خبرنگاران نماینده مجلس: با یاری دولت درصدد کاهش فشار معیشتی بر مردم هستیم

به گزارش وبلاگ ایرانزمین، مشهد- خبرنگاران- نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در قالب فعالیت کمیسیونهای تخصصی مختلف در صدد هستند تا با یاری دولت اقداماتی صورت دهند تا فشار مالی و معیشتی کمتری به مردم وارد گردد.

خبرنگاران نماینده مجلس: با یاری دولت درصدد کاهش فشار معیشتی بر مردم هستیم

محسن زنگنه روز شنبه در تبادل نظر با خبرنگار وبلاگ ایرانزمین اضافه نمود: پیگیری این مهم در حالی است که پیش بینی می گردد بواسطه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در آبان ماه آینده، تا آن تاریخ هجمه سنگین مالی بر جمهوری اسلامی ایران تداوم یافته و شدیدتر گردد.

وی ادامه داد: بر همین اساس با آغاز فعالیت مجلس یازدهم کمیسیونهای مالی خانه ملت بر برطرف مسائل مالی و معیشتی مردم در سال پرچالش پیش رو متمرکز شده اند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسونهای مالی، صنایع، انرژی و برنامه بودجه همه درگیر راهکارهای برون رفت از شرایط مالی امسال و برطرف مسائل مردم در این زمینه شده اند.

وی اضافه نمود: در همین چارچوب کمیسیون برنامه و بودجه بحث اصلاح ردیفهای بودجه سال 1399 را با توجه به لزوم برطرف مسائل مردم در دستور کار قرار داده است.

زنگنه ادامه داد: اواخر هفته پیش به همین دلیل مجلس یک الحاقیه بودجه مربوط به حوزه حمایت از تکمیل و بهبود راههای روستایی و تامین قیر و آسفالت را در این مناطق تصویب کرد.

اصلاح ساختار بودجه

وی در ادامه تبادل نظر با خبرنگار وبلاگ ایرانزمین دیگر اولویت کمیسیون برنامه و بودج مجلس را اصلاح ساختار بودجه اعلام و اعلام کرد: در راستای برطرف مسائل مالی با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی و مرکز پژوهشهای مجلس مجموعه ای از احکام در کمیته تخصصی اصلاح بودجه آنالیز و جمع بندی شد.

رییس کمیته تخصصی اصلاح ساختار بودجه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اضافه نمود: در کوشش هستیم این اصلاحات تا زمان آنالیز بودجه سال 1400 به صحن علنی مجلس شورای اسلامی برسد.

وی ادامه داد: این تغییرات با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی در قالب 9 فصل و ذیل 65 پروژه طراحی شده تا در کمیته تخصصی اصلاح ساختار بودجه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی مورد آنالیز قرار گیرد.

زنگنه به آنالیز و نظارت بر بودجه شرکتهای عظیم دولتی در قالب اصلاحات ساختاری هم اشاره و اعلام کرد: بعضی احکام مورد آنالیز شامل بازبینی هزینه ها، شفافیت تراکنشهای بانکی، مالیات بر عایدی سرمایه و مالیات ستانی هوشمند هستند.

وی گفت: همچنین موضوع شرکتهای دولتی ذیل مواردی همچون حاکمیت شرکتی، مسایل بودجه ای و شفافیت اطلاعاتی مورد برررسی قرار می گیرند.

این نماینده مجلس اضافه نمود: موضوع بازبینی یارانه نقدی، ارزش اضافه نموده و مولدسازی دارایی دولت نیز از احکام مورد اشاره استخراج شده اند.

وی ادامه داد: کمیته تخصصی اصلاح ساختار بودجه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اقدامات تخصصی این احکام را آنالیز و آنها را در زمان مقتضی به کمیسیون برنامه و بودجه و صحن علنی مجلس خواهد رساند.

زنگنه همچنین گفت: کمیسیون مالی مجلس ورای اسلامی نیز بحث بازار سرمایه و مالیات را در اولویت کار خود قرار داده است.

وی اضافه نمود: کمیسیونهای صنایع و کشاورزی مجلس شورای اسلامی هم بر برطرف موانع فراوری و مسائل معیشتی مردم در امسال تمرکز نموده اند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران نماینده مجلس: با یاری دولت درصدد کاهش فشار معیشتی بر مردم هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نماینده مجلس: با یاری دولت درصدد کاهش فشار معیشتی بر مردم هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید