راهنمای سفر به رودبار، شهر زیتون

به گزارش وبلاگ ایرانزمین، رودبار یکی از دیدنی ترین شهرستان های گیلان است. از آن جایی که رودبار منطقه ای بین جاده ای به شمار میرود، خیلی ها برای خرید و استراحت این شهر زیبا و سرسبز را انتخاب می نمایند. اما جاهای دیدنی رودبار و جاذبه های گردشگری این منطقه انقدر زیبا و مجذوب کننده هستند که پیشنهاد می کنیم اگر گذرتان به رودبار افتاد سفرتان را طولانی تر کنید و چند شبی در این شهر زیبا اقامت داشته باشید. با ما همراه باشید و درباره سفر به شهر زیتون بیشتر بدانید:

راهنمای سفر به رودبار، شهر زیتون

داماش؛ روستای سوسن چلچراغ

رودبار را به شهر زیتون می شناسند، اما سوسن چلچراغ که در این منطقه می روید به میزان زیتون های رودبار معروف است. این گل کمیاب بیشتر در روستای داماش که یکی از روستاهای ییلاقی شهرستان رودبار است دیده می گردد. این گیاه از اواسط خرداد آغاز به گلٰ دادن می نماید و برترین وقت برای تماشاش هفته آخر خرداد و هفته اول تیر است. سالانه هزاران نفر برای تماشا سوسن چلچراغ به این روستا سفر می نمایند. داماش جمعیتی ثابت دارد، با این حال تابستان ها جمعیتش بیشتر می گردد. به جز سوسن چلچراغ چشمه های آب معدنی و آب وهوای خوب داماش را به مقصد جذابی برای گردشگران تبدیل می نمایند.

راستا دسترسی به داماش: برای رفتن به داماش در اتوبان قزوین، رشت رانندگی کنید تا به شهر لوشان برسید. در میانه شهر لوشان در سمت راست تابلوی جیرنده را می بینید. از لوشان تا جیرنده باید حدود 42 کیلومتر راه ناهموار را بگذرانید و از جیرنده تا داماش کافی است 40 کیلومتر رانندگی کنید.

درخت سرو هرزویل

این درخت سرو در روستای هرزویل واقع شده است و یکی از قدیمی ترین درخت های ایران است. عمر سرو هرزویل را بین هزار تا 3هزار سال تخمین می زنند. در سفرنامه هایی مثل سفرنامه ناصرخسرو و سفرنامه ناصرالدین شاه هم به این درخت اشاره شده است. اگر در سفرتان به این روستای قدیمی سرزدید، علاوه بر سرو کهنسال از زیارتگاه شاه صفی، مسجد جامع و امام زاده کشته خان تماشا کنید.

آدرس روستای هرزویل: گیلان، رودبار، 2 کیلومتری شمال شرقی منجیل

برای این صفحه را ببینید.

دریاچه بره سر (ویستان)

اگر به شهر زیتون سفر می کنید و اهل طبیعت گردی در جاهای بکر هستید، تماشا دریاچه بره سر را از دست ندهید. دریاچه بره سر در یکی از بکرترین جاهای رودبار قرار گرفته. دریاچه بره سر یا ویستان احتمالا در پی زلزله ای به وجود آمده. این دریاچه از چشمه های زیرزمینی و آب های جاری در کوهستان تغذیه می نماید. بره سر حدود 4هکتار است و عمق آن به 100 متر می رسد. اطراف دریاچه پوشش گیاهی و جانوری ا بسیار متنوعی دارد و از گشت و گذار در اطراف دریاچه خسته نخواهید شد. اگر اهل چادرزدن نیستید، برای اقامت می توانید یکی از خانه های ییلاقی اطراف بره سر را اجاره کنید.

آدرس روستای بره سر: ایران، گیلان، رودبار، بخش خورگام، بره سر

برترین رستوران های رودبار گیلان

نمی گردد به گیلان سفر کنید و طعم بی نظیر کباب ترش را نچشید. رستوران جهانگیری یکی از رستوران های قدیمی منجیل است که در آن می توانید کباب ترش خیلی خوشمزه ای بخورید. اگر به این رستوران رفتید از مخلفات گیلانی ای مثل زیتون پرورده غافل نشوید. میرزاقاسمی های رستوران جهانگیری هم طرفدارهای زیادی دارد.

آدرس: جاده قزوین-رشت به سمت شمال

رستوران سرچشمه هم رستوران دیگری است که در آن می توانید برترین غذاهای گیلانی را سفارش بدهید. شامی رودباری و مرغ سرخ شده این رستوران از محبوب ترین غذاهایش هستند. میرزاقاسمی و باقالی قاتوق در رستوران سرچشمه به عنوان سرویس سرو می گردد و از سفارش دادنش پشیمان نمی شوید. در این منطقه دو رستوران سرچشمه وجود دارد. سرچشمه ای که درباره اش گفتیم خارج از شهر و کمی بالاتر از تونل واقع شده است.

آدرس: کیلومتر 4 جاده منجیل به رودبار، مشیرآباد، رستوران سرچشمه

فصل برداشت زیتون

اگر اواخر خرداد و اوایل تیر را برای سفر به رودبار و تماشا سوسن چلچراغ از دست دادید، اواخر تابستان هم برای سفر به رودبار، شهر زیتون، وقت خوبی است. درختان زیتون در بهار آغاز به گل دادن می نمایند و در اواخر تابستان که رنگ زیتون ها سبز مایل به زرد می گردد وقت چیدن و تهیه زیتون شور و زیتون پرورده است و کسانی که کنجکاوند تا مراحل تهیه زیتون را ببینند می توانند از نزدیک شاهد تهیه این خوراکی خوشمزه و محبوب باشند.

منبع: اسنپ تریپ

به "راهنمای سفر به رودبار، شهر زیتون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به رودبار، شهر زیتون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید