برترین مسیرهای پیاده روی کانادا؛ Sarrail Ridge Hike

به گزارش وبلاگ ایرانزمین، اگر هوس طبیعت گردی نموده اید و می خواهید بعضی از برترین منظره ها کانادا را ببینید باید راستا Sarrail Ridge را بپیمایید. در طول این سفر از راستاهای جنگلی، چمنزارها، دریاچه ها، جویبارها و صخره های سر به فلک کشیده نهایت لذت را خواهید برد.

برترین مسیرهای پیاده روی کانادا؛ Sarrail Ridge Hike

این جهت از دو بخش Rawson Lake hike و Sarrail Ridge hike تشکیل می گردد.

در ادامه با بخش های مختلف این جهت پیاده روی آشنا می شویم.

توصیف جهت پیمایش

برای رسیدن به جهت Sarrail Ridge ابتدا باید جهت 1.2 کیلومتری Upper Kananaskis Lake Trail را تا بالای دریاچه Rawson Lake بپیمایید.

جهت Upper Kananaskis Lake در ابتدا شنی بوده و گل های وحشی زیبا اطراف آن کاملا پوشانده است. در ادامه وارد جنگل خواهید شد و با گذر از یک پل دیدنی به Sarrail Creek Falls می رسید. از اینجا جهت Rawson Lake در سمت چپ شروع می گردد.

Rawson Lake hike در ابتدا به طول 1.5 کیلومتر و با شیب ملایم از میان دامنه ها می گذرد و پس از دور شدن از Upper Kananaskis Lake Trail بتدریج شاهد دشوارتر شدن آن هستیم. در ادامه جهت با کاهش شیب جهت می توان از چشم انداز اطراف لذت برد.

در اینجا پس از 3.8 کیلومتر پیاده روی به ساحل Rawson Lake می رسیم. چشم انداز باشکوه دیواره 800 متری Mount Sarrail دریاچه را احاطه نموده و قلل صخره ای باشکوه نفس را در سینه حبس می نماید.

در ساحل دریاچه به لطف سقوط سنگ های بزرگ از دیواره های Mount Sarrail محل های بسیاری برای استراحت وجود دارد. بعلاوه اگر خوش شانس باشید یکی از میزهای پایین دریاچه نصیب شما خواهد شد.

از پشت دریاچه جهت Sarrail Ridge بر روی دامنه های جنگلی و سرسبز شمال Rawson Lake شروع می گردد. این منطقه زیستگاه خرس های گریزلی بوده و باید حسابی مراقب آن ها باشید.

این جهت چندان طولانی نیست اما فشار زیادی به شما می آورد. این جهت پرشیب از ساحل دریاچه شروع شده و تا روی تیغه ها ادامه خواهد داشت. در این بخش با هر 1 کیلومتر پیمایش حدود 400 متر ارتفاع خواهید گرفت، یعنی شیب آن حدود 40 درجه است!

صعود Sarrail Ridge با تمامی سختی هایی که دارد نهایتا به چشم انداز تماشایی Kananaskis Country ختم می گردد و تعداد زیادی از پارک های راکی زیر پای شما خواهد بود. روی تیغه چشم انداز Rawson Lake در یک سو و در چشم انداز Upper Kananaskis Lake و Lower Kananaskis Lake که به وسیله Mt. Indefatigable از هم جدا شده اند در سوی دیگر خودنمایی می نمایند. چمنزارهای روی تیغه برترین محل برای استراحت و لذت بردن از زیبایی های اطراف هستند.

فرود از تیغه اگر سخت تر از صعود نباشد آسان تر نیست و باید بسیار مراقبت بود. داشتن کفش کوهنوردی ساقدار جزو الزامات فرود بوده و چنانچه آمادگی و تجربه کافی ندارید نباید جهت دسترسی به تیغه را طی کنید.

دسترسی به جهت

پارکینگ Upper Kananaskis Lake یک ساعت و 45 دقیقه از کلگری و حدود یک ساعت 23 دقیقه از بنف فاصله دارد. برای رسیدن به آن باید وارد بزرگراه TransCanada Highway 1 شده و 50 کیلومتر به سمت Highway 40 حرکت کنید. سپس به جهت Kananskis Lakes Trail وارد شده و 12.6 کیلومتر پیش بروید. در ادامه با رسیدن به تابلو Upper Kananaskis Lake در سمت چپ وارد جهت پارکینگ شده و تا انتهای آن رانندگی کنید. جهت پیاده روی از جنوب غرب پارکینگ شروع می گردد.

آنچه باید پیش از سفر بدانید

طول جهت رفت و برگشت از پارکینگ Upper Kananaskis تا Sarrail Ridge حدود 11.3 کیلومتر است. از ابتدای جهت Upper Kananaskis Trail تا تقاطع جهت Rawson Lake باید 1.2 کیلومتر را بپیمایید. سپس تا ساحل دریاچه Rawson طول جهت 2.6 کیلومتر بوده و از آنجا برای رسیدن به بالای تیغه Sarrail Ridge باید 1.8 کیلومتر جهت پرشیب را طی کنید.

جهت Upper Kananaskis Lake جنگلی و ساده بوده و چشم انداز های چشم نواز به دریاچه و کوهستان های اطراف دارد. پس از آن وارد جهت Rawson Lake خواهید شد که ابتدا با چند شیب نسبتا پرشیب شروع می گردد اما در ادامه جهت دسترسی به دریاچه ملایم است. پیمایش جهت Sarrail Ridge نیز با شیب بالای 40 درجه به آمادگی کافی احتیاج دارد.

پیمودن کل جهت به وسیله افراد بزرگسال 3.5 تا 5 ساعت زمان خواهد برد که با احتساب استراحت در ساحل Rawson Lake، صرف ناهار در بالای Sarrail Ridge و توقف برای گرفتن عکس محاسبه شده است.

در تمام جهت تابلوهای راهنما وجود داشته و کاملا علامت گذاری شده است. شما می توانید با نصب اپلیکیشن Alltrails خیال خود را در طول سفر راحت کنید.

امکان پیمایش این جهت با بچه ها وجود دارد. توصیه می کنیم تنها در صورت آمادگی بچه ها بخش Sarrail Ridge را طی کنید زیرا به تجربه کافی برای عبور از جهتهای شنی و سنگی احتیاج دارد.

برترین نقطه برای صرف ناهار در ساحل Rawson Lake است. البته در صورت آمادگی کافی به بالای Sarrail Ridge رفته و هنگام خوردن غذا از چشم انداز ها اطراف نهایت لذت را ببرید.

توجه داشته باشید که امکان روبرو شدن با خرس و گربه وحشی در این جهت وجود دارد. حتما اسپری خرس همراه ببرید و با ایجاد صدا و حرکت گروهی آن ها را بترسانید. ورود به بعضی نواحی منطقه بخاطر تراکم تعداد خرس ها ممنوع است، پس به محدودیت ها توجه کنید. هدایت های لازم درباره محافظت از خود در برابر خرس و گربه وحشی بترتیب در اینجا و اینجا وجود دارند. بعلاوه گزارش کامل شرایط Rawson Lake و مخاطرات حیات وحش آن را می توانید در اینجا بخوانید.

نکات مهم

  • همراه داشتن سگ، چنانچه قلاده داشته باشد، مجاز است. با اینحال بردن سگ به جهت Sarrail Ridge توصیه نمی گردد.
  • دوچرخه سواری در جهت Rawson Lake ممنوع است.
  • سرویس بهداشتی در Upper Kananaskis Lake وجود دارد. بعلاوه یک porta-potty (توالت صحرایی) در سمت چپ جهت و مجاور ساحل Rawson Lake نصب شده است.
  • حتما آب و اسنک کافی همراه ببرید.
  • آنتن دهی تلفن همراه در جهت وجود ندارد.
  • حتما اسپری خرس داشته باشید.
  • چندین لایه لباس بپوشید تا در صورت احتیاج بتوانید آن را کم یا زیاد کنید. شلوار کوهنوردی، تیشرت، ژاکت، کوله یکروزه، کاپشت، دستکش و کلاه ازجمله پوشاک ضروری هستند.
  • برای پیمایش این جهت داشتن باتوم الزامیست و تا حد زیادی به ایجاد تعادل و کاهش فشار بر روی زانوها در هنگام فرود یاری می نماید.
  • کفش کوهنوردی ساقدار و باتوم را از قلم نیاندازید.

Sarrail Ridge via Rawson Lake Trail

Peter Lougheed Provincial Park - AB

طول جهت: 11.2 کیلومتر

زمان تقریبی پیمایش: 5 ساعت و 11 دقیقه

ارتفاع صعود: 675 متر

نوع جهت: رفت و برگشت

نقشه جهت

منبع: Travel Banff Canada

منبع: پیکوبینو

به "برترین مسیرهای پیاده روی کانادا؛ Sarrail Ridge Hike" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین مسیرهای پیاده روی کانادا؛ Sarrail Ridge Hike"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید