درخواست از مصر و عربستان برای آزادی خبرنگاران محبوس

به گزارش وبلاگ ایرانزمین، سازمان بین المللی خبرنگاران بدون مرز امروز (پنج شنبه) از مسؤولان مصری و عربستانی خواست تا هرچه سریع تر تمامی روزنامه نگاران بازداشتی در این دو کشور را را آزاد نمایند.

درخواست از مصر و عربستان برای آزادی خبرنگاران محبوس

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی، بیانیه این سازمان که به امور دفاع از آزادی های رسانه ای می پردازد و مقرش در پاریس است، پس از آن منتشر شد که محمد منیر، روزنامه نگار برجسته مصری و صالح الشیحی، روزنامه نگار برجسته سعودی چند هفته بعد از آزادی شان، به صورت غیرمنتظره جان خود را از دست دادند.

در بیانیه سازمان وبلاگ ایرانزمین بدون مرز آمده است که فوت منیر و الشیحی بعد از آزادی شان که به صورت غیرمنتظره به دلیل وخامت شرایط جسمانی شان رخ داد، زنگ هشداری به مسؤولان مصری و عربستانی است تا هرچه سریع تر تمامی وبلاگ ایرانزمین بازداشتی را آزاد نمایند تا از فاجعه حتمی ممانعت گردد.

طبق این بیانیه، منیر در مصر به اتهام انتشار اخبار دروغین و سوء استفاده از تریبون های اجتماعی و پیوستن به یک گروه ممنوع الفعالیت بازداشت شده بود. بازداشت او بعد از مصاحبه او با شبکه ماهواره ای الجزیره قطر صورت گرفت.

در این بیانیه تاکید شده است که مسؤولان عربستانی صالح الشیحی را به صورت غافلگیرانه در مه گذشته هنگامی که او مجازات حبس را به مدت پنج سال به اتهام اهانت به دیوان پادشاهی می گذراند، آزاد کردند.

این اتهام علیه الشیحی به این دلیل مطرح شده بود که او گفت وگویی تلویزیونی درمورد فساد در داخل نهادهای قدرت در کشورش داشت.

سازمان وبلاگ ایرانزمین بدون مرز اظهار داشت که شرایط جسمانی این دو خبرنگار سریعاً بعد از آزادی شان رو به وخامت نهاد، چراکه منیر اظهار داشت که به ویروس کرونا مبتلا شده و نهایتا این بیماری منجر به جان باختن او شد. فوت الشیحی نیز در هاله ای از ابهام رخ داد.

منبع: عصر ایران

به "درخواست از مصر و عربستان برای آزادی خبرنگاران محبوس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست از مصر و عربستان برای آزادی خبرنگاران محبوس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید