خبرنگاران پکن برای بازگشت نیروی کار از ووهان آماده می شود

به گزارش وبلاگ ایرانزمین، پکن- خبرنگاران- پس از آنکه شهر ووهان کانون اولیه شیوع ویروس کرونا در چین اعلام کرد بزودی به ساکنان شهر اجازه خروج می دهد، پکن پایتخت چین از آمادگی لازم برای پذیرش نیروی کار این شهر خبر داد.

خبرنگاران پکن برای بازگشت نیروی کار از ووهان آماده می شود

به گزارش وبلاگ ایرانزمین از سی سی تی وی تلویزیون چین، ساکنان شهر ووهان پس از دو ماه قرنطینه و قفل شدن شهر می توانند از روز 8 آوریل (20 فروردین 1399) با داشتن کدهای بهداشتی از شهر خارج شوند با این حال تا قبل از آن، همچنان تدابیر لازم برای سنجش شرایط سلامت شهروندان انجام می شود کمیسیون بهداشت چین می گوید باید اطمینان حاصل شود که هیچ فرد دیگری ناقل بیماری کرونا نیست.

افزون بر این از این هفته بتدریج خطوط اتوبوسرانی در شهر ووهان مرکز استان هوبی فعال شده و مردم می توانند از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

همزمان روزنامه پکن دیلی گزارش کرده است تیم پیشرو کنترل و پیشگیری بیماری در پایتخت جلساتی برای رایزنی با مسئولان استان هوبی با هدف کمک به بازگشت نیروی کار به پکن برگزار کرده است با این حال نشریه تصریح کرده است احتمال می رود حدود 300 هزار نیروی کار از ووهان راهی پکن شود این موضوع از هم اکنون باعث افزایش نگرانی ها در پایتخت شده است که مبادا این افراد بار دیگر باعث شیوع کرونا شوند.

انتظار می رود شماری از این کارگران از امروز چهارشنبه از طریق ایستگاه های راه آهن وارد شهر پکن شوند هر چند باید خود را به محض ورود به شهر برای 14 روز قرنطینه کنند.

گلوبال تایمز از نشریات دولتی چین هم نوشته است به رغم نگرانی ها باید این را در نظر داشت که ساکنان ووهان برای دو ماه در قرنطینه بوده اند و در مجموع افراد سالمی هستند.

استان هوبی در مرکز چین با موضوع ووهان نزدیک به 60 میلیون نفر جمعیت دارد که 6 میلیون نفر از ساکنان آن در خارج از این استان کار می کنند در حال حاضر شهرها و استان های دیگر چین بتدریج برای بازگشت کارکنان از این استان آماده می شوند.

تمرکز دیگر فعالیت های بخش بهداشت چین روی بازگشت مسافران از کشورهای دیگر به داخل مرزها است حدود 427 نفر تا روز دوشنبه به چین بازگشتند که به غیر از 47 خارجی مابقی چینی بوده اند و در قرنطینه 14 روزه بسر می برند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران پکن برای بازگشت نیروی کار از ووهان آماده می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پکن برای بازگشت نیروی کار از ووهان آماده می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید