی که در داخل کشور پیش از عزیمت زائران ایجاد شد، افزایش 500 هزار زائر به جمعیت حجاج عربستان، محدودیت ناوگان هوایی و دمای بالای هوا در موسم اصلی حج، فرق دارد و ضرورت دارد مدیران کاروان ها وظیفه خود را بدرستی انجام دهند تا از بروز هرگونه مسئله ای پیشگیری گردد.

او گفت:

هواپیمایی جمهوری اسلامی برای پر کردن خلا پروازها که قرار بود نیمی از آن را سعودی ها انجام دهند، کوشش می نماید، اما با توجه به محدودیت های موجود و خرابی بعضی هواپیماها، تاخیر در بعضی پروازها اجتناب ناپذیر است، بنابراین اگر به زائران در این باره شفاف و کامل اطلاع رسانی گردد، قطعا شرایط موجود را به درستی درک می نمایند. مسلما جبران کم شدن طول سفر در مدینه برای بعضی از کاروان ها از سوی سازمان در دستور کار خواهد بود.

سازمان هواپیمایی نیز چند روز پیش گفت، از مجموع 86 هزار زائر اعزامی ایران به عربستان قرار است 69 هزار نفر به وسیله هواپیماهای ایران ایر جابه جا شوند که این رقم گویای سهم بالای 70 درصدی این هواپیمایی در کل عملیات حج تمتع سال جاری است.

در حج سال جاری 86 هزار و 500 زائر ایرانی شرکت دارد که جمعیت آن ها به نسبت حج سال 94 نزدیک به 35 درصد افزایش داشته است. سازمان حج و زیارت اعلام نموده 99 درصد زائران سال جاری، حج اولی هستند.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا

به "رییس سازمان حج، خواهان اعلام شفاف تاخیرهای پروازهای حج شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رییس سازمان حج، خواهان اعلام شفاف تاخیرهای پروازهای حج شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید